Skip to main content

Coca Cola, mărul discordiei între Adevărul Holding şi site-ul Think Outside the Box

 

Vineri, site-ul Think Outside the Box (TOTB), găzduit de platforma Adevărul, este oprit brusc.

Publicitate

Explicaţia Adevărul: “disfuncţii grave în colaborarea editorială comună şi de promovare reciprocă”.

Reprezentanţii site-ului în cauză detaliază: o serie de articole despre Coca Cola au deranjat conducerea Adevărul, care le-a considerat “de calitate îndoielnică” şi a rupt parteneriatul.

Detalii, în continuare:

Site-ul independent Think Outside the Box era găzduit, de şase luni, de platforma Adevărul, la adresa think.adevarul.ro. Site-ul beneficia şi de trimitere de pe homepage-ul Adevărul. Vineri, 6 mai, Adevărul decide ruperea parteneriatului. Ce s-a întâmplat?

Comunicatul Adevărul Holding, semnat de Peter Imre este scurt şi nu oferă detalii:

"Această decizie survine ca urmare a apariţiei unor disfuncţii grave în colaborarea editorială comună şi de promovare reciprocă.

Ca atare, începând tot de vineri, 6 mai, adresa online www.think.adevarul.ro nu mai poate fi accesată. De asemenea, anunţăm că site-ul adevarul.ro nu va mai promova materiale provenind de la sursa mai sus menţionată."

Contactat de paginademedia.ro pentru acest subiect, dar şi pentru alte teme legate de Adevărul (cazul Media Point, întârzierea salariilor) directorul Peter Imre a răspuns sec: “Acestea nu sunt subiecte de duminică la prânz.

Articolele despre Coca Cola au încins spiritele

Dacă poziţia Adevărul nu oferă prea multe explicaţii, reprezentanţii Think Outside the Box vin cu detalii: şefii Adevărul au fost deranjaţi de o serie de articole despre Coca Cola publicate de site în ultima săptămână.

Think Outside the Box:

"Argumentele invocate în convorbirile telefonice menite să clarifice situaţia reprezentau un ”demers jurnalistic ce nu îndeplineşte exigenţele editoriale ale publicaţiei Adevărul” în câteva articole, considerate un atac direct împotriva unui brand important de pe piaţa românească.

Deşi articolele au fost publicate începând cu 2 mai 2011, reproşurile editoriale au apărut abia pe 6 mai 2011."

Site-ul TOTB a publicat cinci articole despre Coca-cola:

Conducerea Adevărul a considerat aceste articole ca fiind “de calitate îndoielnică”, spun cei de la site, care menţionează că nu au fost înştiinţaţi de intenţia Adevărul.

Coca cola marchează 125 de ani de la lansarea produsului. De ce a decis site-ul să publice acum aceste articole?

“Considerăm că într-o lume în care adevărurile sunt spuse pe jumătate, în care campaniile de publicitate pot spune aproape orice, fără pericolul unor sancţiuni, şi în care echilibrul informaţiilor este înclinat clar într-o parte, este nevoie de publicaţii care prezintă şi cealaltă parte a monedei.”

Precizăm că Think Outside the Box a avut ca scop, încă de la înfiinţare, pe lângă materiale de informare şi de educaţie cu privire la mediu, să arate şi partea mai puţin reprezentată a unor activităţi economice în reclame sau în media din zilele noastre. În acest fel, TOTB.ro a avut constant, de-a lungul existenţei sale, o atitudine critică faţă de mai multe branduri şi moduri de comportament de pe piaţă.

Cele două comunicate, integral:

ADEVĂRUL

Adevărul Holding a renunţat la colaborarea cu platforma “Think outside de box”

Conducerea Adevărul Holding anunţă întreruperea colaborării cu platforma online de informaţii “Think outside de box” începând de vineri, 6 mai 2011. Această decizie survine ca urmare a apariţiei unor disfuncţii grave în colaborarea editorială comună şi de promovare reciprocă.

Ca atare, începând tot de vineri, 6 mai, adresa online www.think.adevarul.ro nu mai poate fi accesată. De asemenea, anunţăm că site-ul adevarul.ro nu va mai promova materiale provenind de la sursa mai sus menţionată. Ne cerem scuze cititorilor pentru eventualul disconfort creat şi suntem siguri că vor înţelege motivele care ne-au condus la această hotărâre dificilă.

Peter L. Imre
Director General Adevărul Holding

THINK OUTSIDE THE BOX

Punctul de vedere al TOTB.ro cu privire la despărţirea de Adevărul

Vineri, 6 mai 2011, în jurul orei 15:00, Adevărul Holding a oprit funcţionarea platformei partenere de jurnalism online Think Outside the Box, fără înştiinţarea acesteia. Potrivit comunicatului de presă publicat de ziarul Adevărul, “această decizie survine ca urmare a apariţiei unor disfuncţii grave în colaborarea editorială comună şi de promovare reciprocă.”

Argumentele invocate în convorbirile telefonice menite să clarifice situaţia reprezentau un ”demers jurnalistic ce nu îndeplineşte exigenţele editoriale ale publicaţiei Adevărul” în câteva articole, considerate un atac direct împotriva unui brand important de pe piaţa românească. Deşi articolele au fost publicate începând cu 2 mai 2011, reproşurile editoriale au apărut abia pe 6 mai 2011. Subliniem că suspendarea site-ului think.adevarul.ro s-a făcut fără consultarea redacţiei TOTB.

Precizăm că Think Outside the Box a avut ca scop, încă de la înfiinţare, pe lângă materiale de informare şi de educaţie cu privire la mediu, să arate şi partea mai puţin reprezentată a unor activităţi economice în reclame sau în media din zilele noastre. În acest fel, TOTB.ro a avut constant, de-a lungul existenţei sale, o atitudine critică faţă de mai multe branduri şi moduri de comportament de pe piaţă.

Pentru că în comunicarea oficială nu a fost precizat un articol concret sau de unde au apărut ”disfuncţiile grave”, înţelegem că este vorba de cinci articole care ar fi reprezentat sursa nemulţumirii, printre care se numără trei articole informative şi două de opinie. Articolele pot fi accesate prin următoarele linkuri:

Toate aceste cinci articole au fost publicate în cadrul rubricii "Cu tendinţă", primele trei dintre ele fiind treceri în revistă ale diferitelor registre din istoria acestei băuturi, iar ultimele două având caracter de editorial. Conducerea Adevărul a considerat aceste articole ca fiind “de calitate îndoielnică”.

O comunicare oficială a întreruperii parteneriatului nu a apărut până la această oră.

Think Outside the Box a ales să publice în acest comunicat articolele care au dus la întreruperea colaborării pentru ca presa şi cititorii să poată decide, fiecare în parte, în ce măsură publicaţia noastră corespunde sau nu standardelor jurnalistice. Demersul nostru urmăreşte doar să fim judecaţi în parte, de către fiecare cititor, într-un mod independent şi personal.

Totodată, considerăm că într-o lume în care adevărurile sunt spuse pe jumătate, în care campaniile de publicitate pot spune aproape orice, fără pericolul unor sancţiuni, şi în care echilibrul informaţiilor este înclinat clar într-o parte, este nevoie de publicaţii care prezintă şi cealaltă parte a monedei.

Think Outside the Box mulţumeşte management-ului şi board-ului editorial Adevărul pentru colaborarea extrem de bună din ultimele 5 luni, considerând că această colaborare a fost una benefică pentru toate părţile implicate.

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • reporter reporter
    totb spune puține lucruri interesante din păcate, așa că scandalul ăsta le-a cam venit la fix ca să le mai ridice ratingul înecat de platitudini
  • florentin florentin
    totb era sustinut in martie de Tusnad, nu de Borsec! Si presa are ce merita: ii lasa pe pacalicii din agentii de publicitate sa le dicteze, cand ar putea trata direct cu clientul si nu prin intermediarii care storc din bani
  • cezar cezar
    faptul ca TOTB este un proiect sustinut de Borsec, compedtitor al Coca Cola pe piata de apa – stim ca Dorna e a Coca Cola – are ceva de-a face cu adevarul pe care ei vor sa il spuna acum, la aniversarea a 125 de ani de Coca Cola?

    Nu este relevant. Ai idee despre ce se vorbeste aici ?
  • Ioana Ioana
    faptul ca TOTB este un proiect sustinut de Borsec, compedtitor al Coca Cola pe piata de apa - stim ca Dorna e a Coca Cola - are ceva de-a face cu adevarul pe care ei vor sa il spuna acum, la aniversarea a 125 de ani de Coca Cola?

    mai concret, eu cred ca nici motivele de publicare a unor astfel de articole de catre TOTB nu sunt tocmai cusher. sa avem si asta in vedere...
  • reporter reporter
    hi-hi-hi... :)
    stai să vezi ziarul de marti, 10 mai
    :D
  • Calin Calin
    Sa le fie rushine, presa cumparata avem noi nevoie? Huuu, Adevarului! Isi mai zic "Adevarul" ...
  • touretul touretul
    Eu beau Dr. Pepper! Fuck Coca Cola! Idem Peter Imre.
  • geo geo
    de siteul TOTB nu stiam nimic pina acum. decizia asta are efect de bumerang: contribie la popularizeaza siteului acesta. il voi urmari cu atentie, de acum inainte...
  • Mihai Mihai
    @AdMan: Coca-Cola poate sa inchida robinetul de difuzare al bauturilor la automatele din redactie nu la bani, nu de alta dar la capitolul cumparare publicitate in ziar de mult este pus lacatul.
  • Adriana Pantea Adriana Pantea
    Mi-e rusine cand citesc aceste randuri ...asa a ajuns jurnalismul in romania ??? JOS CENZURA !!! cineva ar trebui sa ia masuri impotriva acestor presiuni facute de marile corporatii , oricum pierderea celor de la Adevarul , pe care cu siguranta nu-l voi mai citi.
  • reporter reporter
    nu-i nimic... oamenii tineri beau cocacola și (mai) citesc și TOTB pina vine hamburgerul :))
  • AdMan AdMan
    E simpla decizia, Petrisor: cei de la TOTB.ro au suparat Coca-Cola, care a amenintat Adevarul Holding cu inchiderea robinetului de bani. Imre are si mari calitati jurnalistice pt a-si da cu parerea despre "exigente editoriale", bla-bla... Da un search pe niste postari mai vechi de-ale lui pe blogul asta si vei vedea ca randurile alea n-au trecut inainte pe la corectura!

Trimite un comentariu

sus