Skip to main content

303 milioane de euro pe piaţă în acest an. Internetul, pe locul doi după televiziune

 

Sursa foto: Capital

Publicitate

PIAŢĂ ÎN SCĂDERE. Cu excepţia internetului, toate canalele de comunicare vor înregsitra un declin la capitolul publicitate în 2012. Potrivit Media Fact Book, valoarea totală a veniturilor din publicitate este estimată în acest an la 303 milioane de euro, o scădere de 2% faţă de 2011. Industria de publicitate a ajuns astfel aproape de nivelul lui 2005.

Internetul a ajuns în 2011 al doilea în topul investiţiilor şi a crescut anul trecut cu 30% faţă de 2010, urcând până la 34 de milioane de euro. Pentru anul acesta, investiţiile în online sunt estimate la 41 de milioane de euro.

Alexandra Olteanu, Initiative:

Motorul care ar declanşa creşterea pe partea de advertising este relansarea consumului. Odată cu creşterea încrederii populaţiei în relansarea economiei se va redresa şi consumul.

În 2011 TV-ul a rămas liderul pieţei cu cote în scădere, de la 66%, la 65%. Estimăm că în 2012 va ajuge la o cotă de 63%.

Telecomul este liderul de piaţă cu 42 de milioane de euro net, urmat de cosmetice şi îngrijire personală – 40 de milioane de euro şi Medical & Optical Product Services – 25 de milioane de euro. (cifrele sunt estimative).

Cheltuielile de publicitate în ultimii ani (milioane euro)

2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006
TV 190 198 209 222 337 306 229
Print 23 24 26 37 82 79 71
Radio 19 20 21 25 35 30 23
OOH 30 30 33 42 70 58 40
Internet, Cinema 41 34 26 13 16 9 6
TOTAL 303 306 316 339 540 482 369

Sursa: Media Fact Book

Citeşte şi:

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Kius Kius
    Voi ziaristii cititi de la dreapta la stanga? In toata lumea asta datele din tabele si grafice sunt prezentate in ordine cronologica, doar rapoartele despre media romaneasca sunt in ordine invers-cronologica. (Nu este prima data cand un tabel de pe blogul asta trebuie citit in oglinda)

Trimite un comentariu

sus