Skip to main content

Lăzescu: Fiecare meci de Champions League dat pe TVR face o gaură de jumătate de milion de euro

 

Pagubă de proporţii dată de contractul TVR pentru meciurile din UEFA Champions League.

Publicitate

Alexandru Lăzescu, pentru HotNews, despre dimensiunea pierderilor:

Fiecare meci din UEFA Champions League pe care îl dăm ne aduce o gaură de aproape jumătate de milion de euro, ţinând cont şi de costurile de transmisie, nu doar de contract.”

Cât se acoperă din contract?

Suma pe care o scot din reclamă e infimă - e 4-5% din cât mă costă un meci”, spune Lăzescu.

Lăzescu:

“Realitatea e că ratingurile, aşa cum se obţin pentru aceste meciuri, nu sunt spectaculoase şi banii pe care îi iei sunt undeva la 4%. Altfel spus, la fiecare meci am 96% gaură. Şi pe măsură ce se desfăşoară contractul, gaura mea se măreşte.”

De altfel, contractul pentru meciurile din Liga Campionilor este cea mai mare problemă a TVR:

Cea mai mare dificulate financiară este de departe cea legat de fotbal”, admite preşedintele televiziunii publice.

Despre cheltuielile de la sport?

Lăzescu:

“Dacă în 2009 s-au plătit, în total, pentru sport (toate transmisiunile sportive ale TVR - n.r.) cam opt milioane de euro, în 2010 sunt aproape 20 de milioane, iar în 2011 puţin peste 20 de milioane”.

Bilanţul total al TVR?

Potrivit lui Alexandru Lăzescu, pe primul semestru din 2011, deficitul TVR s-a ridicat la 53 de milioane de lei.

Deficitul pentru primul semestru al anului trecut, când în funcţie se afla Alexandru Sassu, se ridica la 77 de milioane de lei, dar Televiziunea publică a încheiat 2010 cu un deficit total de 162 de milioane de lei.

Citeşte interviul integral, pe HotNews.

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • tyo tyo
    Pro nu a renuntat la meciuri. TVR a supralicitat, mult de tot, pana la valori nerealiste si nerentabile.
  • steven steven
    Dar de ce crezi ca a renuntat PRO-ul la meciuri?
  • un fraier un fraier
    Dle Lazescu, gaura asta mare de la Sport e din mai multe cauze:
    1. Habar nu aveti sa promovati produsul, de pilda Champions League. Promovare inseamna marketing-ul dnei Anca Gheorghe, care e zero, si inseamna marketing editorial, care e praf! De aici si audientele minuscule! Toate emisiunile de analiza de dinainte si de dupa meci sunt obosite, cu invitati prafuiti, facute in studiouri lipsite de calitate. Uitati-va la Dolce Sport ce bine arata studioul (pacat de moderatori), priviti la ProTV ce inseamna promo-uri, ca sa nu mai vorbim de ceea ce e p-afara.
    2. Nu mai cumparati competitii la care nu se uita nimeni, gen patinaj, hochei, bachet etc.
    3. Verificati cu atentie numarul de oameni pe care-i trimiteti la aceste competitii. De ce la CE Handbal era nevoie ca pe langa comentatori si cameramani sa mai fie mot acolo si Cosmin Cernat? De ce la un meci banal al nationalei trebuie sa mearga cate 7 insi care nu transmit nici o exclusivitate, cand pot merge doi?
    4. Atentie la deconturi, pentru ca sunt oameni experimentati in manareli acolo;
    5. Ia ganditi-ca cati dintre cei 72 insi angajati ai departamentului sport sunt sefi sau vedete si cati muncesc pe bune. Cate stiri si reportaje produc acesti oameni zilnic? O sa va ingroziti cand veti vedea ce nemunca este pe bani frumosi;
    6. Verificati cati dintre salariatii de la sport presteaza pe bani frumosi la Eurosport, SportKlub, DigiSport, Sport 1. Este complet aiurea si de-a dreptul nesimtire sa nu produci nimic pentru TVR Sport si sa rupi usa dupa pranz, dar sa incasezi macar 1.000 euroi lunar de la concurenta.
  • alexandru alexandru
    Din pacate cind au inceput sa nu mai fie profitabile ProTV-ul le-a cam abandonat. A fost nevoie de niste destepti de la TVR, specialisti mari in "marketing", "rating", "share", "TBIndex" si alte sforaieli, genii in grile si programe de televiziune sa le preia.
    Si ce daca, ca tot prostul plateste. Ati vazut vreun PDG, vreun mare manager de prin TVR, de prin vestitul Consiliu de Administratie sa raspunda macar verbal? Darmite penal...
  • cornea cornea
    E simplu dar nu pentru oricine. Pro a cumparat mai ieftin, a facut audienta mai mare si, pentru ca e Pro, a vandut mai scump. Din compunerea celor 3, reiese o suma mai mare. Capisci, boro?
  • boro boro
    Dar cand meciurile erau transmise de Pro Tv de ce nu existau aceste gauri?...oare de ce?

Trimite un comentariu

sus