Skip to main content

Cu cine se bate Aqua Carpatica? O reclamă comparativă cu "actori" mascaţi

 

Lansată recent pe piaţă, Aqua Carpatica se promovează drept “Singura apă minerală din lume fără nitraţi”, într-un spot cu elemente comparative.

Publicitate

Reclama vorbeşte de procentul de nitraţi existent la "o apă renumită din Alpi" şi la "o apă cunoscută din Norvegia". Reclama nu nominalizează mărcile (lucru interzis de lege), dar acestea se pot identifica: Evian şi Voss.

Înainte de declaraţiile oficialilor companiei, reclama:

Ce spun reprezentanţii Aqua Carpatica?

Aqua Carpatica este deţinută de Jean Valvis, fostul proprietar al mărcii Dorna, pe care a vândut-o, în urmă cu câţiva ani, către Coca Cola. Campania pentru Aqua Carpatica a fost realizată de agenţia Cohnandjansen JWT.

De ce s-a ales un concept bazat pe comparaţie? Sugerează reclama că celelalte mărci de apă mineral sunt nocive, pentru că au nitraţi?

Valentina Vesler, PR & Communication Manager, pentru paginademedia.ro:

Noi avem un element diferenţiator pe care nu îl poţi scoate în evidenţă decât prin comparaţie. Există un normativ pentru apele minerale, iar singura cerinţă pe care celelalte ape nu o pot satisface este legată de nitraţi.

Este publicitate comparativă?

Ne-am documentat în legătură cu publicitatea comparativă, dar nu facem o comparaţie arătând cu degetul. Nu identificăm în mod explicit un concurent.

Se spune "o cunoscută apă din Alpi". Nu e comparativ?

Dar nu o fac în mod explicit, nu dau nume de brand şi niciun element identificator.

Ce aţi vrut să spuneţi prin apa din Alpi şi apa din Norvegia?

Trebuia să dăm un exemplu.

V-aţi gândit la Evian şi la Voss când aţi făcut reclama?

Nu în mod explicit.

Deci v-aţi gândit.

Nu cred că acesta este mesajul. Nu vreau să aduc în atenţie un alt concurent, dar trebuie să aduc în atenţie o altă marcă. Trebuie să arăt lumii că este apa fără nitraţi. Era o problemă dacă arătam în mod explicit.

Citez din Codul de reglementare în audiovizual: “Este interzisă orice formă de promovare a unor produse sau a unor servicii care sugerează publicului ori îl instigă să renunţe la alte produse sau servicii similare ori asemănătoare, pe motivul că acestea din urmă devin inutile sau improprii folosinţei.”

Se sugerează că acel procentaj de nitraţi poate fi dăunător?

Nu se sugerează asta. Intenţia noastră a fost să arătăm că noi avem acel element diferenţiator.

Dar nu încalc legea. Folosesc nişte atuuri care merită să fie aduse în atenţia publicului.

Nicidecum nu vrem să lovim în concurenţă. Ei ştiu că nişte limite legale ale nitraţilor şi că este foarte greu să ai nivelul zero.

Atâta timp cât identificarea unui potenţial concurent nu se poate face, este corect. Prezint în mod obiectiv acele date care scot în evidenţă unicitatea apei. Toate datele sunt verificabile, nu am spus neadevăruri.

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • bea bea
    publicul trebuie sa fie informat si sa stie ce consuma, iar o comparatie, oricare ar fi naturala acesteia, este mai mult decat binevenita pentru a sti ce este ok si ce este mai putin ok ( nu neaparat prost )
  • Tina Tina
    Nu stiu ce vorbiti voi acolo, eu un lucru stiu: daca nu ar fi fost in regula produsul ar fi fost retras pina acum de pe piata. OPC-ul ar fi actionat, iar CNA-ul ar fi oprit reclama, care, apropos, ruleaza de vreo 2 saptamini....
  • oana oana
    eu cred ca asta cu datu in judecta, domul ``john maritin`` e exagerata...este o marca noua care incearca sa isi faca loc pe piata ca oricare alt produs nou intrat, nu inteleg de ce atatea discutii inutile, am citit mai sus ca daca este mai pura decat dorna, mai oameni buni, primul gand trebuie sa fie evident faptul ca apele nu vin din acelasi izvor, nu are nici o legatura cu apa dorna care are izvorul la 20 si ceva de km. Nici apa plata nu vine din acelasi izvor ca apa mainerala in cazul aqua carpatica.
  • john maritin john maritin
    astia trebuiesc dati in judecata de ceilalti producatori pentru publicitate mincinoasa si defaimare
  • Reclame Tv Reclame Tv
    Desi producatorii sustin ca apa se comercializeaza de ceva vreme in supermarket-uri, in Kaufland Piatra Neamt nici nu au auzit de ea. Nu prea ii inteleg pe cei care baga bani in publicitate, dar produsele lor nu sunt de gasit...
  • bruthus bruthus
    Daca nu stiati toate apele minerale sunt pure(este o cerinta a legii pentru a putea folosi denumirea de apa minerala naturala).Cum ar fi sa aiba 0 nitrati si aproapede limita maxima ceanuri, mercur plumb?
    Atentie apa minerala plata contine nitrati!! Pe eticheta nu apare mentionata sursa si multe alte lucruri.... foarte mult amatorism
  • Florin Florin
    Evianul e 10roni in RO, "afara" o gasesti si sub 1 euro...
  • Ioan Ioan
    Totusi formalitatiile tipice despre caracterul comparativ nu ar trebui sa devina pretextul pentru a interzice (a comunica) un simplu ADEVAR !

    Comparativa.. necomparativa.. esenta este ca aceasta apa declara CLAR ca este cea mai pura din lume ! Noi ce trebuie ? sa plangem pt celelalte care eventual nici macar declara continutul de nitrati pe eticheta si ....ipotetic sa avem mila de ele ?

    Personal ma bucur ca exista o asemenea apa in Romania !
  • Marius Daniel Marius Daniel
    E mai pura si decat apa Dorna?nu de alta da si asta a fost in gradina lu` valvis.cum ar veni isi da cu stangu`n dreptu`.

    oricum madam vesler e foarte tare.si sexy.
  • Petru Petru
    Stie careva cat costa o sticla de Aqua Carpatica? Evianul e undeva pe la 10 lei parca... Ar fi si acesta un element interesant.
  • Madalin Ciortea Madalin Ciortea
    Reclama este din ciclul a noastra este mai buna. Trecand peste lauda de sine si dorinta sucombarii caprei din Alpi, sa ne bucuram ca macar apa pare a fi in regula si nu si-a bagat coada Necuratul si Nitratul.
  • Adrian Adrian
    cred ca va fi scoasa de pe tv zilele urmatoare
  • George Hari Popescu George Hari Popescu
    Mi se pare în regulă reclama, dar trebuie cercetat să nu fie publicitate mincinoasă, adică să nu fie singura apă din lume fără nitraţi şi trebuie văzut ce sunt nitraţii ăştia şi de ce sunt nocivi.
    Pe de altă parte, în SUA e voie să arăţi inclusiv marca şi produsul concurent în propriul spot şi asta dinamizează piaţa. Asta ar fi în sprijinul clienţilor, comparaţia pe criterii ştiinţifice. În calitate de consumator aş vrea să văd de ce marca X e mai bună decît Y, deci m-aş bucura să am reclame comparative, cu precizarea mărcilor concurente.
  • Alex Alex
    “Este interzisă orice formă de promovare a unor produse sau a unor servicii care sugerează publicului ori îl instigă să renunţe la alte produse sau servicii similare ori asemănătoare, pe motivul că acestea din urmă devin inutile sau improprii folosinţei.”

    pe principiul asta trebuie interzise reclamele la cam toti detergentii si la toate produsele de spalat vase din Ro.Cu fiecare dintre ele poti spala de 10 ori mai mult decat cu "un produs obisnuit"!

Trimite un comentariu

sus