Skip to main content

Românii sunt bombardaţi lunar cu mesajele a peste 450 de branduri

 

Românii sunt expuşi în medie pe lună la mesajul a peste 450 de branduri, potrivit Studiul Valorilor, realizat de compania Kantar Media pentru agenţia de media Starcom (partea a grupului Leo Burnett).

Publicitate

Cerecetarea relevă, printre altele, modul în care românii consumă media şi diverse produse în funcţie de valorile şi stilul lor de viaţă.

Iată câteva dintre concluziile studiului

  • Oamenii conservatori, centraţi pe valorile familiale şi sociale citesc ziare precum Adevărul şi Jurnalul Naţional şi urmăresc programele posturilor TVR1, Diva, Discovery şi Animal Planet. Aceştia conduc Peugeot, sunt clienţi ai unor bănci precum BRD, Raiffeisen Bank sau Banca Transilvania, mănâncă ciocolată Kinder sau Milka şi aleg mai degrabă Sprite sau Pepsi.
  • Publicul activ, mai puţin tradiţionalist, care preferă călătoriile şi sportul citeşte Ziarul Financiar şi alte publicaţii care fac parte din categoria premium. Persoanele din această categorie au valori asemănătoare canalelor de muzică şi filme ( ex. AXN, ProCinema). Oamenii din această categorie conduc Audi, sunt clienţi ING Bank, şi preferă berile Heineken, Stella Artois sau Beck’s.
  • Publicul independent, care îmbrăţişează valori atribuite aşa-zisului "spirit de aventură", este unul predominant masculin, care citeşte ziarele de sport şi uneori pe cele tabloide. Iar când vine vorba de posturi preferate, televiziunile de sport sunt cap de listă.
  • Cei care fac parte din această categorie se orientează mai degrabă către Toyota, Honda, sau VOLVO, lucrează mai degrabă cu bănci precum Millennium Bank sau Volksbank, folosesc iPhone-ul, consumă bere Carlsberg, Ciuc, sau Ursus şi au o înclinaţie clară către Red Bull.
  • Publicul "responsabil şi independent" se uită la posturi generaliste (ProTV şi Antena 1) sau la canalele de ştiri (Realitatea TV şi Antena 3). Aceştia conduc maşini precum Citroen sau Dacia şi consumă cu precădere Golden Brau sau Bergenbier. Când vine vorba de ciocolată şi băuturi răcoritoare, aceştia aleg cu precădere mărcile Africana, Primola, Fanta şi Frutti Fresh.

Studiul Valorilor are la bază metodologia semiometriei şi a fost realizat pe un eşantion de 2.500 de oameni, reprezentativ pentru populaţia urbană. Cercetarea acoperă 40 de categorii de produse.

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • si astai ca mine care n-au masina ,nu citesc nimic, muritori de rand care abia traiesc si sparg seminte in fata blocului... deci grosul populatiei. astia cu cine fac banking?

Trimite un comentariu

sus