Skip to main content

Sorin Enache, despre Kantar Media: Audienţele sunt măsurate de nişte proşti

 

Sorin Enache, directorul Realitatea TV, a adresat colegilor săi o scrisoare, în care-şi manifestă uluirea faţă de audienţele postului de televiziune pe care-l conduce, audienţe care au scăzut dramatic.

Publicitate

Enache consideră că cei de la Kantar Media sunt niste proşti. "Audienţele sunt aşa cum sunt pentru că sunt masurate de nişte proşti ( nu cred ca şi hoţi)”, spune Enache în mailul trimis colegilor, citat de Impactnews.ro.

În scrisoare, directorul Realitatea afirmă:

“În anul 2012, ne întoarcem evul mediu al măsurării audienţelor. Nu cred foarte tare în paranoia că s-ar şti adrese, asta ar explica doar parţial balamucul ăsta, adica ar fi valabil doar pentru o anumita staţie, dar nu cred.

Parerea mea este că cei de la Kantar Media sunt doar proşti , nu şi hoti. Ceea ce e rau într-un fel :-) , pentru ca fiind prosti nu înteleg ce li se întâmplă , se uita perplecşi la noi, habar nu au unde greşesc . Au încercat să arunce cu tot felul de detalii tehnice, care nu sunt valabile atâta timp cât rezultatele sunt atât de aiurea”.

“Eu am fost mai preocupat de segmentul staţiilor de stiri , unde am vazut că Antena 3 are mai mult decat dublu peste noapte, Romania TV trece de la 0.1 la 0.5. Adică la o audienţă pe care Antena 3 a facut-o după 2 ani de muncă, campanii de marketing, având brandul Antena şi forţa grupului Intact în spate. Din cauza lui Kantar ,televiziunea lui Sebi , care a apărut de pe o zi pe alta, şi-a schimbat numele de 3 ori în 3 săptămâni, a făcut zero efort de marketing, ajunge în 24 de ore la 0.5.”

“ Nu luaţi aşa în serios cifrele pe care le primiţi momentan, pentru ca ele sunt varză”, concluzioneaza Enache.

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • statisticianul statisticianul
    Va raciti gura de pomana (un fel de-a spune) pe acest subiect. Masuratorile de audienta sunt precum sondajele, depinde cine le face si care-i scopul.
    In prezent, zice-se ca se alege un panel de 1200 familii care ar fi reprezentativ dpdv statistic-venit, natie, sex, domiciliu samd. Apoi ne spune madama de la masurare ca se instaleaza peoplemetre la fiecare TV aflat in acea familie.
    Si de aici apar probleme: esantionul statistic reprezentativ pentru populatia Romaniei nu inseamna ca este reprezentativ si pentru consumatorul de TV.De ce? Pentru ca nu se stie si cate familii au 2-3-4 televizioare in casa si care este ponderea.
    De ex: ungurii sunt 7% din populatie, din care 50% traiesc la sat. 1 cu studii medii, 1 cu scoala generala , 1 fara studii etc,etc,etc. Dar nu stie nimeni care-i media de TV in ungurime. este suficinet ca din cele 84 familii de unguri sa aleaga 50 mai "amarasteni", care au doar un TV, fata de media de 2 Tv la un ungur. si atunci cat de reprezentativa este audienta lor?
    este suficient ca din cele 1200 de familii reprezentative sa nimeresti in proportie de 10% pe cei care au doar 1 TV in loc de 2 cate au ceilalti si deja poti sa ai zeci de procente diferenta la audiente, traduse in zeci de mii de asa zisi spectatori.
    Apoi, nici unul dintre aceste aparate nu masoara efectiv audienta unui program ci cat anume sta un televizor pe un anumit program. Cati dintre voi nu dau drumul dimineata la TV si apoi se duc la baie, la bucatarie, fara sa aiba habar ce se intampla acolo? Sau cati nu adorm seara cu televizorul aprins pe un anumit canal?
    Asta nu inseamna ca emisiunea respectiva are audienta ci doar ca oamenii se trezesc dimineata sau adorm foarte bine la acea emisiune.
    Asa se explica de ce audienta A3 s-a dublat de la o zi la alta sau de ce anumite televiziuni se vad sau nu se vad mai mult decat inainte.
  • Liviu Iordache Liviu Iordache
    Distractia a mare este de fapt ca 6 televiziuni de stiri, care se copiaza unii pe altii pina la pierderea identitatii, se bat pe 3-400.000 de telespectatori, adica nimica toata, in timp ce o emisiune cu doi cintareti din solz de peste, un ospatar mai dezghetat si, din cind in cind, un pusti ambidestru, face audienta de 12 ori mai mare! Nu vedeti cit sunteti de penibili cu cearta asta pe nimic? Nemaivorbind ca aia 300.000 de privitori la inventiile numite stiri (sau, hai, exagerarile gen "se incalzeste vremea, sanatatea in pericol", cu variante "inundatiile sunt iminente") sunt de fapt aceeasi la toate, zapeaza de colo-colo, intr-un soi de masochism...
  • C C
    Nu se poate sa fie trucate sau masurate prost audientele oficiale! Vreti sa spuneti ca nu avem in Romania sutele de mii de resentimentari lipsiti de educatie si autocontrol, acei ciupalaci usor de teleghidat si asmutit impotriva oricui ar vrea muschii lu' Antena 3?!
    Insinuati ca lipsa de caracter, cocalareala, hotia si minciuna nu mai sunt valori in tara asta?
    Rusine, Sorin Enache!
  • seba seba
    Scindarea s-a petrecut in toamna dar intrarea pe cablu la RDS s-a facut mai tarziu. De acolo delay-ul pentru Raitaru TV. Totul e foarte logic si veridic pentru cine are ochi sa vada. Enache ala e sigur pe farash! Shalom.
  • Gabriel Gabriel
    Directorul asta, sau ce o fi, in loc sa ia masuri in ograda proprie da vina pe altii. Cine sa se mai uite la Realitatea si pt ce?! Sunt varza, sincer. Din zona in care locuisc eu nu au stiri, desi pe Antene si la RTV sunt in aproape fiecare zi. Si atunci ma uit unde vad stiri care ma intereseaza si nu o singura stire dezbatuta pe toate fetele, o zi intreaga. Nu mai sunt ce au fost, insa scindarea Realitatii a avut loc in urma cu cateva luni, timp in care eu nu au luat alti oameni in loc din teritoriu. Daca am de vazut stiri tre sa ma uit la altii, asta e.
  • Costin Costin
    Dragos, daca se va intampla asta, ar trebui sa aduca scaderi de rating la respectivele posturi de stiri. Cifrele pentru Digi24 nu le vom avea, avand in vedere ca nu este masurat, la fel ca DigiSport.
  • Dragos Dragos
    Eu abia astept ca Digi24 sa dea peste nas tuturor "deontologilor" de la Antena3,RTV, Realitatea si care or mai fi. Deocamdata ce vad ma multumeste pe deplin si sper sa ramana asa, pentru ca m-am saturat sa vad stiri fabricate la comanda pentru o parte sau alta a electoratului.
  • aidan aidan
    nici eu nu ma omor dupa el,dar daca are dreptate?sunt ani de zile in care televiziunile si-au stabilit topurile si in mare au ramas pe aceleasi locuri.si intr-o luna toate se dau peste cap? dl.sipos are dreptate.cel putin doua care masoara concomitent!in romania cine e singur pe piata se obrazniceste si incepe sa fure la cantar.
  • naty naty
    Enache asta e tare prost, dimn moment ce pe piata au aprut inca 3 televiziuni noi e normal sa suga audienta de undeva s a intamplat sa suga, RTV GICA TV B1 TV si mai nou DIGI 24 de unde credeti ca isi trag audienta? Nea enache telespectatorii tot aia sunt doar ca televiziunile sunt mult mai multe.
    Cine dreaq sa se mai uite la Realitatea cu ce oamenii au ramas acolo si aici nu ma refer doar la cei care apar pe sticla si la toti oamenii din spate.
    Sa fim seriosi oamenii buni au ramas la Ghita , Enache si a petiticit echipa cu tot felul de rebuturi de la Adevarul si te mai miri de nu stiu unde care habar nu au cu ce se mananca televiziunea.
  • Barbu Barbu
    Citeste cineva Impactnews sau zicerile Corinei Dragotescu?!...Pai doamna asta nu se pricepe decat la cancanurile din politica!
  • Robest Robest
    Nu neg ca exista nereguli in masurarea audientelor, insa Romania TV-ul a luat din start o parte din publicul Realitatea TV, Romania TV nu a fost perceput ca un post nou ci ca unul din cele doua posturi care continua vechea Realitatea TV, chiar daca si-a schimbat numele, de aceea practic suma audientelor Realitatea TV si Romania TV este oarecum asemanatoare cu vechea audienta a vechii Realitatea TV.
  • AlexSipos AlexSipos
    Nu putem iesi din aceasta dilema decat cu o singura modalitate . Masurarea audientei de catre doua firme diferite , concomitent , fiecare cu esantionul propriu . Aceasta metoda se foloseste si la SNA si o folosesc aproape toti clientii la studii de piata in orice domeniu . Altfel unii vin si spun , ca datele doar acum sunt corecte si pana 31.12.2011 erau incorecte sau invers . Costa mult stiu , dar daca se vor date relevante atunci clientii sa plateasca.
  • touretul touretul
    uuuuuuuuuuuuuuuau! e ceva ce nu se fură în țara asta? s-au apucat acum să fure puncte de rating.
  • Eugen Eugen
    Si Antena 3 si Ralitatea TV si Romania TV sunt niste televiziuni care nu si-ar fi gasit nicio nisa intr-o tara normala,Voiculescu, Vantu sau Ghita fiind orice altceva decat formatori de opinie.
  • The Client The Client
    Sunt director de marketing intr-o multinationala FMCG. Va pot spune cu mana pe inima ca tot ceea ce gandeste dl Enache, si bine face ca a spus asta sincer colegilor lui, gandim si noi, cei care cheltuim bani pe TV. Repet, nu lucrez in media, dar sunt cu ochii pe ceea ce se intampla in mass-media. Personal, nu inteleg cum a crescut atat Antena 3, asa cum n-as fi inteles nici cum ar fi crescut Realitatea TV, daca era cazul! Am citit si ceea ce spunea dna Dragotescu pe un alt site, insa nu sta in picioare treaba cu scindarea. Scindarea s-a produs in toamna, audientele s-au schimbat dramatic, de pe o zi pe alta, de la 1 ianuarie. Din pacate, aceste schimbari nu fac bine beneficiarilor noilor cifre umflate, pentru ca nimeni intreg la minte nu crede in ele!

Trimite un comentariu

sus