Skip to main content

Fostul director al revistelor Adevărul: "nu accept lucrăturile, omisiunile voite, deciziile luate în ascuns"

 

"Nu accept lucrăturile, omisiunile voite, deciziile luate în ascuns", spune Carmen Eberhat, directorul editorial demisionar al revistelor Adevărul Holding, într-o scrisoare adresată colegilor.

Publicitate

Eberhat îşi justifică gestul: "În orice companie care se respectă, când ţi se schimbă şeful, eşti anunţat oficial. Nu şi în Adevărul Holding.

"Refuz să fiu evaluată de un şef cu experienţă zero ca manager", mai spune Eberhat. Ea nu dă nume, dar îi acuză pe cei care lucrează "numai pentru ochiul şefului".


Carmen Eberhat:

"Într-un trust de presă, dacă îţi valorizezi şefii mai mult decât cititorii, îţi pierzi credibilitatea. În toţi aceşti ani, am învăţat că, dacă faci tot ce-ţi stă în putinţă să-ţi respecţi şi să-ţi multumeşti cititorii, câştigi şi tu, şi directorii, şi patronii.

Când însă lucrezi numai pentru ochiul şefului, performanţa, dacă va fi vreodată, va fi una de scurtă durată."

Paginademedia.ro vă prezintă integral scrisoarea trimisă colegilor de către Carmen Eberhat, în această dimineaţă, în urmă cu doar câteva minute:

"Am decis să părăsesc Adevărul Holding, după numai doi ani. Ani în care, din poziţia de director editorial al Diviziei de Reviste, am format echipe de la zero, am imaginat concepte şi am pus planuri în practică, din gând pe hârtie. În doar patru luni, am construit în Adevărul Holding cât în trei ani în Ringier. Am format oameni, i-am promovat pe cei mai buni, i-am învăţat pe cei care-au vrut să înveţe tot ce ştiu. Tot ce am făcut se vede în rezultatele ce se pot dovedi cu cifre.

În numai doi ani de la lansare, Click! pentru femei a devenit cea mai vândută şi cea mai citită revistă pentru femei, Click! Sănătate e cea mai vândută şi cea mai citită revistă de sănătate, Click! Poftă bună!, în doar un an jumate, a ajuns pe locul doi în vânzări şi audienţă, Adevărul Sănătate şi Click! Jocuri sunt, pe segmentul lor, cele mai bune suplimente care se dau cu ziarul.

Ultimul titlu lansat, OK!, a devenit, încă de la primul număr, atât cel mai vândut celebrity din România, cât şi cea mai vândută revistă glossy, în ciuda prezenţei pe piaţă a unor branduri internaţionale mult mai cunoscute, cum sunt Cosmopolitan sau Elle.

Mai mult, conceptele şi strategia editorială dezvoltate de mine pentru Blik dla jensin, Blik Zdarovie şi Blik Kulinaria au făcut ca aceste titluri să ajungă din start pe primele locuri în vânzări pe piaţa ucraineană. În numai doi ani, am pus pe piaţă şapte titluri, toate de succes. Ani rupţi din copilăria fiului meu, pe care l-am văzut doar două-trei ore pe zi. Tocmai de aceea, nu pot fi alături de echipa care duce Adevărul Holding la prăbuşire. Refuz să-i las să se folosească de mâinile mele ca să dărâme tot ce am construit cu pasiune."

Dacă îţi valorizezi şefii mai mult decât cititorii, îţi pierzi credibilitatea

"După 13 ani de presă, opt ani de management, traininguri şi cursuri de management performant, schimburi de experienţă cu jurnalişti cu experienţă din Elveţia, Germania, Cehia, Slovacia, Serbia şi Ungaria, după o activitate jurnalistică desfăşurată, ca angajat sau colaborator, în unele dintre cele mai puternice trusturi de presă din Europa - Bauer, Axel Springer, Sanoma, Burda, Klambt, Ringier -, nu accept lucrăturile, omisiunile voite, deciziile luate în ascuns.

În orice companie care se respectă, când ţi se schimbă şeful, eşti anunţat oficial. Nu şi în Adevărul Holding. Refuz să fiu evaluată de un şef cu experienţă zero ca manager şi lipsit de minime cunoştinţe şi competenţe privind piaţa de reviste din România.

Într-un trust de presă, libertatea de exprimare trebuie să fie la ea acasă, indiferent cât de incomode pot fi unele opinii; într-un trust de presă, dacă îţi valorizezi şefii mai mult decât cititorii, îţi pierzi credibilitatea.

În toţi aceşti ani, am învăţat că, dacă faci tot ce-ţi stă în putinţă să-ţi respecţi şi să-ţi multumeşti cititorii, câştigi şi tu, şi directorii, şi patronii. Când însă lucrezi numai pentru ochiul şefului, performanţa, dacă va fi vreodată, va fi una de scurtă durată.

Nu am niciun regret părăsind acest trust. Banii pot asigura, e-adevărat, un anume confort şi un soi de fericire temporară, dar prefer mulţumirea de lungă durată pe care mi-o dă păstrarea demnităţii. Singurele păreri de rău se leagă de oameni şi de ceea ce înseamnă de-acum trecut.

Las aici o mulţime de profesionişti, oameni extraordinari, jurnalişti cu coloană vertebrală. Nu ştiu cum vor lucra într-un mediu ostil, dar ştiu că vor încerca din răsputeri să se lupte cu morile de vânt. Din păcate însă, Don Quijote este o figură legendară demna de simpatie, dar niciodată un model de business."

Carmen Eberhat

Citeşte şi:

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Mihail Geanta Mihail Geanta
    @Spiderman, nu mai am nici o treaba cu Publimedia de aproape 1 an, nu prea esti informat amice. Cat despre cat de manageri sunt cei 2 (apropo, te simt putin suparat/nervos/etc) as spune ca este irelevant atata timp cat pot fi mai buni decat altii (de ex cei de la ADH). E si asta o modalitate de a face bani; si nu numai in perioade de criza.
  • Serban Serban
    @Lucian - departe de mine gandul ca produsele Ringier sunt facute de alti oameni decat tot cei care acum sunt prin alte trusturi. Insa produsele in sine nu sunt nici macar Romanesti. In acest context, sa te lauzi ca ai scos pe piata niste produse care copie 100% alte produse de pe piata si cari nici alea nu sunt inventate de romani....este penibil. In plus succesul asa cum am mai spus nu se datoreaza calitatii produsului in sine ci banilor pompati cu larghete de Patriciu. Doar un naiv si-ar inchipui ca fara banii aia produsele astea ar fi rezistat pe piata macar un an de la lansare. Cu atat mai putin sa mai si creasca. Cifrele vorbesc, sunt pe primul loc...insa pierderile sunt colosale. Vom vedea ce va ramane dupa ce se va plictisi Patriciu sa pompeze inutil. Daca va mai ramane ceva...in toata presa scrisa.
  • vlad vlad
    exista si omisiune nevoita?
  • Omul Paianjen Omul Paianjen
    @Mihail Geanta - amice, tu vezi-ti de Publimedia ta, ca sunteti cu un picior in groapa! Doar ce ati pus pe butuci ProSport, Gandul si revistutele alea de unde a decolat Raluca Badea spre ADH! Ba am auzit ca si ZF-ul tuseste nitel... De bine, de rau, Lucica si Theo mai pot pacali presa o vreme, macar pana isi revine tara din criza. Nu stiam ca si astia au ajuns acum mari manageri; baietii sunt de fapt o gasca, se trag unii pe altii de colo-colo si sunt experti in scuze. Daca-i scuturi putin, sunt praf si pulbere, ei, barbatii specialisti in reviste de... femei!
  • Mihail Geanta Mihail Geanta
    Treaba e groasa la Adevarul! Daca au reusit s-o "scoata" din schema pe Carmen, vai de mama lor! NU EXISTA OM MAI POTRIVIT PT ACEA POZITIE OCUPATA DE CARMEN. Domnu' Imre, va rog sa verificati cati banisori vor mai intra in conturile dvs in urmatoarele 6 luni (din vanzarea revistelor)! Lucian si cu Teo Manolache vor avea grija sa vi-i injumatateasca!
  • Petrişor Obae Petrişor Obae
    @ Rodica Dîrzu

    Nu am știut.

    Am șters comentariul. Asumarea unei identitaţi false contravine regulilor de moderare de pe Paginademedia.ro
  • Lucian Ionita Lucian Ionita
    E frumos
    si ne si onoreaza ca sint atitea nume cunoscute si apropiate noua in conversatia asta, Serban, Rodica, Theodor, Lucian, totzi vorbind cu patos despre media.

    Vorbeam cu colegul meu Theo Manolache ca, doar pentru acuratetzea interpretarilor celor ce citesc, tre' sa zicem ca ultimii doi ... nu sintem noi;)

    Ca angajati Sanoma insa, ne bucura ca Irina e pe podiumul facatorilor de reviste, asa ca-i multumesc lui Lucian (si lui Theodor, cu care se contreaza de vreo doua ori;)!
  • rodica dirzu rodica dirzu
    Eu nu am facut nici un comentariu. Cineva s-a folosit in mod abuziv de numele meu... Nu inteleg de ce?
  • laurentiu laurentiu
    bai vere, daca si in privat sunt aceleasi obiceiuri ca in politica, atunci tara asta nu sta bine deloc.
  • didi didi
    Mai, Carmen, multa lume zice ca te pricepi asa in general dar sa pozitionezi tu revista OK pe acelasi segment cu Elle si Cosmopolitan imi da senzatia ca de fapt gafezi ca si sotul tau care este renumit pentru spoiala de stiinta pe care o are!
  • Mihnea Popa Mihnea Popa
    Fara alti oameni cu adevarat buni ADH se poate prabusi, fara ea insa va merge mai departe, intrucat nu facea nimic pe acolo. Din fericire, cu exceptia lui Razvan Ionescu, toti demisionarii din era Peter Imre (Ciocazanu, Isaila, Nazare, Bundur, Mircea Olaru, gasca de la Publicitate in frunte cu Tudor Popa) au facut un mare bine trustului. Sunt oameni care primeau galeti de bani pentru pupat mana sefului al mare.
  • Lora Lora
    Revin... daca cineva cu experienta ar face analiza raportului costuri-profit, s-ar lua cu mainile de cap. Degeaba ai vanzari mari, in conditiile in care costurile de marketing si promovare sunt absolut uriase. Poti fi pe primul loc, dar totusi sa ai pierderi. Asa ca sa ne scuteasca cu performanta ei de manager.
  • Lora Lora
    Femeia asta este culmea ipocriziei. Nu a conceput absolut nimic. Click pentru femei, dar si suplimentele de sanatate si retete sunt concepte preluate ca atare de la Ringier, unde nu le-a gandit ea personal absolut deloc - nu a venit nici cu cea mai mica idee. Si vorbesc in cunostinta de cauza. Ca manager nu e rea, fiindca stie sa-si struneasca oamenii pana la a-ti da senzatia ca i-a spalat pe creier.
    Insa mi se pare prea mult ca o Carmen Eberhat sa fie director editorial al unei reviste unde redactor-sef este Alice Nastase.
    Ca ziarista e aproape nula, dat fiind ca nu a scris un rand in viata ei, in afara de niste articole idiotele pe cand lucra la Lumea femeilor si pe care i le corecta red-sef. Iar editorialele din Libertatea pentru femei erau destul de jenante.
    Faza cu "ani rupti din copilaria fiului meu" iarasi mi se pare ipocrizie, data fiind viata de familie pe care o are.
    Sper sa plece la pachet si cu barbate-su - culmea neprofesionalismului si un individ complet retardat -, care este director la divizia de carte.
  • lucian lucian
    @theodor: cititorii inseamna audienta, iar vanzarile inseamna cumparatori. astea la un loc inseamna niste cifre pe care le folosesc publicitarii. Eu nu am vazut marketing la revistele astea in afara de Click mania, care e mai mult concursul ziarului si nu cred ca face minuni si la reviste. Daca e sa recunoastem ceva, atunci nu cred ca avem in presa romaneasca produse 100% originale. Toate au un model vestic sau chiar romanesc. Nu romanii au inventat roata. Ideile sunt peste tot, la discretie. Dar numai unii pot cu adevarat sa le fructifice. Eu nu am vazut statuia de care vorbesti. Orice om care munceste ar fi ipocrit daca ar fi modest, cand cifrele sunt de partea lui. Rezultatele vorbesc de la sine.
  • vasile vasile
    Ma uitam astazi pe un titlu de la Adevarul Holding, Tango parca, pana si caseta redactionala este copiata dupa modelul Ringier, asa ca nu mai slaviti acesti "mari" directori. Revista de unde a plecat nu este nici pe departe conceptul ei, este o revista din Germania parca, doar ca a fost primul red. sef sau al 10-lea nu insemna ca este si un geniu.

Trimite un comentariu

sus