Mai puţin de jumătate dintre români (45% mai precis) apreciază că TVR merge într-o direcţie bună, potrivit unui studiu realizat, în luna octombrie, de Centrul de Sociologie Urbană şi Regională (CURS), la solicitarea TVR.
Din acelaşi studiu mai rezultă că programele de ştiri ale TVR conduc topul despre obiectivitate (66%), imparţialitate (53%) şi respectă agenda cetăţeanului (71%). Cu toate acestea, în topul preferinţelor românilor se află ştirile de la Pro TV (25%), urmate de cele de la Antena1 (23%) şi apoi TVR (20%).
Studiul mai relevă că 65% dintre români au încredere în Televiziunea Română, iar pentru 55% dintre ei TVR corespunde cel mai bine ideii de televiziune publică.
Studiul nu a cuprins teme precum influenţa politicului asupra instituţiei sau privind taxa TV.
Cum este perceputa TVR în comparaţie cu posturile comerciale?
- 81% dintre români consideră că TVR este un post care respectă “moralitatea tradiţională”.
- 58% - un post care progresează, se modernizează
- 79 % - un canal TV care nu prezintă prea multă violenţă
- 65% - un post de televiziune credibil
- 84% - un post TV serios
- 78% -un post care mediatizează valorile culturale
- 50% – post creativ, inovator.
Despre studiul publicat de TVR
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.roAcest studiu face parte dintr-o serie de consultări demarate de TVR în această toamnă, atât pe plan extern, cât şi pe plan intern, pe toate palierele de management şi execuţie.
Proiectul a demarat în septembrie, în parteneriat cu Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI) - organizaţie non-guvernamentală care acţionează pentru păstrarea standardelor jurnalistice. Finalitatea proiectului va consta în elaborarea unei Carte TVR (2012), un comprehensiv document de poziţie care va stabili în detaliu modul de operare al instituţiei şi valorile sale fundamentale.
Sondajul de opinie a fost realizat de CURS, la solicitarea TVR, în luna octombrie, pe un eşantion reprezentativ la nivel naţional: 1.102 respondenţi cu vârste de 18 ani şi peste, marjă de eroare ±3%.
Comentarii
Desi inteleg ca nu poti sa iei banii clientului dupa care sa-i spui ca lumea il crede prost.