Skip to main content

Dinu Patriciu: Adevărul de Seară, o cheltuială de marketing de 12 milioane de euro pe an

 

Adevărul de Seară a fost o cheltuială de marketing de 12 milioane de euro pe an”, a spus Dinu Patriciu, astăzi, într-o conferinţă de presă la o întrebare paginademedia.ro. “Mi-am asumat această cheltuială”, a spus Patriciu.

Publicitate

Conducerea grupului a anunţat astăzi că Adevărul de seară nu va mai apărea ca ziar gratuit şi că informaţiile furnizate de redacţiile locale vor fi înglobate în ziarul Adevărul, după cum paginademedia.ro a anunţat AICI.

Detalii, în continuare:

  • Cele 39 de redacţii locale care realizau Adevărul de seară vor scrie, din iunie, pentru 12 ediţii locale ale cotidianului Adevărul.
  • Din iunie, echipele locale vor realiza un săptămânal – ADS – care va apărea în 39 de ediţii. Săptămânalul va fi plătit şi nu va avea acelaşi preţ în toate zonel.

Din conferinţa de astăzi:

Peter Imre:

Adevărul de Seară s-a născut ca un instrument de marketing şi de creşterea notorietăţii mărcii Adevarul. Acest lucru l-a îndeplinit cu foarte mult succes, 450 de mii de exemplare distribuite pe zi, am ajuns la peste 1 milion de citiori cu ADS.

Redacţiile locale reprezintă scheletul companiei Adevărul Holding, vom angaja mai mulţi oameni în cele 39 de redacţii locale. Adevărul a ajuns în punctul în care trebuie să facă următorul pas.

Eu nu cred în produsele gratis. Obiectivul meu declarat şi al lui Dinu Patriciu a fost de a face din Adevărul Holding un trust profitabil.

ADS va deveni un ziar săptămânal local, o parte din conţinutul local al ziarului ADS se va regăsi într-un ziar quality - Adevarul, un ziar complet, care şi el va avea un concept editorial nou, va fi mult mai bogat, va avea un caracter local, regional, naţional şi internaţional.

Vom avea un ziar complet - Adevarul şi vom avea un săpămânal Adevărul de Seară cu caracter puternic local, toate acestea n-ar fi fost complete dacă am fi omis sfârşitul de săptămână.

Împreună cu colegii am dezoltat conceptul, am ajuns la concluzia că cel mai aproape, ca model conceptual, suntem de Italia.

Un ziar de acolo ne-a arătat modelul de a face un ziar de weekend, cel mai complet, cel mai plin, de 128 de pagini. Deci vom avea Adevărul cotidian, Adevărul de Seară local săptămânal şi un ziar de weekend, de 128 de pagini, care acoperă de la grădinărit, sport, gadgeturi s.a.

Adevărul de Seară a fost o investiţie foarte seriosă în marketing, trecând ADS la plată, fiind un produs pentru care se va plăti, va face compania Adevărul Holding profitabil. Dacă astăzi scot câteva componente, cum este ADS, grupul este profitabil.

Grigore Cartianu:

Această dublă dimensiune naţional-locală, poate părea un moft. Exista două pieţe de cititori din România, nu mai multe.

Ne vom axa foarte mult pe ziarul local, avem un atuu: 200 şi ceva de ziarişti care lucrează zilnic pentru a produce ştiri în 39 de ziare. Nicio agenţie de presă nu are atât de mulţi jurnalişti.

Avem produse în fiecare comunitete locală. Acest fascicol local în care vine ziarul Adevărul, este un mare suflu proaspat pe care eu îl simt pentru ziarul Adevărul.

Dinu Patriciu:

Adevărul de Seară a constituit un instrument de marketing, să deschidem redacţiile locale a însemnat un efort financiar mare.

Sa avem un ziar local in fiecare judet, 32 de pagini, un ziar adevarat în 12 ediţii regionale şi locale, toate dublate de ediţiile de mobil, de iPad si pentru computer.

Cred că fabrica asta de conţinut, care are peste 1300 de angajaţi, va putea să funcţioneze corect, putem sublinia că avem infrastructură.

Nimeni nu investeşte ca să piardă, aparitia Adevărului de seară, ca produs gratuit, a fost gandită pentru a schimba peisajul presei locale şi pentru a crea o legătură între presa locală şi presa centrală. Ne-am asumat această cheltuiala, care n-a fost deloc mica, pentru ca peisajul local să se schimbe. Astăzi a venit momentul în care dăm acestui public produse plătite.

Vom avea o reţea de posturi de radio în toate judeţele ţării, abia am început procesul de cumpărare a licenţelor locale.

Cumpărăm o infrastructură, cumpărăm licenţe, dar dezvoltarea acestui produs este cu totul şi cu totul altceva, n-are importanţă preţul pe care îl plăteşti pentru a emite. Postul va funcţiona oricum sub alt nume.

De ce aţi mutat pachetul majoritar de acţiuni pe o altă firma?

Dinu Patriciu:

Pentru că am început să organizez activitatea, trebuia să existe o companie mamă pentru holdingul de presă care nu se va limita la România şi aceasta se numeşte East European Media. Avem în plan să ne dezvoltăm în Europa centrală şi de Est.

Eu cred că acest concept pe care l-am dezvoltat, în ultimii 2 ani, ziar naţional cu extensie către Tv şi radio este un concept pentru care avem suficient know how pentru a-l folosi.

Dinu Patriciu:

Eu nu susţin activităţi neprofitabile, dacă Adevărul Holding nu ar fi fost profitabil l-as fi închis demult. Nu îmi place să am robinete prin care se scurg bani. Cifra de investiţii pentru Adevărul de Seară este de 12 mil. de euro pe an, această investiţie în marketing îşi dă roadele acum, acum putem să ne permitem să lansăm aceste produse cu plata.

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • alin alin
    Catre Alina: tizo, ca gresesti e putin spus! Jurnalistii de la ADS sunt unii foarte buni, multi cei mai buni din orasele lor. Or fi si incepatori cativa, nu zic, dar majoritatea e peste media corespondentilor presei centrale. Arata-mi o stire exclusiva din tara de la Mediafax sau Agerpres in ultimele 6 luni. Care sa nu fi fost copiata de pe harta cu localele din Adevarul. Asa ca hai, te rog eu, nu mai raspandi mizerii daca nu stii ce vorbesti!
    Semnat: un jurnalist de la Adevarul.
  • stefan stefan
    Modelul de business ramine in continuare neplata furnizorilor si a personalului?
  • alina alina
    Auzi, nicio agentie de stiri nu are atati ziaristi. Va corectez! NICIO AGENTIE DE STIRI NU ARE ZIARISTI ATAT DE SLABI. Materialul jurnalistic produs in laboratoarele Adevarul este zero ca si calitate. O adunatura de specialisti cu discurs de carton.
  • andrei andrei
    cum adica prezenta(revista*în fiecare comunitete locală*? adica si in amara, fetesti, urziceni, belciugatele, harsova cu stiri din si despre comunitatea locala individuala? nu cred. nu cred ca va avea succes. nici o editie saptamanala pe slobozia, nici pe harsova, nici pe mangalia. cine sa o cumpere? de unde bani? de unde publicitate? de unde interes al administratiei locale sau a politicului din moment de adevaristii nu scriu despre cei citati mai inainte? treaba lor. astia sunt bani furati, nu munciti!
  • reporter reporter
    niste costume vorbitoare la o masa.... atit! si-au dat si ei cu parerea, nu ca ar sti ce fac
  • Andreea Andreea
    Nicio agentie de presa nu are... Altfel suna de fapt!
  • ion ion
    citez din text ,,Nici agenţiile de presă nu are atât de mulţi jurnalişti...,,
    si intreb...da' gramatica ,,are,,?
  • Radu Radu
    "avem un atuu: 200 şi ceva de ziarişti care lucrează zilnic pentru a produce ştiri în 39 de ziare." Nu cred ca o sa mai ramana atatia.Nu le vad rostul.

Trimite un comentariu

sus