Skip to main content

TVR, nemulţumit de audienţe

 

Postul public de televiziune s-a arătat nemulţumit de noile cifre de audienţe, care din luna ianuarie sunt măsurate de Kantar Media. TVR cere Asociaţiei Române pentru Măsurare a Audienţelor(ARMA) explicaţii în legătură cu discrepanţele din noile date.

Publicitate

Potrivit postului public, anumite programe au înregistrat scăderi ale ratingurilor de până la 40% faţă de ultimele luni ale anului trecut.

Suntem surprinşi de scăderile bruşte ale audienţelor programelor TVR în măsurătorile realizate de Kantar Media, după cum suntem surprinşi şi de salturile inexplicabile înregistrate peste noapte de alte posturi de televiziune”, a declarat Alexandru Lăzescu, preşedinte-director general al TVR.

Detalii în continuare:

TVR a constatat variaţii mari, bruşte, în sens negativ, ale cifrelor de audienţă odată cu schimbarea furnizorului datelor de audienţă, inclusiv la programe care înregistrau audienţe constante.

De exemplu, audienţa medie a unor programe, precum Telejurnalul de la ora 20.00 (TVR 1), Teleenciclopedia (TVR 1), Dănutz SRL (TVR 1), Distractis Show (TVR 1) sau serialul coreean (TVR 1,) a înregistrat în prima parte a lunii ianuarie scăderi semnificative şi de peste 40% faţă de ultimele luni ale anului trecut.

Întrebăm, firesc, cum se pot explica scăderile de audienţă şi de peste 40% înregistrate, în numai câteva zile, de emisiuni care au, în mod tradiţional, un public fidel. Noi nu susţinem neapărat că cifrele de audienţă anterioare erau corecte şi cele noi sunt eronate, dar pentru a accepta din punct de vedere metodologic un astfel de sistem de măsurare ar trebui ca acesta să fie predictibil la schimbarea eşantionului şi a operatorului în limita unei plaje reduse, în jurul a 3-5 procente”, a declarat Alexandru Lăzescu

Care sunt nemulţumirile TVR:

  • Probleme privind acurateţea sistemului de măsurare a audienţelor TV în România, şi ale TVR, în particular;
  • Probleme legate de creşterea încrederii în capacitatea celor care gestionează sistemul de măsurare a audienţei de a asigura o deplină securizare a datelor;
  • Probleme privind valabilitatea sistemului de măsurare bazat pe peoplemetre, în general. Acest sistem are serioase dificultăţi în a ţine pasul cu noutăţile apărute în piaţă, precum: fragmentarea extremă a categoriilor de public, schimbarea obiceiurilor de consum, multiplicarea numărului de staţii de televiziune emitente, accesul publicului la content audio-video de pe diverse platforme şi canale.

Comunicatul integral, în continuare:

În legătură cu informaţiile apărute în media (pe HotNews, n. red) privind preocuparea TVR referitoare la disfuncţionalităţile sistemului actual de măsurare a audienţelor, precizăm următoarele:

TVR a solicitat Asociaţiei Române pentru Măsurarea Audienţelor (ARMA), organizaţie a industriei de media şi publicitate din România şi proprietară a datelor de audienţă, informaţii suplimentare şi lămuriri în legătură cu modul în care sunt realizate măsurătorile de audienţă.

De la 1 ianuarie 2012, furnizorul Serviciului Naţional de Măsurare a Audienţelor este compania Kantar Media. Anterior, audienţa TV fost măsurată de GfK România.

Solicitarea televiziunii publice pleacă de la următoarele elemente:
• Probleme privind acurateţea sistemului de măsurare a audienţelor tv în România, şi ale TVR, în particular;
• Probleme legate de creşterea încrederii în capacitatea celor care gestionează sistemul de măsurare a audienţei de a asigura o deplină securizare a datelor;
• Probleme privind valabilitatea sistemului de măsurare bazat pe peoplemetre, în general. Acest sistem are serioase dificultăţi în a ţine pasul cu noutăţile apărute în piaţă, precum: fragmentarea extremă a categoriilor de public, schimbarea obiceiurilor de consum, multiplicarea numărului de staţii de televiziune emitente, accesul publicului la content audio-video de pe diverse platforme şi canale.

În ceea ce priveşte al doilea punct, plecăm de la premisa că acurateţea măsurătorilor se bazează fundamental pe capacitatea de securizare a bazelor de date care conţin informaţii despre gospodăriile care au instalate peoplemetre (e vorba de 1.320 de gospodării, potrivit Kantar Media). Este evident că o cunoaştere preferenţială a acestor date de către unele staţii de televiziune măsurate ar putea duce la o distorsionare a rezultatelor.

Temerile noastre sunt departe de a fi neîntemeiate. Un scandal recent apărut în Turcia, pe această temă, a evidenţiat cum s-a ajuns la fraudarea măsurătorilor de audienţă prin acest mecanism. Iată de ce, atât ARMA, ca organizaţie, cât şi operatorul trebuie să fie mai convingătoare în a oferi membrilor săi (televiziunile beneficiare, între care şi TVR) certitudini privind securizarea datelor, deoarece orice probleme apărute în această zonă pot ridica şi în România mari semne de întrebare privind credibilitatea sistemului de măsurare.

Din păcate, ARMA a dat un răspuns nesatisfăcător la problemele semnalate de TVR.

TVR a constatat variaţii mari, bruşte, în sens negativ, ale cifrelor de audienţă odată cu schimbarea furnizorului datelor de audienţă, inclusiv la programe care înregistrau audienţe constante.

De exemplu, audienţa medie a unor programe, precum Telejurnalul de la ora 20.00 (TVR 1), Teleenciclopedia (TVR 1), Dănutz SRL (TVR 1), Distractis Show (TVR 1) sau serialul coreean (TVR 1,) a înregistrat în prima parte a lunii ianuarie scăderi semnificative şi de peste 40% faţă de ultimele luni ale anului trecut.

Suntem surprinşi de scăderile bruşte ale audienţelor programelor TVR în măsurătorile realizate de Kantar Media, după cum suntem surprinşi şi de salturile inexplicabile înregistrate peste noapte de alte posturi de televiziune”, a declarat Alexandru Lăzescu, preşedinte-director general al TVR.

Întrebăm, firesc, cum se pot explica scăderile de audienţă şi de peste 40% înregistrate, în numai câteva zile, de emisiuni care au, în mod tradiţional, un public fidel. Noi nu susţinem neapărat că cifrele de audienţă anterioare erau corecte şi cele noi sunt eronate, dar pentru a accepta din punct de vedere metodologic un astfel de sistem de măsurare ar trebui ca acesta să fie predictibil la schimbarea eşantionului şi a operatorului în limita unei plaje reduse, în jurul a 3-5 procente”, a completat Lăzescu.

TVR îşi manifestă disponibilitatea de a se implica în remedierea problemelor semnalate, fără să excludă şi recurgerea la alte soluţii de măsurare a audienţei, pe care alte pieţe le gândesc şi le experimentează.

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Robert Robert
    Profit de ocazie sa intreb ce se mai aude de Eurovision?
    Ar fi o rusine sa nu trimitem un reprezentant anul acesta!
    Daca nu sunt in stare sa organizeze preselectia sa delege organizarea catre un alt post de televiziune sau o alta organizatie interesata de acest concurs!
  • Robert Robert
    Pot ramane in grila TVR 1 la aceeasi ora, insa ar fi interesanta difuzarea lor initial pe TVR Cultural si/sau TVR Info la ore mai accesibile, iar in promo sa fie anuntate ambele difuzari.
  • geo geo
    preferintele mele nu ai de unde sa le cunosti, stai linistit. daca tvr ar fi achizitionat emisiuni de divertisment / testare a culturii generale, a se citi formate de succes, de genul Vrei sa fii miliardar, poate audienta ar fi fost mult mai buna...formatele de succes aduc public, nu aburelile voastre de dialoguri cu intelectuali...nu cred ca TF 1 sau RAI 1 acorda aproape o ora pentru suetele lu' madam Voda cu diversi...ar putea sa le dea si o cafea ca sa nu adoarma in studio...
  • gogu de la cazane gogu de la cazane
    nu s-au bulucit. e ca schimbul valutar: inainte aveai dolari, acum ai lire sterline. e cu totul alt currency, desi principiile de functionare a bancii centrale sunt aproximativ aceleasi :)
    plus ca posturile de stiri sunt implicate activ in lupta politica.
    personal, as mai astepta pana sa trag o concluzie.
  • Horea Horea
    ioana dobre: "La TVR ar trebui o echipa de conducere tanara care stie ce vrea publicul."

    Uneori, publicului trebuie sa-i mai dai si ceea ce ... n-ar prea vrea! Intelegi?
  • Observator Observator
    "geo", se indoieste!

    Păi te poti îndoi pana la pamant, că pe TVR n-o sa vezi chemati familii de manelisti ,doar asa pentru a creste audienta si, in acelasi timp, preferintele unora ca tine.
  • Leila Leila
    N-ai vazut Disney Channel ce audiente are in prime time pe pe targetul 18-49 ... aia e tare !!!!!
  • ioana dobre ioana dobre
    Nu sunt fan Antena 3, mi se par pur si simplu otraviti, dar au fost evenimente si lumea a fost interesata de ele. Acesta este motivul pentru care posturile de stiri au avut ceva audiente mai mari. Acum au scazut. Cine se mai uita la TVR? Astia au ramas si vor ramane exact asa cum au fost inainte de 1989, cu foarte mici exceptii.Ne iau banii degeaba.La TVR ar trebui o echipa de conducere tanara care stie ce vrea publicul. Deocamdata ii evitam categoric.Acolo este un adevarat cimitir al elfantilor.
  • Andrei Andrei
    Va inselati. Cea mai exacta masuratoare este cea a urmaririi utilizarii sistemului IPTV in care absolut fiecare abonat este posibil sa fie monitorizat. In Romania sunt astazi minim 10.000 de instalari de IPTV, cu mult peste nr de peoplemetere. Doar ca acoperirea pe targeturi nu este completa. Insa pe urban si pe un anumit venit este mai mult decat suficient.
  • Alex.D Alex.D
    @geo...O sa razi dar publicul nu e chiar asa de redus numeric.
    Si eu ca si Horea cred ca ar ajuta mutarea acelor emisiuni cu adevarat interesante la ore accesibile(poate nu cu mult,dar sigur ar ajuta).
    P.S: Ata doar daca nu o mai invita doamna Eugenia Voda pe Macovei o data sau daca nu cumva ne trezim si cu Boc la "Profesionistii"
  • geo geo
    ma indoiesc ca programarea emisiunilor de care pomeniti la o ora mai "rezonabila" ar creste audienta prea mult. aceste emisiuni se adreseaza unui public tinta redus numeric. fiti multumit ca sunt pastrate in grila de programe si pe TVR 1...
  • geo geo
    a intrat pe cea mai importanta retea cablu-satelit de distributie, daca nu ai bagat de seama, iar la capitolul eveniment stau mai bine decit rtvul caruia i-a "rapit" o parte dintre telespectatori.
  • Livero Livero
    Cum se explica cresterea IMENSA a postului Romania TV, care inainte nu exista in audiente si acum este pe locul 6-9 , de cand cu schimbarea firmei care masoara audientele. Nimic suspect?
  • gicu piticu gicu piticu
    O vorbi din carti Lazescu, dar e clar ca ceva nu-i ok! E imposibil ca toata tara sa se fi bulucit cu telecomenzile pe A3 de pe o zi pe alta. Mai ales ca nu au fost exclusivitati zilele astea, ci cam toti au dat ceea ce era de dat: mitingurile din tara.
  • Latzescu Latzescu
    Dl Lazescu e specialist in vorbit din carti. Masurarea audientei tv cu peoplemeter-ul este cel mai precis mod cunoscut omului pana in prezent. Fragmentarea audientei de care vorbeste domnia sa s-a intamplat in vest cu mult timp in urma si de-aia a aparut sistemul asta. Sau poate ne spune domnul Lazescu cum ar trebui sa se masoare audienta asta... Nihil novi sub sole, domnule Lazescu...

Trimite un comentariu

sus