Skip to main content

Borsec, Dacia şi Pro TV sunt cele mai tari branduri româneşti

 

Topul celor mai puternice branduri româneşti adună o apă minerală, o maşină şi un post de televiziune. Borsec, Dacia şi Pro TV sunt cele mai tari branduri româneşti, după cum arată un studio realizat pentru revista Biz de compania Unlock Market Research.

Publicitate

Clasamentul este interesant şi la categoria massmedia, unde între Pro TV şi Antena 1 apare, pe locul doi, un brand din radio. Despre ce este vorba, în continuare:

Cu o istorie puternică în spate, Borsec se impune categoric pe primul loc al brandurilor autohtone. Este urmat de populara Dacie. Podiumul este completat de Pro TV, de altfel singurul brand de media din Top 10.

Cele mai puternice 20 de mărci din România

Indexul reprezintă un scor cumulat, calculat pe baza notorietăţii spontane, a performanţei (în ce măsură marca este aleasă) şi a afectivităţii (în ce măsură este plăcută marca). Studiul a presupus 1314 interviuri telefonice, cu persoane reprezentative din mediul urban, peste 18 ani.

Ce face un brand puternic? Mărcile cu tradiţie sunt predominante. Realizatorii studiului fac câteva precizări legate de brandurile din top:

  • Borsec este percepută drept cea mai puternică marcă românească – o marcă ce şi-a păstrat calitatea de-a lungul timpurilor şi a reuşit să se impună prin seriozitate;
  • Dacia este marca de referinţă pentru România; familiară, populară, dar adaptabilă şi cu dorinţa de a reuşi
  • ProTV – profesionist, modern, fresh, în pas cu timpurile, în continuă reinventare. Constant în calitate, suprinzător în manifestări.
  • Poiana – o marcă ce a impus prin constanţă de-a lungul timpului. Serioasă şi de încredere în ceea ce priveşte calitatea produsului. O marcă familiară, caldă şi dragă.
  • Dorna reprezintă dovada clară că îndrăzneala este un ingredient necesar unei mărci româneşti – o marcă ce incită printr-o abordare inovativă.
  • Izvorul Minunilor - popular, deschis, pretutindeni, la îndemână, aproape de consumatori.
  • Cotnari – o marcă într-adevăr a “strămoşilor”; o marcă populară ce a reuşit să dăinuie în timp.
  • Timişoreana – a readus tradiţia românească în bere; o marcă de care românii sunt mândri pentru că e ca ei.
  • Ursus – o marcă ce a reuşit să se impună prin muncă şi ambiţie;
  • BCR – banca românească prin definiţie; istorie veche pe piaţă, expresie a solidităţii şi încrederii.
  • Murfatlar – de tradiţie, menţionat încă pentru premiile internaţionale; o marcă foarte activă, care aduce mereu ceva nou.
  • Bergenbier – o marcă populară, jovială, pe gustul de distracţie al românilor; familiaritatea mărcii a contribuit de asemenea la prezenţa în top.

Pro TV şi Kiss FM, cele mai puternice branduri de media

La capitolul media, surpriza apare chiar în Top 3. După Pro TV, de departe cel mai puternic, pe locul doi se plasează postul de radio Kiss FM. Un alt post de radio este în Top 5. Este vorba de Radio ZU.

Top 5 media şi divertisment

Alte Topuri pe categorii:

Dulciuri

Băuturi alcoolice

Băuturi nealcoolice

Produse alimentare

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • kissfm...?vai de tara asta
    dupa parerea mea trebuia sa fie ocupat de EuropaFM
  • Apropo, toate, dar absolut toate marcile astea au investit enorm in publicitate.
    Aviz amatorilor.
  • Kiss Fm ? vezi ce inseamna sa-ti iei nume de radio cunoscut ? Unii mai smecheri isi vor spune C*R FM, sa vezi ca vor fi dupa PRO.
    Pariu ?
  • @xman
    nu prea mai e coca-cola, in ultimii ani studiile il dau pe google pe primul loc
  • aha, sunt doar marci 100% made in romania.
    un site eram interesat daca sra prin top.. okazii, softpedia, neogen etc..
    cel mai mare brand din lume e si va ramane multa vreme coca-cola
  • nesimtirea: cel mai tare brand al romaniei.
    de la basica la opinca, toti se bat sa si l aroge!
    p.s. cred ca basica are copyrigt ul. sic!
  • Poiana, Kiss FM, Banca Transilvania si Cristim sunt pe pozitii mult mai sus decat le-as fi vazut eu. Dacia in locul Borsec-ului, iar Petrom neaparat in primii 5, vad ca nu e deloc in top 20.

Trimite un comentariu

sus