Skip to main content

Cât a cheltuit Pro TV cu programele

 

Publicitate

Pro TV SA a cheltuit cu programele 61,6 milioane de dolari în primele nouă luni ale acestui an, conform raportului detaliat al Central European Media, publicat recent.

Bugetul de programe al companiei care deţine Pro TV, Acasă TV, Acasă Gold, Pro Cinema, MTV, Pro TV International, Sport.ro şi Pro FM a fost în scădere faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, când s-a ridicat la 70,1 milioane de dolari.

România este a doua ţară, în ceea ce priveşte investiţiile cu programele, după Cehia, care a cheltuit pe producţii 67 de milioane de dolari.

Per total, în perioada ianuarie – septembrie 2012, Central European Media Enterprises a 271,8 milioane de dolari cu programe (buget ce include costurile de producţie şi amortizări ale drepturilor de difuzare ale unor programe), în scădere cu 13% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. În această cifră sunt incluse şi bugetele diviziilor Media Pro Entertainment (88,9 milioane de dolari) şi New Media (8,3 milioane de dolari). Cea din urmă fiind singura zonă care a înregistrat o creştere.

Cheltuielile cu programele ale Central European Media în perioada ianuarie - septembrie 2012

Tara Investitii in programe 2012 Investitii in programe 2011
Cehia 67 de milioane de dolari 69,3 milioane
Romania 61,6 milioane de dolari 70,1 milioane
Slovacia 38,4 milioane de dolari 42,9 milioane
Bulgaria 34,1 milioane de dolari 38,3 milioane
Slovenia 24,5 milioane de dolari 25,3 milioane
Croatia 21,3 milioane de dolari 28,9 milioane

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • zic si eu zic si eu
    Mircea,
    Inainte sa-i explici lui Radu, ar trebui mai intai sa intelegi tu fenomenul. Pentru asta este necesar sa lasi deoparte abordarea de contabil roman si sa inveti cum se evalueaza performanta companiilor straine.
    Cand se uita pe datele financiare rezultate in urma folosirii unui sistem de raportare international (cred ca US GAAP in cazul acesta), investitorii sunt interesati in principal de OIBDA (un fel de EBIDA, dar mai mic). Foarte simplist, asta iti arata capacitatea unui business de a genera surplus din "activitatea de baza". Acum uita-te la OIBDAul pe PRO TV/Mediapro ca sa intelegi cum stau lucrurile.
    Nu prea se intampla in lumea aceasta ca un business cu EBIDA pozitiv sa moara, chiar daca au pierdere neta. Ce-i drept, OIBDA este in scadera fata de anii trecuti, dar in continuare produc cateva zeci de milioane de dolari.
    Nu am verificat, dar cred ca CME are net losses inca de la infiintare si uite ca au trecut fo' 18 ani fara sa dea faliment. Vorbim de o companie listata NASDAQ, nu pe bursa lu' Sima islandezu'.
  • vladbutucea.com vladbutucea.com
    problema e ca in momentul in care tai costuri de productie, in mod natural scade audienta(cel putin pe comercial), deci scad incasarile si redresarea e din ce in ce mai dificila.
  • Mircea Mircea
    De cand a inceput criza, CME e pe minus in Romania si nu doar.
    Poate tu nu ai inteles despre ce e vorba. In orice fel de afacere, chiar si in media, banii investiti trebuie, cel putin, recuperati. Cand tu investesti mai mult decat reusesti sa incasezi, afacarea devine neprofitabila si, la un moment dat, esti nevoit sa o inchizi. Asta daca nu ai alte interese sau daca nu cumva incasezi bani la negru si atunci, pentru tine, afacerea e profitabila si e in pierdere doar in acte.
    Pro-ul investeste foarte mult (si nu sunt singurii care merg pe acest sistem), scoate audiente bune insa banii din piata sunt aceeasi si incasarile stagneaza sau chiar scad, cum e cazul de fata. Astfel, un succes mare de audienta ramane doar atat... si o gaura in buget.
    Acum ai inteles ?
  • Laurentiu Laurentiu
    Așa se explică că se iau de site-urile de filme online.... nu vine banu, îl facem noi să vină... prin orice mijloace...
  • radu radu
    Pai cand a mai fost pe minus ? Cred ca nu ai inteles articolul.
  • Mircea Mircea
    Compania Pro TV, parte a grupului american CME (Central European Media Enterprises) care detine posturi de televiziune precum Pro TV, Acasa TV sau Sport TV, a inregistrat o cifra de afaceri de circa 92 de milioane de dolari in primele noua luni ale anului, mai putin cu 20,3 de milioane de dolari comparativ cu perioada similara a anului trecut din cauza continuarii scaderii pietei de publicitate, conform raportului financiar al CME.
    De aici, 61 de milioale au fost programele ? Inseamna ca astia vor incheia inca un an pe minus masiv.

Trimite un comentariu

sus