Skip to main content

Veniturile Pro TV, în scădere. Măsurile lui Adrian Sârbu: Cresc preţul reclamelor şi taxele pentru cablu

 

adrian-sarbu-29

Publicitate

RAPORT. Veniturile companiei care operează canalele Pro TV în România s-au ridicat, în 2012, la 134 de milioane de dolari, potrivit celor mai recente date publicate de compania-mamă, Central European Media Enterprises (CME). Cifrele sunt în scădere faţă de 2011, când Pro TV a avut, în România, venituri de 159,3 milioane de dolari.

Rezultatele redau activitatea posturilor Pro TV, Pro TV International, Acasă, Acasă Gold, Pro Cinema, Sport.ro, MTV România şi PRO TV Chişinău Moldova.

În plus, OIBDA (profitul operaţional înainte de depreciere şi amortizare) a scăzut în România la mai mult de jumătate, de la 25,9 milioane, la 10,1 milioane de dolari.

Adrian Sârbu, preşedinte şi CEO al CME: “ După cum am arătat în noiembrie, performanţele noastre din acest an reflectă situaţia dificilă în care a fost piaţa media în 2012. Momentele provocatoare cer măsuri îndrăzneţe: creşterea preţului publicităţii şi a taxelor pentru cablişti. Cu o poziţie puternică de lider pe toate pieţele pe care activăm, fără nicio datorie până în noiembrie 2015 şi suportul majorităţii acţionarilor, am intrat în 2013 cu încrederea că vom putea construi şi vom putea creşte veniturile. Avem în plan restructurarea modului de operare, astfel încât să reducem costurile şi să îmbunătăţim partea de lichidităţi.

Rezultatele întregului grup: 

  • Veniturile CME au înregistrat scăderi în toate ţările în care este prezent. Cea mai mare scădere, de minus 44 de milioane de dolari, a fost înregistrată în Cehia, ţara în care compania are cele mai importante investiţii.
  • Per total, veniturile din TV ale CME s-au ridicat, în 2012, la 665,3 milioane de dolari, în scădere faţă de anul precedent, când a înregistrat 775 de milioane de dolari.
  • Divizia de producţie şi distribuţie a companiei, Media Pro Entertainment, a crescut în 2012. Compania a avut venituri de 205 milioane de dolari, anul trecut, un plus de peste 18 milioane de dolari.
  • Şi zona de new media a înregistrat o creştere, deşi are cea mai mică pondere în veniturile totale ale companiei. În 2012, new media a adus venituri de 18,6 milioane de dolari, cu aprope trei milioane mai mult decât în 2011.

Veniturile din TV ale companiei CME în ţările în care este prezentă:

Venituri in 2012 Venituri in 2011
Bulgaria 83.000.000 93.700.000
Croatia 54.000.000 61.500.000
Cehia 241.000.000 286.000.000
Romania 134.000.000 159.400.000
Slovacia 88.800.000 102.000.000
Slovenia 63.800.000 72.500.000
Media Pro Entertainment 205.000.000 187.200.000
New Media 18.700.000 15.700.000

Despre CME:

CME mai deţine posturi de televiziune în Bulgaria  (bTV, bTV Cinema, bTV Comedy, bTV Action, bTV Lady si Ring.bg), Croaţia (Nova TV, Doma si Nova World), Cehia (TV Nova, Nova Cinema, Nova Sport, Fanda, Smichov, Telka si MTV Czech) şi Slovacia (TV Markíza, Doma, Dajto si Fooor) şi Slovenia (POP TV, Kanal A si POP NON STOP). În plus, compania operează Voyo, serviciu video la cerere, pe internet.

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Mihai Mihai
    mai bine ati renunta la salariile uriase decat sa mariti taxele, in FALIMENT cu voi
  • carcoteala carcoteala
    veniturile s-au ridicat, dar cifrele sunt in scadere. :) new media a crescut in venituri, dar a crescut si in pierdere. asta inseamna investitie, singurul cuvant decent cand vine vorba de new media. stau si ma intreb, cand se va sparge bula?

Trimite un comentariu

sus