Skip to main content

VIDEO. 3 noiembrie: Recensământul, promovat printr-un spot aproape invizibil

 
Mircea-Kivu-RL
Mircea-Kivu-RL

Recensământul a avut parte de o campanie TV aproape invizibilă: un spot TV difuzat de 46 de ori la ore cu audienţă minimă pe doar două posturi TV. Campania - ce a trecut practic nevăzută, după cum remarcă şi sociologul Mircea Kivu - a făcut parte dintr-un contract mai amplu, cu o valoare totală de 4,9 milioane lei, încheiat între Institutul Naţional de Statistică şi Softwin pentru popularizarea recensământului, scrie HotNews.ro.

Publicitate

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=qKpRgdP7zQM[/youtube]

Reclama a fost dată la ore cu audienţă mică.

Potrivit datelor de monitorizare oferite de Alfa Cont, spotul TV de promovare a recensământului a fost difuzat în cadrul calupurilor de publicitate, în perioada 15-30 octombrie, doar pe Pro TV şi Antena 1. Mai precis, el a fost difuzat, în total, de 46 de ori pe cele două posturi, însă în intervale orare cu audienţă minimă: fie în timpul programelor matinale, fie la prânz, între 13.00 şi 14.00.
O cauză a haosului de la recensământ: Campania de publicitate a avut un singur spot TV difuzat de 46 de ori pe doar două posturi, la ore de audienţă minimă

Mai mulţi consumatori au reclamat, la Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA), spotul TV care promovează retailerul alimentar Lidl şi care îi are ca personaje principale pe artiştii Monica Davidescu şi Aurelian Temisan, scrie DailyBusiness.ro.

Reclamanţii susţin că "grupul de oameni care mănâncă mici", prezentaţi în spot ca fiiind reprezentativi pentru ţara noastră, sunt romi, potrivit Georgianei Grecu, director executiv al Consiliul Român pentru Publicitate (RAC - Romanian Advertising Council).

[youtube width="350" height="280"]http://www.youtube.com/watch?v=CIY6O9EjQAE&feature=player_embedded[/youtube]

În acelaşi timp, spotul prezintă simboluri reprezentatative precum portocalele sau uleiul de măsline, pentru ţări ca Spania sau Italia, în timp ce România este reprezentată printr-o turmă de oi şi un grup de oameni care consumă mici.

Potrivit reclamaţiei, citată de directorul RAC, respectivii consumatori susţin că "este inadmisibil ca România să fie reprezentată de ţigani".
Pe de altă parte, Georgiana Grecu a precizat că, în urma analizei spotului, RAC a decis că nu s-a încălcat nicio reglementare etică în reclama Lidl.
Spotul Lidl, reclamat la CNA: Romii care mănâncă mici nu sunt reprezentativi pentru România

Andreea Marin şi Şfefan Bănică jr, CRBL şi Elena, Monica Davidescu şi Aurelian Temişan, Paul Ipate şi Adina Blaj sunt perechi în viaţă, dar şi în reclame, scrie Adevărul.

Actriţa Monica Davidescu şi soţul ei, cântăreţul Aurelian Temişan, sunt protagonişti într-unul dintre spoturile de promovare la reţeaua de magazine Lidl, lansată în România la începtul lunii trecute.

Popularitatea lui CRBL a fost maximă nu atunci când a lansat o piesă nouă, ci după ce compania Vodafone l-a ales, în 2010, imagine a campaniei de promovare „Viaţa cu ceva în plus", alături familia sa. Nu doar soţia, Elena (însărcinată la vremea aceea), dar şi mama de la Piteşti, iar ulterior fiica nou-născută au devenit personaje ale reclamei Vodafone.

În 2009, o campanie Carrefour îi aducea într-un clip publicitar pe soţii Ştefan Bănică jr şi Andreea Marin Bănică în chip de „domnul şi doamna Smith" autohtoni.
Cupluri celebre în reclame

Media Pro Entertainment, divizia de distribuţie a companiei Central European Media Enterprise (CME), a semnat un contract de exclusivitate pe trei ani cu Summit Entertainment pentru a aduce în Bulgaria, Republica Cehă, Slovacia, Ungaria şi România filmele produse de această companie americană, scrie Mediafax.

Acordul vizează toate filmele care vor fi produse de Summit Entertainment până în august 2014, inclusiv lungmetrajul "Now You See Me", cu Jesse Eisenberg, Mark Ruffalo, Woody Harrelson, Morgan Freeman, Isla Fisher şi Dave Franco, dar şi un remake al filmului "Highlander".
Media Pro Entertainment aduce în Europa de Est filmele produse de Summit Entertainment

HBO România are, începând cu luna octombrie, un nou development &research manager, funcţie ocupată de Gabriela Ceuţa, scrie DailyBusiness.ro.

Gabriela Ceuta este regizor de profesie, dar s-a specializat în studiul scenaristicii, al dezvoltării de scenariu şi script doctoring.

Noul manager HBO a lucrat pentru Mediapro Pictures în producţie TV ca script editor, ca developer pentru filme de lung şi scurt metraj, precum "Ho Ho Ho" 2009 , "Naşa"/"The Godmother" 2010, "Bora Bora" 2011, şi ca scenarist pentru "Harap Alb", film de animaţie 3D.

La HBO, Ceuţa va face parte din departamentul de Original Programming şi va lucra atât pe producţie de documentar, cât şi de ficţiune.
HBO România are un nou manager de dezvoltare şi cercetare

Voyo.ro va transmite astăzi, live, meciurile românilor în Europa League: Legia Varşovia-Rapid (de la ora 20.00), Vaslui-Sporting Lisabona (tot de la ora 20.00) şi Steaua-Maccabi Haifa (de la ora 22.00), anunţă Mediafax.
Voyo.ro este un site cu conţinut video premium, diversificat şi exclusiv, lansat de divizia de internet a Pro TV S.A.
Voyo.ro va transmite joi, live, meciurile susţinute de Steaua, Rapid şi Vaslui în Europa League

Sursa foto: DailyBusiness.ro

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Alex.D Alex.D
    geo hai mai las-o balta ca reclama cu Lidl e pe toate canalele.de Temisan nu zic nimic pt ca nu il mai cunosti,e un TRECUT,dar daca nu o sti pe Davidescu atunci e problema ta si ar mai trebui sa te "informezi",iar daca nu,mai bine uita-te pe OTV.
  • geo geo
    sunt "consumator" de reclame, zilnic, pe mai toate posturile din Top 20 dar n-am vazut niciodata reclama cu recesamintul. cit priveste spotul Lidl, daca nu citeam aici ca Monica Davidescu şi Aurelian Temişan(mai mult cu spatele) apar acolo nici nu stiam...asa de cunoscuti sunt ei publicului larg si sunt reprezentativi ptr Romania...

Trimite un comentariu

sus