Skip to main content

Adevarul a fost depăşit de Jurnalul Naţional după numărul de cititori

 

Adevărul, ziarul quality cu cele mai mari vânzări din România, a ajuns pe locul doi ca număr de cititori, după Jurnalul Naţional, potrivit celor mai recente date ale Studiului Naţional de Audienţă.

Publicitate

Cotidianul publicat de Adevărul Holding se află la o distanţă de 26.000 de cititori faţă de primul calasat.

Jurnalul Naţional a înregistrat, potrivit ultimului val de audienţă (18 ianuarie 2010 – 19 decembrie 2010) 576.000 de cititori, în medie, pe ediţie.

Alte concluzii desprinse din studiu:

  • Ziarele pierd în continuare cititori. Scăderile cele mai drastice au fost înregistrate de Libertatea (- 66.000 de cititori pe ediţie), ProSport ( - 56.000) şi Click (-51.000), în perioada ianuarie 2010 – ianuarie 2011, faţă de valul SNA precedent.
  • Chiar dacă Libertatea şi Click au înregistrat scăderi semnificative, tabloidele rămân în continuare cele mai citite ziare din România.
  • CanCanJurnalul Naţional şi Gândul sunt singurele publicaţii cotidiene care au înregistrat creşteri, în perioada analizată.

Evoluţia numărului de cititori în intervalul ianuarie 2010 – ianuarie 2011, faţă de valul precedent

Audienţa ziarelor din România

ian. 2010 - dec. 2010 apr. 2009 - apr. 2010 iul. 2009 - iul. 2010 oct. 2009 - oct. 2010
Click 1,159,000 1,226,000 1,258,000 1,210,000
Libertatea 1,007,000 1,255,000 1,183,000 1,073,000
Cancan 899,000 905,000 850,000 855,000
Gazeta Sporturilor 688,000 731,000 716,000 706,000
Adevarul 550,000 638,000 631,000 559,000
Jurnalul National 576,000 615,000 588,000 561,000
PRO Sport 506,000 592,000 578,000 562,000
Evenimentul Zilei 301,000 449,000 391,000 338,000
Ziarul Financiar 183,000 197,000 185,000 183,000
Romania Libera 145,000 218,000 185,000 154,000
Financiarul 151,000 160,000 171,000 156,000
Gandul 132,000 180,000 149,000 129,000

ANEXĂ:

Comparaţie între cel mai recent val de audienţă şi cel cuprins în perioada octombrie 2009 - octombrie 2010

ian. 2010 - dec. 2010 oct. 2009 - oct. 2010 Diferenta
Click 1,159,000 1,210,000 -51000
Libertatea 1,007,000 1,073,000 -66000
Cancan 899,000 855,000 44000
Gazeta Sporturilor 688,000 706,000 -18000
Adevarul 550,000 559,000 -9000
Jurnalul National 576,000 561,000 15000
PRO Sport 506,000 562,000 -56000
Evenimentul Zilei 301,000 338,000 -37000
Ziarul Financiar 183,000 183,000 0
Romania Libera 145,000 154,000 -9000
Financiarul 151,000 156,000 -5000
Gandul 132,000 129,000 3000

*Cifrele din tabele reprezintă numarul de cititori, în medie pe ediţie.

Studiul a fost realizat în intervalul 18 ianuarie 2010 - 19 decembrie 2010, pe un eşantion format din 19.558 de persoane, din mediul urban (cu vârsta între 14 şi 64 de ani).

Sursa foto: Financiarul

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • care spunea ca draghici a adus mai multa calitate la prosport?
  • Presa romaneasca se duce de rapa si din cauza crizei, dar in primul rand fiindca e slaba calitativ. Niciun ziar nu are corespondenti in Libia, Japonia, nimeni nu a mers la meciul lui Lucian Bute-Brian Magee. Toate marile evenimente ale lumii nu exista pentru noi, sint luate de pe la televiziunile straine. Mai toate interviurile sint terne, reportaje nu exista, dezvaluri despre mafie si coruptie sint rare, toti lucreaza la norma. Toate ziarele put de datatori cu parerea, la fel ca televiziunile care se mira de ce Romanii au talent face rating. Nimeni nu vine cu ALTCEVA, care sa faca diferenta! Vestitele tabloide se ineaca in scandaluri marunte, macinand aceleasi pitipoance de doi lei care nu mai intereseaza pe nimeni. Ce vezi seara la tv-urile obosite e a doua zi in ziare, parca sint trase la xerox. Si toate aceste vechituri ne sint vandute cu preturi duble la chioscuri. Cum sa mai cumperi asa ceva?
  • Uite ca revin pe acest blog cu o scurta analiza. Am lucrat in presa, acum privesc fenomenul din afara, insa cumpar cam toate ziarele, pe rand. De la inceput spun ca acest SNA nu e credibil pt mine, e mai degraba o medie a notorietatii brandurilor prezentate. Cine naiba crede ca un ziar cumparat, in Romania, e citit de 10-15 oameni, ca doar nu se imparte pe strada precum manifestele din filmele comuniste?!
    Scaderile celor doua tabloide, Click si Libertatea, nu trebuie sa mire pe nimeni: ambele nu mai pacalesc statisticile BRAT cu concursurile cu lozuri si premii masive, care faceau bine doar la media generala de cititori si vanzari cu bucata. Criza a anulat concursurile si reclamele aferente lor; ambele titluri au preturi duble, de la 0.5 RON la 1 RON; ambele titluri nu au o identitate clara, nu sint "tabloide" in sensul de yellow press, ziare de bulevard, in sens clasic, nu au niciun fel de dezvaluri exclusive, ci traiesc din asa-zise vedete tv obosite livrate de emisiunile lui Capatos, Maruta, Gherghe si Madalin Ionescu. In mare sint niste foi de scandal care mai au si ceva retete si utilitare. Libertatea are un plus important pe interviuri si reportaje speciale, Click e foarte tare pe Supliment TV, Sport si pe Utilitare, cu un bonus doar cantitativ si pe Vedete.
    Cancan creste firesc fiindca joaca foarte tare pe nisa de scandal, santaj, compromitere si e foarte citat la emisiunile de profil de care vorbeam mai sus. Evolutia asta e interesanta cu atat mai mult cu cat Cancan scade in vinzari la chiosc, poate si din cauza siteului plin de mizerii si care face audiente record pentru ca tot continutul ziarului e acolo.
    ProSport si Gazeta Sporturilor au evolutii normale: din rau in mai rau. S-au scumpit peste masura, nejustificat! Si ele se balacesc in circul si scandalurile zilnice, Gazeta seamana la forma cu Libertatea si e foarte derutanta pentru cititori cu cartile suedeze de doi bani si amestecul de dvd-uri quality cu albumele indoielnice ale lui Cheloo. ProSport macar a renuntat la aiureli de genul asta, e mult mai pragmatic dar si-a pierdut din atitudinea din urma cu 4-5 ani. E drept ca si sportul a cazut rau in Romania si nu prea mai au nici unii despre ce sa scrie. O mare problema pentru ambele o reprezinta televiziunile de sport care transmit non-stop toate evenimentele posibile; o alta problema serioasa o prezinta concurenta ziarelor generaliste, Adevarul, Click si, uneori, Libertatea avand rubrici sportive foarte bune, cu exclusivitati importante.
    Pe piata de asa-zise ziare quality e jale. In primul rand, cam toate si-au dublat preturile. Ma mira usoara revenire a Jurnalului National, un titlu foarte partizan politic, scris batraneste, plictisitor rau de tot. Rezista ca notorietate datorita unor nume de redactori sefi care defileaza pe la televiziunile moguliene. Adevarul, in ciuda reclamelor masive, e un ziar moale, desi neutru politic. Sta excelent la Investigatii, Reportaje si Sport, dar se misca foarte greoi pe evenimentele la zi (oricum mult peste concurenta). Au platit bani grei pentru corespondenti in Japonia si la Bruxelles, dar nu au venit cu nimic in plus de la cutremur si scandalul Adrian Severin. In schimb, siteul este foarte-foarte bun, o adevarata agentie de stiri la secunda si e o problema pentru ziarul pr zis. De ce sa dau 2 RON pe ziar cand pot intra gratis pe site?
    Evenimentul Zilei abia se taraie, e greu de dezlipit eticheta portocalie de pe acest brand. Plecarile masive ale unor reporteri buni au lasat urme, ziarul nu mai are sare si piper decat cand il urmaresti pe Mircea Badea cum plateste polite unor editorialisti. Formatul A4 e groaznic. Nu mai exista investigatii si reportaje, ci multe subiecte trase de par.
    Romania Libera, la fel ca celelalte, e scump si prost. Relansarea pe bani grei facuta de Mario Garcia e o dezamagire crunta. Cand citesti ziarul parca te intorci inapoi in timp, in urma cu 20 de ani. Doar nume de genul Andreea Pora, Simona Popescu si Razvan Turturica il mai scot din anonimat.

Trimite un comentariu

sus