Skip to main content

RCS: "Discovery, de trei ori mai scump ca alte posturi similare"

 
RCS&RDS
RCS&RDS

Publicitate

Audienţa mică este explicaţia reprezentanţilor RCS&RDS pentru scoaterea din grila Digi a postului Discovery Channel. „Compania noastră nu poate fi de acord să continue difuzarea canalelor Discovery, cu plata unor tarife de 3 ori mai mari decât cele pentru alte canale similare, pentru toţi abonaţii săi, în condiţiile în care cota medie de audienţă a canalelor Discovery este de aproximativ 1%”, au explicat aceştia.

Postul Discovery a fost scos din grila Digi vinerea trecută, după cum paginademedia.ro a scris AICI.

 Pe scurt, din comunicat: 

  • „Sumele solicitate de grupul Discovery, numai pentru România, au crescut continuu de-a lungul anilor, indiferent de criza economică sau de ratele de schimb valutar.”
  • Nu putem accepta principiul: 1% doresc şi 100% plătesc!
  • Grupul Discovery a refuzat propunerea noastră de a crea un pachet distinct, care să conţină toate canalele sale, la un tarif stabilit de Discovery, pachet disponibil abonaţilor interesaţi, dar fără costuri nejustificate pentru abonaţii care nu îl solicită.

Comunicatul integral, în continuare:

RCS & RDS nu intenţionează să renunţe la difuzarea canalelor documentare ci doar să le înlocuiască pe unele dintre acestea.

Compania noastră nu poate fi de acord să continue difuzarea canalelor Discovery, cu plata unor tarife de 3 ori mai mari decât cele pentru alte canale similare, pentru toţi abonaţii săi, în condiţiile în care cota medie de audienţă a canalelor Discovery este de aproximativ 1%. Nu putem accepta principiul: 1% doresc şi 100% plătesc!

Întrucât tarifele Discovery au fost întotdeauna în dolari, deşi abonamentele noastre sunt plătite în lei, sumele solicitate de grupul Discovery, numai pentru România, au crescut continuu de-a lungul anilor, indiferent de criza economică sau de ratele de schimb valutar. Astfel, echivalentul în lei al sumelor din 2012 este de DOUĂ ORI mai mare decât al celor  din 2008, adică o creştere cu 100% în 4 ani. Daca ne raportăm la 2005, este o creştere de trei ori mai mare.

Argumentele legate de criza economică, de scăderea puterii de cumpărare a consumatorilor sau de impactul ratei de schimb valutar, nu au fost niciodată acceptate de grupul Discovery. În ultimele săptămâni, grupul Discovery a acceptat pentru prima dată să discute despre anumite concesii, dar acestea nu rezolvau problemele de fond, venind doar în perspectiva întreruperii difuzării canalelor sale la terminarea contractului.

Compania noastră nu poate accepta poziţia grupului Discovery, care, în plină criză economică mondială, solicită să i se garanteze un anumit nivel de venituri, indiferent de calitatea emisiunilor canalelor sale, de vechimea acestora, de numărul de repetări şi de volumul publicităţii transmise de canal, în dauna emisiunilor propriu-zise.

Grupul Discovery a refuzat propunerea noastră de a crea un pachet distinct, care să conţină toate canalele sale, la un tarif stabilit de Discovery, pachet disponibil abonaţilor interesaţi, dar fără costuri nejustificate pentru abonaţii care nu îl solicită.

RCS & RDS va difuza în continuare canale documentare de calitate, produse de furnizori reputaţi, dar nu va accepta ca abonaţii săi să fie fortaţi să suporte costuri nejustificate, la presiunea oricărui furnizor care doreşte să îşi realizeze planurile, în detrimentul lor.

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • traian traian
    tati, cauta-ti servici si nu ai sa mai vezi atatea reluari.
  • Costin Costin
    Pentru ca esti tu un prostalau! Pentru ca pachetul discovery o sa vina cu x + ceva unde x este suma actuala (cu discovery cu tot).
  • Badan Badan
    O mare vrajeala...vor sa scape de concurenta in grila de programe si le pun celor de la Discovery oferte la misto.Probabil ca stiu ei ce fac,au calculele facute,dar personal am plecat instant daca mai raman cu taraf,trinitas kanal d,HBO(de care m-am saturat grav pt ca au numai reluari-gen,dau un film si de 3 ori la 2 sapt) si realitatea/antena 3 pe care ma uit 10 min seara.
  • Dan T Dan T
    Majoritatea de aici comenteaza pt ca nu au ce face... cred ca multi nici nu au inteles ca Discovery nu-l mai vad decat cei care au micuta antena parabolica si nu cei de pe cablu... de ce nu au inteles? pt ca nu se uita pe Discovery iar daca se uitau vedeau ca 90% din emisiuni sunt vechi de cel putin un an asa ca.... de ce am nevoie de Discovery sa vad si sa tot revad aceleasi programe?! De ce Discovery nu traduc emisiuni noi care se regasesc in alte tari?! Un pachet Discovery cu pret stabilit de ei este perfect pt toata lumea, cablist, abonat si evident Discovery dar de ce nu vrea Discovery ?! Pt ca dau 90% vechituri si nu stiu cati abonati ar plati suplimentar pt canalul Discovery de care a ramas doar prestigiu ca in rest...
  • claudiu claudiu
    Dar nu va suparati ca in ultima vreme nimic din portofoliul lu Discovery si Animal Planet nu e ceva de vazut, ca se repete si sincer nu mi se pare normal sa platesc ceva la ce sa nu ma uit. De ce nu face si Discovery ca si Hbo pachett (max pack Discovery) si cine il vrea il plateste........... da aicea vine problema ca atunci Discvery ar avea incasari foarte mici si nu le convine...........ca ar fi prea putini acei care si-ar lua pachet de la Discovery.
  • un privitor un privitor
    Ma, tu lucrezi la RDS asa-i?
  • Micutul Micutul
    Cei de la RDS&RCS si-au schimbat strategia , sunt curios in viitor la CNA cum vor mai obtine licente pentru programe noi , ei vorbesc de taxe prea mari dar la televiziuni(locale) au cerut echipamente de encodare ca isi schimba statile vechi si intra pe statii IP iar pentru transport ...tineti-va bine..... 10 Mega ....600 euro+tva/luna .
  • Costi Costi
    Va rog mult bagati posturile analogic si digital din Romania Bucuresti urmatoarele programe.Mynele tv,Neptun tv,Nasu tv,Pro tv International,Film plus,Acasa gold tv,Zeus tv,Kidsco tv,Balkanica mtv,Sport 1, Sport Klub,Mgm,Tcm,Inedit tv,Jim Jam,Film rog mult din tot sufletul meu bagati aceste posturi va multumesc mult cu tot respectul meu Costi . Nu ma intereseaza si nu ma uit la aceste posturi Discovery Channel,TLC,Id,Animal Planet,etc mai bine prefer sa ma uit la aceste posturi Numai bine multa sanatate
  • cristi cristi
    acest MUST CARRY mda !!!! dar nu are efect pe digital tocmai acolo unde pretu e mai mare fata de cablu !!! cit despre ce face o firma privata corect e treaba ei / noi putem alege doar cei care pot !!!
  • Costel Costel
    Nu exista asa ceva. Har domnului, exista serviciile DTH, disponibile oriunde, fara restrictii (antenele satelit - Dolce, FocusSat). Deci daca chiar vrei, te poti muta la alt provider.
  • Kius Kius
    Dar atunci cand ai in bloc/cartier/oras doar servicii RCS nu ti se pare cam prea capitalist?
  • Costel Costel
    Pai pretul e cel mai important criteriu, este si firesc. Cum ziceam. O firma privata mereu va face in asa fel, incat sa isi maximizeze profitul.
    Si argumentul unui manager este corect: daca lansezi un post TV propriu cu costuri de 10 ori mai mici (cam atat ii costa sa faca DigiWorld si DigiLife), care face audienta comparabila cu ceea ce te costa mult mai mult, e clar ca te descotorosesti de aia care iti iau o caruta de bani. Fiecare dintre voi, daca ati avea o afacere, ati proceda la fel.
    Trinitas nu poate cere bani, pentru ca este in "must carry" - adica trebuie retransmis obligatoriu. Uite ce idee buna: sa renunte si Discovery la pretentiile financiare si sa intre in must-carry. Asa RCS-RDS va fi obligat sa ii tina in grila. :) Doar ca asa cei de la Discovery vor mai face bani doar din reclame. Ceea ce, la un rating mediu de 0.1% n-ar fi chiar senzational...
  • cristi cristi
    a si la anu cind scot EURUOSPORTURILE tot din cauza pretului va fii / pe asta o zicem asa preventiv sa nu avem vorbe
  • cristi cristi
    da au dreptu sa faca ce vor corect / nu te tine nimeni la ei / nu si au facut posturi proprii sa mareasca grila / dar vrajeala asta ieftina cu pretu so mai lasa pt altii / astept comunicatu in care TRINITASU le cere 10 mil si nu is permit si tre sa il scoata sor pune rau si cu popii ? sau cu doamne doamne !!!!!!!!!!! era o gluma
  • Costel Costel
    Trebuie inteles odata pentru totdeauna, ca RCS-RDS este o firma privata, care poate baga in grila (sau scoate din grila) pe cine doreste. Nu au obligat pe nimeni sa se aboneze si oricand, oricine, nemultumit de oferta, se poate dezabona. Unde e problema? Daca nu-ti gasesti ciocolata preferata intr-un magazin, nu ceri sa fie desfiintat, sau obligat sa vanda ce-ti place tie, ci meri si ti-o cumperi de altundeva. E simplu. Vaicareala asta e cam comunista.

Trimite un comentariu

sus