Skip to main content

26 iulie: Criza este subiect de reclame. Venituri mai mici, dar profituri mai mari în PR

 

Pentru a atrage clienţi, investitorii în publicitate se folosesc în campaniile lor de „transformările economice“ din ultima perioadă, observă Adevărul. Declinul economic sau creşterea TVA au devenit subiectele unor campanii publicitare. Compania de asigurări Omniasig a decis să vină cu o super ofertă pentru pensionarii loviţi de criză. Mărcile de snacksuri Star şi Lay’s promit că în această perioadă nu vor modifica preţul. Iar Tanti Maria de la Bonux e mai atentă în acest an la buzunar.

Companiile joacă după cum le cântă criza

Primele 5 agenţii de PR din România au cumulat afaceri de 42,2 milioane lei, cu 25% mai mici decât în 2008, notează Daily Business. Din cele cinci însă, patru au profit, unele chiar mai ridicat decât în 2008.

  • Agentia de PR cu cele mai mari venituri în 2009: Ogilvy PR, cu 14,4 milioane lei. Veniturile au scăzut cu 11% faţă de 2009, dar profitul s-a dublat: de la 277.000 lei în 2008, la 555.000 lei în 2009.
  • Nicola Porter Novelli, agenia coordonată de Mihaela Nicola, a bifat un minus de 28% la venituri, care s-au cifrat la 9,9 milioane lei în 2009. Profitul a urcat cu 7%, până la 452.000 lei anul trecut.
  • Pe locul trei este Graffiti PR: 7,4 milioane lei în 2009 şi un profit de peste 680.000 lei.
  • Mmd: venituri de 5,7 milioane lei, în creştere cu 18% faţă de 2008, şi un profit de 1,8 milioane lei, cu 38% mai mare faţă de 2008.
  • Lowe PR: venituri de 5,2 milioane lei, în creştere cu 52% faţă de 2008, şi un profit de 56.000 lei, cu 3% mai mic faţă de 2008.

PR-ul, în scădere: Primele 5 agenţii au strâns cu 25% mai puţini bani anul trecut

Wall-Street trece în revistă cifrele de afaceri ale agenţiilor de publicitate din România:

  • Zenith Media: 41,2 milioane euro în 2009, în scădere cu 34% faţă de anul anterior.
  • Starcom a rulat bugete de 40,2 milioane euro, în scădere cu 2,7% faţă de 2008.
  • Mindshare: scădere în cifra de afaceri de 48,4%, până la 25,6 milioane euro.
  • Mediaedge:cia a obţinut o uşoară creştere în cifra de afaceri, de 2%: 30,6 milioane euro. Evoluţia se datorează în principal câştigării unor clienţi noi precum Altex şi BCR.
  • MediaCom a avut o cifră de afaceri de 17,4 milioane euro, în scădere cu 6,3% faţă de 2008.
  • Optimedia si-a injumatatit cifra de afaceri, de la 31,2 milioane euro in 2008 la 14,8 milioane euro in 2009.
  • B.V. McCann Erickson a facturat în 2009 de 55,5 milioane euro, mai puţin cu 26,6% decât în anul precedent. Compania cumulează atât bugetele rulate de agenţia de media Universal McCann, cât şi cele ale agenţiei de creaţie McCann Erickson.
  • Initiative: 35,9 milioane euro, în scădere cu 20,4% faţă de anul precedent.
  • Media Investment: 34,8 milioane euro, în creştere cu 16%
  • United Media: 18 milioane euro, în scadere cu 30%.

Principalele agenţii de media ale grupului Omnicom în Romania – OMD şi Media Direction – nu şi-au publicat datele la Registrul Comerţului.

Ce bugete au rulat agentiile de media in 2009

În luna august, principalul jurnal informativ va fi transmis în direct din 12 oraşe ale ţării, în cadrul "Caravanei Ştirilor Kanal D", scrie Evenimentul zilei. Pentru o lună, începând cu 2 august, Kanal D va lansa "Caravana Ştirilor Kanal D", sub lozinca "România este oraşul tău". Christian Sabbagh, prezentatorul ştirilor de la ora 19.00, va transmite live din 12 oraşe mari din ţară.
Ştirile Kanal D ies în stradă

La 10 ani dupa ce a pus bazele GMP, Felix Tătaru îşi asuma o noua pozitionare a agentiei: aceea de a construi campanii si branduri care sa devina modele de comportament si repere valorice in societatea romaneasca. “Incercam sa vedem in ce masura, intr-un vid de repere, brandurile pot umple o parte din acest gol. Brandurile pot deveni modele. Unele dintre ele chiar sunt”, declară el pentru Wall-Street.
La 10 ani, GMP vrea sa fie agentia care "ajuta brandurile sa ajute oamenii"

Grupul New York Times a înregistrat un profit net de 32 milioane de dolari în al doilea trimestru din 2010, în scădere cu 18% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, scrie Daily Business. Veniturile grupului au crescut însă cu 1,2% în perioada aprilie-iunie 2010, până la 589,6 milioane de dolari, faţă de 582,7 milioane de dolari în al doilea trimestru din 2009. Compania a afişat o creştere de 21% a afacerilor din publicitatea online, în timp ce veniturile din publicitatea pentru print s-au redus cu 6%.
New York Times şi-a redus profitul in T2, la 32 mil. dolari

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus