Skip to main content

Căderea printului în 2010. Studiu de caz: Adevărul Holding

 

Piaţa de print a scăzut dramatic în 2010. La capitolul investiţii în publicitate, scăderea este de aproximativ 25 - 30 de milioane de euro. În materie de vânzări, titlurile şi-au pierdut din cumpărători în 2010.

Publicitate

Paginademedia.ro vă prezintă în exclusivitate un studiu de caz al vânzărilor pe publicaţiile Adevărul Holding, care deţine tabloidul numărul 1, Click şi cel mai vândut ziar quality, Adevărul.

Dacă ziarul Click a avut o evoluţie constantă, scăderea este dramatică la Adevărul. La sfârşitul lui 2010, Adevărul vindea cu 50% mai puţine ziare decât la începutul anului.

Un factor care a influenţat evoluţia titlurilor Adevărul Holding este şi distribuţia. În octombrie 2010, Rautakirja, cel mai important distribuitor de presă, a sistat relaţiile cu grupul de presă, după cum paginademedia.ro a scris aici. În prezent, a reluat colaborarea cu Adevărul.

Adevărul: 50% scădere într-un an

Ziarul Adevărul începea 2010 cu aproape 130.000 de exemplare vândute în medie pe ediţie. În decembrie 2010, totalul vânzărilor arată, potrivit cifrelor paginademedia.ro, 64.000 de copii. O scădere de 50% într-un singur an.

  • În 2010, Adevărul a operat şi creşteri consistente de preţ. Într-un singur an, preţul ziarului s-a dublat. În ianuarie, ziarul (fără carte) costa 1,19 lei. A ajuns la 1.95 în mai şi a fost majorat la 2,2 lei în septembrie.
  • De altfel, din septembrie vânzările au continuat să scadă. Cifrele BRAT vor fi disponibile în câteva săptămâni, dar, potrivit datelor deţinute de paginademedia.ro ziarul Adevărul a vândut, în decembrie, sub 63.000 de exemplare.
  • Pentru luna ianuarie, vânzările merg în jos: sub 40.000 de exemplare, cu aproape 100.000 mai puţin decât în urmă cu un an.
  • Scăderea se remarcă şi la abonamente: 22.000 în ianuarie 2010, sub 10.000 în decembrie.

Cât vinde Adevărul cu carte?

Cărţile nu mai au succesul pe care îl aduceau în urmă cu un an-doi. În vremurile bune, Adevărul vindea, în zilele cu carte, peste 250.000 de exemplare. În decembrie 2010, potrivit informaţiilor paginademedia.ro, Adevărul cu carte a vîndut cam 65.000 de exemplare.

EVOLUŢIA ÎN 2010: În ianuarie 2010, Adevărul vindea, cu carte, 230.000 de exemplare. Performanţele s-au menţinut peste 200.000 de exemplare până în luna mai, iar scăderea cea mai puternică a venit pe finalul anului: 120.000 în octombrie, 60.000 în luna noiembrie.

Luna ianuarie 2011 menţine trendul descendent: aproximativ 55.000 de exemplare a vândut Adevărul în zilele cu carte.

Click, evoluţie constantă în 2010

  • Dacă Adevărul a scăzut cu aproximativ 50% într-un an, tabloidul din grup, Click, a avut o evoluţie moderată, aproape constantă.
  • Tabloidul a început 2010 cu vânzări de aproape 210.000 de exemplare pe ediţie în luna ianuarie. Click s-a menţinut anul trecut în jurul pragului de 200.000 de ziare pe zi, cu mici fluctuaţii în sus sau în jos.
  • Ultimele luni din 2010 arată vânzări de 212.000 de exemplare în octombrie şi de 199.000 în luna decembrie.
  • În ianuarie 2011, tabloidul Click vindea aproximativ 180.000 de exemplare.

Ce au făcut revistele Forbes şi OK

  • Publicaţia economică Forbes termina 2010 cu o medie pe ediţie de aproximativ 4.500 de exemplare vândute. Diferenţa este consistentă, faţă de începutul anului. În ianuarie 2010, Forbes vindea peste 9.000 de exemplare.
  • Forbes a operat în 2010 o altă modificare: preţul publicaţiei a crescut de la pragul de 5 lei (4,99) la 6,8 lei în iunie 2010.
  • Şi revista de celebrităţi OK a scăzut, însă mai moderat. A început în forţă, cu peste 45.000 de exemplare în martie, lună în care revista a fost lansată, cu o campanie de marketing puternică.
  • Lună de lună, media pe apariţie a OK a scăzut în 2010 ajungând, în decembrie, la 24.000 de exemplare.
  • Pentru ianuarie 2011 vânzările se revigorează uşor, spre 25.000 de reviste vândute pe număr.
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Lucian Lucian
    Poate se trezeste Mogulul si il cheama inapoi pe Cornete
  • john travoltu' john travoltu'
    Inlocuirea unui manager de calibrul lui Corneteanu cu un incompetent ( pardon, o serie nesfarsita de incompetenti ) este cauza prabusirii dramatice a trustului. Practic, Patriciu si-a dinamitat propria investitie. Si continua sa o faca. Miza , e clar, nu sunt banii. Rezultatele vorbesc de la sine. Restul e cancan...
  • Alexandru Alexandru
    Principala greseala a Adevarului e ca s-au lacomit. Au vazut ca merge treaba cu cartile (care erau cumparate in primul rand de catre colectionarii care vor sa isi umple biblioteca, abia apoi de oameni care chiar le citesc) si au inceput sa scoata din ce in ce mai multe colectii - carti si DVD-uri - si din ce in ce mai scumpe. Au intans coarta pana cand s-a rupt.

    A doua greseala e ca nu au investit deloc in calitatea editoriala a ziarului, astfel incat acesta sa fie interesant si fara insert. Nu tu anchete, nu tu exclusivitati si mai e si scump. Nu da nimeni 2,2 lei sa-l citeasca pe Cartianu sau pe Patriciu.
  • Joe Le Mogul Joe Le Mogul
    Eu cred ca nu e vorba despre caderea printului aici. Unu: distributie mai proasta; doi: mai putini bani alocati pe marketing (aka spoturi tv) si trei, dar cel mai important si definitoriu pentru "cazul" Adevarul: schimbarea conducerii, taman pe timp de criza. Cand schimbi un director competent (oricat de "nebun" ori incomod era el) care stie piata si se pricepe cel mai bine la ziare in Romania cu un tractorist smenar care a tras numai tepe toata viata lui si care nu se pricepe nici macar la tigari, nu ai cum sa faci performante. Nu e vorba despre caderea printului, ci despre un management execrabil. Alo, Mogulu', se aude si in sferele inalte?!
  • iurascu iurascu
    Adevarul Holding a scazut din cauza calitatii slabe a produselor sale, a stirilor scrise cu copy/paste si din cauza materialelor de umplutura. Si toate acestea se datoreaza salariilor de mizerie, pentru care nici nu se mai iese din redactii, mai ales in provincie. Si ce carti ca lumea sa cumperi, cand i-a apucat pe nepusa masa "febra" DVD-urilor? Sefii de acolo inca n-au auzit ca filmele si desenele animate se gasesc pe internet si sunt gratis? Nu sunt nicidecum adeptul pirateriei insa mi se pare o prostie colosala sa scoti pe piata dvd-uri cu Scooby Doo si Tom si Jerry cand Cartoon Network le difuzeaza zilnic....Iar in biblioteci nu mai este loc, fizic vorbind...cum sa cumperi 100 de carti si dupa aia sa mai iei inca 100 carti rosii la care se adauga desene animate si carti pentru copii? Problema e ca Adevarul Holding a trezit in romani spiritul colectionarului, nu si al cititorului. Dupa ani de zile de scos produse pe banda rulanta se vad rezultatele. La ce va asteptati? Ca lumea o sa cumpere la nesfarsit carti?
  • roxy roxy
    nu-l mai citesc de cand ataca BOR si prezinta informatii trunchiate pentru ca eu sunt o peroana religioasa. La politica nu mai a deloc incredere.
  • Marian Marian
    Cred ca mai mult decat criza, Adevarul a scazut pentru ca se manca mult rahat acolo. Ca si Realitatea si Antenele, Adevarul este intr-o puternica crestere de sila in constiinta oamenilor.
  • mircea mircea
    scuze...am gresit eu...92717 a vandut in septembrie
  • mircea mircea
    gresesti...conform BRAT,in decembrie 2010 Adevarul a vandut 92717 de bucati...

Trimite un comentariu

sus