Skip to main content

Veniturile nete din publicitate ale TVR se ridică la 8,78 milioane de euro, în 2010

 

Televiziunea Română a înregistrat, în 2010, venituri nete din publicitate de 8,78 milioane de euro, iar obligaţia de plată a regiei Splendid Media este de 7,79 milioane de euro, potrivit Raportului de activitate depus astăzi la Parlament.

Publicitate

Veniturile totale ale TVR din publcitate (6 staţii, site şi teletext) s-au ridicat la valoarea de 9,65 milioane de euro, sumă ce include şi rebate-ul pentru agenţii, care reprezintă 412 mil. euro.

“Această sumă reprezintă 85% din venitul garantat şi ofertat de către Splendid Media SA la licitaţia din 2008. În 2010 s-au încasat cu 9.2% mai mulţi bani decât în anul 2009”, se arată în documentul TVR.

Paginademedia.ro a estimat în urmă cu o săptămână veniturile atrase de posturile TV anul trecut. Potrivit estimărilor paginademedia.ro, publicitatea atrasă de posturile TVR a fost în 2010 de 8,5 milioane de euro. Detalii AICI.

Alte concluzii despre veniturile din publicitate:

  • TVR1 a înregistrat o creştere a audienţei pe spot de 8% şi a cotei de piaţă de 12%, comparativ cu 2009 (target urban 18+).
  • La TVR2 s-a înregistrat o scădere cu 4% a audienţei pe spot.
  • 72.3% din spoturile difuzate pe TVR Cultural au înregistrat audienţă zero, deci nu s-a încasat niciun ban.
  • La TVR 1 procentul de nealocare a minutelor de publicitate pentru anul 2010 este de 4.3%
  • La TVR 2 procentul minutelor de publicitate nealocate pentru 2010 este de 2%.

Explicaţia TVR pentru creşterea de 9,2% a încasărilor din publicitate în 2010, faţă de 2009:

  • în 2010 TVR 1 a difuzat meciurile UEFA Champions League şi Campionatul Mondial de fotbal 2010;
  • politica de vânzări Splendid Media, care s-a bazat pe o încărcare cât mai mare cu publicitate;
  • creşterea audienţei pe spot la TVR 1 cu 8% şi a cotei de piaţă cu 12% comparativ cu 2009 (target urban 18+).

Cum explică Splendid Media, regia care vinde publicitatea TVR, neîndeplinirea Business plan-ului pe 2010 (-12.5%):

  • scăderea drastică a bugetelor de publicitate pe fondul crizei economice mondiale, o scădere de 10% faţă de 2009;
  • lipsei break-urilor şi nealocării integrale a 8 minute publicitate/oră;
  • scăderii cu 4% a audienţei pe spot înregistrată de TVR 2;
  • 72.3% din spoturile difuzate pe TVR Cultural au înregistrat audienţă zero, deci nu s-a încasat niciun ban;
  • TVR Info nu este monitorizat de GfK România, iar TVR 3 a început să fie monitorizat din aprilie 2010;
  • înrăutăţirii condiţilor economice generale din România.

Venitul Net Minim Garantat (VNMG) afferent anului 2010 este de 9.600.000 euro net. Singurul factor care influenţează realizarea VNMG 2010 este nealocarea minutelor de publicitate.

  • La TVR 1 procentul de nealocare a minutelor de publicitate pentru anul 2010 este de 4.3%. Prin aplicarea celor 4.3% la totalul veniturilor estimate pentru TVR 1 în 2010 rezultă suma de 397.560,78 euro net, care se va scădea din VNMG pe 2010.
  • La TVR 2 procentul minutelor de publicitate nealocate pentru 2010 este de 2%. Prin aplicarea celor 2% la totalul veniturilor estimate pentru TVR 2 în 2010 rezultă suma de 31.858,14 euro net, care se va scădea din palnul de afaceri aferent anului 2010.
  • Prin urmare, din cauza nealocării minutelor de publicitate la TVR 1 şi TVR 2, VNMG aferent anului 2010 scade cu 429.418,92 euro net. Rezultă că VNMG aferent anului 2010, în valoare de 9.600.000 euro net este diminuat cu 429.418,92 euro net. Suma reprezintă pierderile din nealocarea minutelor de publicitate.
  • În anul 2010, Splendid Media a realizat venituri totale de 9.655.861,10 euro, din care rebate-ul acordat agenţiilor reprezintă 412.413,11 euro. Scăzând rebate-ul, se obţine suma de 9.243.447,99 euro. După care, scăzând comisionul de regie al Splendid Media de 5%, rezultă suma de 8.781.275,59 euro, ceea ce reprezintă partea Televiziunii Române din veniturile totale de publicitate.
  • Suma cuvenită TVR de 8.781.275,59 este cu 389.305,49 mai mică decât VNMG. Conform contractului, Splendid Media are obligaţia de a achita către TVR, până la 31 martie 2011, 85% din VNMG pentru anul 2010 corectat cu lipsa pauzelor, respective 9.170.581,08 euro net.

Prin urmare, obligaţia de plată a Splendid Media pentru anul 2010 este de 7.794.993,92 euro net.

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • un reporter un reporter
    Pagina de media a estimat prost. Banii sunt 9.65 mil, asa cum zice mai jos, sau asta era suma pe care trebuia sa o estimeze pdm in materialul de saptamana trecuta care era despre cat au luat televiziunile din piata, nu despre sumele nete dupa ce au platit rebate-urile. Ati fost suficient de departe cat sa nu va puteti lauda cu aceasta estimare.

Trimite un comentariu

sus