Skip to main content

Doi directori de agenţii de media despre piaţa în 2012. Scade sau îşi revine?

 

În 2012, piaţa media se va dezgheţa? Care vor fi cele mai curtate canale de comunicare? Care sunt pariurile oamenilor de publicitate pentru anul care a început?

Publicitate

Alexandra Olteanu, Managing Director Initiative, şi Bogdan Prăjişteanu, Managing Director la Mediaedge:cia, vorbesc despre felul în care va arăta industria de publicitate în 2012, un an care nu se anunţă mai uşor decât ultimii trei.

Răspunsurile lor, în continuare:


Soarta industriei de publicitate anul acesta, ca şi în alţi ani, este într-un cerc vicios: dacă românilor şi europenilor, în general, le va merge bine, atunci vor face mai multe cumpărături şi companiilor le va fi bine, iar acestea din urmă vor cheltui mai mult cu promovarea.

Care sunt primele semnale de la clienţi?

Clienţii evaluează 2012 din perspectiva anului trecut, a semnelor viitoare pe care le dă piaţa prin vânzări şi a contextului economic general. Deşi nici ceilalţi parametri nu dau semne de revigorare, contextul economic extern joacă azi un rol mult mai important decât în urmă cu câţiva ani având în vedere dependenţa aproape totală a economiei locale de puterea de absorbţie a pieţelor europene”, explică Alexandra Olteanu.

Iar contextul internaţional nu ne este deloc favorabil, ceea ce înseamnă “o nouă erodare a puterii de cumpărare pentru români, înseamnă o mai mare precauţie a investitorilor straini faţă de riscurile pieţei noastre, înseamnă un cost al banilor mai mare, înseamnă precauţie şi cumpătare”.

Bogdan Prăjişteanu e de părere că anul acesta industria ar putea să simtă o revenire:

Aşa cum 2010 a însemnat punctul de minimă scădere a economiei, 2011 însemna punctul de relansare a consumului orientat mai degrabă către produsele de bază fără un aport important din zona de creditare, iar 2012 ar putea fi anul în care şi industria de publicitate ar putea să crească uşor după trei ani de scăderi consecutive. În acest context, putem spera în 2012 la o uşoară creştere, de până la 5%, spre o piaţă de aproximativ 335 de milioane de euro".

Când e vorba de estimări, Alexandra Olteanu se abţine. Crede totuşi că ar trebui să ne aşteptăm la o scădere, fie mai uşoară, fie mai pronunţată, dacă lucrurile în Europa derapează. “Este o impredictibilitate la fel de acută ca în 2009”.

Care sunt pariurile anului în materie de canale de comunicare

Alexandra Olteanu mizează pe faptul că televiziunea va rămâne canalul-lider de comunicare, urmat de digital – cu un accent deosebit pe Social Media. “Aşteptăm creşterea interesului pentru mobile advertising a cărui atractivitate şi grad de utilizare a crescut spectaculos în ultima vreme”, a spus ea.

Prăjişteanu merge pe aceleeaşi idee: “dacă pentru TV sau online lucrurile pot fi văzute într-o perspectivă pozitivă, pentru celelalte medii, e greu de spus ce se va întâmpla”.

Clienţii vor fi interesaţi în primul rând să-şi conserve nivelul de investiţie /vizibilitate pe acest medii care dincolo de notorietate genenerează şi vânzări conform experienţei anterioare. Celelalte medii pot fi însă avantajate de migrarea bugetelor clienţilor mici care, dată fiind potenţiala scumpire a spaţiului pe TV şi ar putea să se orienteze şi spre alte vehicule media”, a mai spus Prăjişteanu.

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • cercul vicios cercul vicios
    @Stelian si Maria - ma miram ca sunt doar doua comentarii, dar voi ati spus tot ce trebuia. Cu asemenea "specialisti" cred ca ar trebui pornita o cruciada impotriva agentiilor, care in ultimii trei ani au reusit sa ingroape si medii si clienti, dar ele prospera.
  • Maria Maria
    "Excelente" parerile celor doi. "Cum va fi 2012?". Mai bun, mai rau sau la fel ca 2011. Le mai dau si eu citeva opinii originale sa-si pigmenteze interviurile: Eminescu e un geniu, apa e uda etc. Felicitari celor ce i-au pus in functii. Sunt buni de tot.
  • Stelian Dudaev Stelian Dudaev
    Si aacum sa traducem pentru pariori:
    - TV-ul pentru ca livreaza si stim cu ce se mananca
    - digital-ul pentru ca vrem sa vedem daca rebate-ul poate sa sara de 80%

Trimite un comentariu

sus