Skip to main content

Asociaţia pentru audienţă, despre nemulţumirile Realitatea TV: “un subiect de presă tendenţios şi fără documentare”

 

televizoare

Publicitate

Un subiect de presă tendenţios şi fără documentare” spune Asociaţia Română pentru Măsurarea Audienţelor (ARMA) despre materialele în care Realitatea TV a contestat datele de audienţă TV.

Într-o poziţie trimisă Paginademedia.ro, ARMA spune că “nu a fost informată despre nemulţumirile conducerii Realitatea TV anterior difuzării pe post a unor alegaţii privind sistemul de măsurare, cu toate că Realitatea TV este membru al ARMA şi avea la dispoziţie mecanismele interne ale Asociaţiei pe care le poate folosi atunci când doreşte sesizarea unor aspecte legate de rezultatele de audienţă”.

“Din contră, s-a preferat generarea unui subiect de presă, tendenţios şi fără documentare, îndreptat către Kantar Media”, se mai arată în document.

Totodată, asociaţia anunţă că astăzi a avut loc “o întâlnire între reprezentanţii Realitatea
TV, Kantar Media şi ARMA, prilej cu care s-au prezentat reprezentanţilor Realitatea TV cum funcţionează sistemul de măsurare a audienţelor TV şi analize relevante pe datele de audienţă.

ARMA, asociaţie pentru care firma Kantar realizează măsurătorile de audienţă TV, numără peste 90 de membri, printre care majoritatea staţiilor TV, agenţii de media şi clienţi de publicitate.

Punctul de vedere integral al ARMA:

"Asociaţia Română pentru Măsurarea Audienţelor (ARMA) a luat notă cu surprindere în cursul zilei de 26 februarie a.c. de campania declanşată de postul de televiziune Realitatea TV pe tema unor rezultate punctuale furnizate de Serviciul Naţional de Măsurare a Audienţei TV (SNMATV), realizat de firma Kantar Media.

ARMA nu a fost informată despre nemulţumirile conducerii Realitatea TV anterior difuzării pe post a unor alegaţii privind sistemul de măsurare, cu toate că Realitatea TV este membru al ARMA şi avea la dispoziţie mecanismele interne ale Asociaţiei pe care le poate folosi atunci când doreşte sesizarea unor aspecte legate de rezultatele de audienţă.

Din contră, s-a preferat generarea unui subiect de presă, tendenţios şi fără documentare, îndreptat către Kantar Media (firma furnizoare a SNMATV, aleasă conform Legii nr. 504/2002 a audiovizualului).

Din păcate, prin aceste acuzaţii nefondate, SNMATV, un serviciu auditat, care se desfăşoară conform reglementărilor prevăzute în Legea audiovizualului nr. 504/2002, suferă grave prejudicii de imagine.

În cursul zilei de astăzi a avut loc o întâlnire între reprezentanţii Realitatea TV, Kantar Media şi ARMA, prilej cu care s-au prezentat reprezentanţilor Realitatea TV cum funcţionează sistemul de măsurare a audienţelor TV şi analize relevante pe datele de audienţă.

Consiliul Director al ARMA îşi exprimă deschiderea faţă de conducerea Realitatea TV pentru a discuta subiectele care o preocupă în cadrul agreat de Asociaţie.

Totodată, Consiliul Director al ARMA cere conducerii Realitatea TV să înceteze imediat orice demers public privind SNMATV, modul de funcţionare şi rezultatele sale."

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • gigiduru gigiduru
    dom' peste, n-a fost nici un gap de audienta. Pe total indivizi la nivel national, nu s-a inregistrat nici un minut zero. Ei plang pt ca pe un target restrans, si anume urban 25-55 si grad ESOMAR ABC - lucru pe care "au uitat" sa-l mentioneze - au inregistrat intr-o zi, intr-o dupa-masa, cateva zeci de minute zero. Ca de obicei, lumea ramane cu prima impresie.
  • Sanda Sanda
    autoritatile se fac ca ploua, ca de obicei
  • tot eu tot eu
    Daca tot e domul gusa asa moralis, drept, cinstit as zice sa plateasca si angajatii concediati fara a le da salariul? Nu se poate sesiza si in cazul asta? dar autoritatile ce zic de asta?
  • Anca Anca
    care demonstratie? ala e teatru ieftin
  • Anca Anca
    2000 sms-uri de pe un singur telefon? e simplu de facut
  • Anca Anca
    doar angajatii au trimis mesaje, nu dezinforma
  • Anca Anca
    ce dezinformare crasa, se pare ca jurnalistii nu au nicio limita
  • Mihai Mihai
    e dezinformare crasa a jurnalistilor
  • Mihai Mihai
    in 30 minute si eu pot sa trimit minim 800 sms-uri
  • Mihai Mihai
    doar angajatii au trimis mesaje, restul e dezinformare marca realitatea
  • Stefan Stefan
    ARMA si Kantar Media sa nu uite ca traiesc si fac bani frumosi doar din credibilitatea pe care le-o acorda cei ce le folosesc serviciile... Daca nu le pasa de asta, e problema lor (sau va deveni problema lor in curand).
  • spartan spartan
    Angajatii Realitatea Tv muncesc,nu au timp de mesaje.Esti praf prietene....
  • Radu09 Radu09
    o verificare nu ar strica pote totusi e o eroare la masurare
  • audienta lui peste audienta lui peste
    Astia de la ARMA se simt cu musca pe caciula. Din comunicatul lor nu rezulta nicio explicatie pentru gap-ul de audienta de 45 minute sau cat a fost.
    ceea ce toata lume astie este ca acest Kantar este suspectat inca de cand au preluat masuratorile ca furnizeaza date aiuristice. Nu stim daca-i metoda, tehnica sau pur si simplu astia nu stiu sa masoare audiente, dar rezultatul este ca se contesta mereu datele,de multe ori cu argumente de bun simt, la care arma/kantar nu au replica, ca si in situatia de fata.
    Iar arma nu a facut nimic pentru a "demonta" aceste acuzatii.
    Asa ajungi sa-i intelegi pe cei de la RDS cand refuza s afie masurati de Kantar/Arma.
  • Alex is Alex is
    Eu cred ca totul a fost planificat, iar cele 2000 de mesaje au fost trimise de angajatii Realitatii, plus apropiatii lor. Prieteni, familii, etc. Adica toate televiziunile au acceptat modul cum masoara astia de la Kantar audientele si s-au trezit desteptii de la Realitate sa conteste, acum ca nu le mai convine. Realitatea e ca la Realitatea nu se mai uita nici dracu:)) de cateva luni sunt praf.

Trimite un comentariu

sus