Skip to main content

Scăderi masive pentru presa scrisă în 2010: Zeci de mii de exemplare în minus la vânzări

 

Vânzările ziarelor au înregistrat scăderi dramatice în ultima parte a anului trecut.  Principalele publicaţii din România au înregistrat scăderi de zeci de mii de exemplare, în intervalul octombrie -decembrie 2010, faţă de aceeaşi perioadă a lui 2009, potrivit celui mai recent raport publicat de BRAT.

Publicitate

Cea mai mare scădere a fost înregistrată de Adevărul, după cum paginademedia.ro a scris aici. Ziarul editat de Adevărul Holding a înregistrat o scădere a vânzărilor de 60.700 de exemplare pe ediţie. În continuare, date despre cum au scăzut celelalte ziare.

  • Topul scăderilor semnificative de vânzări este completat de tabloide. Astfel, vânzările medii pe ediţie ale ziarului Libertatea au scăzut cu 38.100 de exemplare, în ultimele luni din 2010, faţă de acelaşi interval din 2009.
  • Tabloidul editat de grupul de presă elveţian Ringier este urmat de Cancan - cu o scădere de 28.800 de exemplare - şi Click (-26.100).
  • În ciuda scăderilor, Click a rămas cel mai vândut ziar din România. Tabloidul trustului Adevărul Holding s-a vândut în perioada octombrie-decembrie 2010 în peste 200 de mii de exemplare.
  • Cu excepţia publicaţiei Săptămâna Fianciară, care a înregistrat o creştere a vânzărilor cu 16,900 de exemplare pe ediţie, toate celelalte ziarele cotidiene au înregistrat scăderi.
  • Vânzările medii ale principalelor ziare quality au scăzut cu 94.100 de exemplare în ultimul trimestru din 2010, faţă de acelaşi interval din 2009.
  • Ziarele de “scandal”, deşi sunt mai puţine ca număr, au înregistrat o scădere a vânzărilor foarte apropiată de cea a ziarelor quality. Click, Libertatea şi CanCan însumează o scădere medie a vânzărilor de 93.000 de exemplare, în ultimele trei luni ale anului trecut, faţă de aceeaşi perioadă a lui 2009.

Vânzările medii zilnice ale ziarelor în perioada octombrie – decembrie 2010, comparativ cu 2009:

oct-dec 2010 oct-dec 2009 Diferenta
Click 208,900 235,000 -26,100
Libertatea 126,900 165,000 -38,100
Adevarul 75,300 136,000 -60,700
Jurnalul National 48,100 63,000 -14,900
Cancan 48,300 77,100 -28,800
Gazeta Sporturilor 39,900 52,700 -12,800
Romania Libera 40,900 42,500 -1600
PRO Sport 31,400 45,000 -13,600
Evenimentul Zilei 18,200 32,300 -14,100
Gandul 11,600 14,400 -2,800
Ziarul Financiar 12,200 16,000 -3,800
Financiarul 3,800 7,500 -3,700
Academia Catavencu 20,000 30,000 -10,000
Kamikaze 6,700
Saptamana Financiara 46,300 29,400 16,900
Capital 12,200 18,600 -6,400
Business magazin 8,300 10,800 -2,500
Forbes 4,600 8,900 -4,300

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • alexandru alexandru
    Daca analizam vanzarile pe fiecare luna in parte vom observa ca in luna decembrie jurnalul vinde cca 53000 ex iar adevarul 63000!!! Oare cat vinde adevarul fara inserturi? Daca analiza facuta de Petrisor este reala si adevarul a vandut in ianuarie sub 40.000 iar jurnalul are vanzari asemanatoare cu luna decembrie inseamna ca din ianuarie 2011 avem un nou lider! Criza asta... :) a reusit sa distruga o mare companie in cateva luni!
  • vetanase vetanase
    Interesant ca "Romania Libera"- careia i se canta "prohodul"
    are o scadere foarte mica -cca 4% !
  • valerian valerian
    Noi cu Peter Imre-n frunte, vom avea victorii multe! Felicitari Dinule! Te duci unde ti-e locul...
  • Petrisor Petrisor
    hai ca "Adevarul Holding" e pe cel mai mare val al scaderii, iar EVZ a iesit definitiv din jocuri. Asta datorita "jurnalistului" Mircea Marian

Trimite un comentariu

sus