Skip to main content

Cine se uită la emisiunile tabloid? Cum sunt telespectatorii Acces Direct, Măruţă, Teo, Capatos şi WowBiz.

 

Un-show-pacatos_1

Publicitate

ANALIZA DE JOI. Facem emisiuni tabloid pentru că aşa vrea publicul! Este justificarea des invocată de realizatorii programelor de gen de fiecare dată când sar calul. Dar cine este publicul? Ce studii are? Cu ce se ocupă? Sunt bărbaţi? Sunt femei?

Paginademedia vă prezintă, la Analiza de joi, o radiografie a telespectatorilor programelor tabloid. Analiza disecă două tronsoane de tabloid: după-amiaza, cu Acces Direct (Antena 1), La Măruţă (Pro TV) şi Teo Show (Kanal D) şi slotul de seară, cu WowBiz şi Un show Păcătos.

Câteva concluzii:

DUPĂ-AMIAZA. Publicul emisiunilor tabloide de la amiază e format, în mare parte, din femei şi pensionari. Acces Direct şi Teo Show au cel mai mare procent de persoane în vârstă. Teo stă cel mai bine la studii superioare. Măruţă are cel mai echilibrat public, ca vârstă.

SEARA. Diferenţe de public între Capatos şi WowBiz: mai tânăr la Antena 1, mai în vârstă la Kanal D. Apar la televizor casnicele (aproape absente după amiaza), elevii şi studenţii. Cu dansatoare în platou, Capatos atrage şi un procent mai mare de bărbaţi. Sunt acasă, şi se uită la cele două emisiuni, şi salariaţi cu studii superioare (categorie slab reprezentată după amiaza).

Analiza a fost făcută cu sprijinul agenţiei de media BPN. Rezultatele, în continuare:

Acces Direct – Măruţă – Teo Show. Cine şi ce alege după-amiază?

În materie de audienţe, Acces Direct are cea mai bună medie în acest sezon: aproape 800.000 de români media pe ţară, faţă de 660.000 la Măruţă şi 325.000 la Teo. La oraşe, tot emisiunea de pe Antena 1 e pe primul loc în acest sezon: 539.000, comparativ cu 415.000 la Măruţă şi 225.000 la Teo.

Dar cum arată publicul?

SEX: La toate emisiunile de după amiază predomină femeile. Procentul cel mai mare este la Teo: aproape trei sferturi din telespectatorii emisiunii sunt femei. Cel mai mic: la Măruţă, unde bărbaţii reprezintă peste 37%.

VÂRSTĂ: Toate emisiunile tabloide de după amiază stau cel mai bine la publicul bătrân, peste 55 de ani. La Teo şi la Acces Direct, peste 45% dintre telespectatori sunt din această categorie. Peste un sfert din publicul lui Teo are peste 65 de ani.

Publicul lui Măruţă este mai echilibrat, pe categorii de vârste. Emisiunea de pe Pro are cele mai bune procente pentru segmentele între 25 şi 44 de ani.

EDUCAŢIE: După studii, Teo Show stă cel mai bine dintre toate tabloidele de după amiază (peste 22% din publicul emisiunii, faţă de 17% la Măruţă şi la Simona Gherghe). Evident, publicul cu studii primare este cel mai puţin numeros la Teo (22%). Măruţă şi Simona Gherghe sunt la egalitate, dar peste Teo la publicul mai puţin educat: peste 26% au doar şcoala generală.

VENITURI: Câţi bani au telespectatorii tabloidelor? După venituri, situaţia este asemănătoare pentru toate cele trei programe: predomină cei cu venituri în familie între 5 şi 20 milioane de lei pe lună.

Teo stă puţin mai bine pe segmentul 30-40 de milioane de lei venituri lunare pe famili.

OCUPAŢIE: Aşa cum am văzut la capitolul vârstă, se poate deduce clar categoria predominantă (iar cifrele o demonstrează): pensionarii. O a doua: cei aflaţi în concediu de odihnă sau maternitate.

La Teo, peste 45% din public sunt pensionari. Un procent apropiat la Acces – 43%. Mai puţini pensionari la Măruţă (34% din public). Măruţă are şi o împărţire pe vârste mai echilibrată. Măruţă adună, în schimb, cea mai mare pondere de muncitori (21%).

Ocupaţiile din zona de top sunt slab reprezentate la toate cele trei tabloide (patroni, liber profesionişti cu studii superioare şi lucrători pe cont propriu).

REŞEDINŢĂ: Simona Gherghe, Cătălin Măruţă şi Teo sunt urmăriţi mai ales la oraşe, în special la cele de peste 200.000 de locuitori. Publicul de la ţară preferă mai puţin astfel de emisiuni.

Public diferit seara, la Capatos şi WowBiz. Cine sunt cei care se uită la tabloidele de la miezul nopţii

Seara, bătălia se duce între WowBiz şi Un show păcătos. Până acum, în acest sezon, emisiunea de pe Kanal D este pe prima poziţie: 579.000 de români pe minut, faţă de 467.000 la Capatos. La oraşe, WowBiz are o medie de 329.000 de telespectatori pe minut, comparativ cu 294.000 la Un show păcătos.

Cine se uită seara la programele tabloide?

SEX. Şi seara, programele tabloide sunt urmărite tot de femei. La WowBiz, 70% din public sun femei. Capatos, show în care dansatoarele sunt la ordinea zilei, atrage ceva mai mulţi bărbaţi: 43% din public.

VÂRSTĂ. La tabloidele de după amiază, publicul preponderent era cel de peste 55 de ani. Seara, şi alţi telespectatori sunt cu ochii pe astfel de show-uri, cel puţin la Capatos.

Un show păcătos stă mai bine decât WowBiz pe publicul tânăr: 43% din telespectatorii lui Capatos au între 25 şi 44 de ani (faţă de 30% la WowBiz). Emisiunea de pe Kanal D are un public mai bătrân decât emisiunea de pe Antena 1: aproape 40% dintre privitorii WowBiz au peste 55 de ani. La Capatos, procentul de bătrâni este mult mai mic: 28%.

EDUCAŢIE. La ambele programe predomină cei cu studii medii. Ambele show-uri au o reprezentare bună pe publicul cu studii superioare: 20% din publicul celor două show-uri a terminat o facultate.

VENITURI. După venituri, cei mai mulţi telespectatori sunt din zona 10-20 de milioane venituri medii pe lună. Nu lipsesc, la ambele emisiuni (dar în procente mici), cei care au venituri mari (peste 40 de milioane de lună).

OCUPAŢIE. Dată fiind vârsta publicului, aproape 37% dintre telespectatorii WowBiz sunt pensionari. La Capatos, procentul este mai mic: 27%. Casnicele preferă şi ele tabloidele de seară (faţă de cele de după amiază, unde procentul lor era mic). Aproape 14% din publicul emisiunilor de seară este dat de casnice.

Elevii şi studenţii urmăresc şi ei WowBiz şi Un show păcătos (un procent mai bun, 12% are Capatos, faţă de până în 10% la Kanal D). Salariaţii cu studii superioare (care aproape lipsesc după amiază, la ore la care lucrează) se uită şi ei la tabloidele de seară (peste 6% din public).

REŞEDINŢĂ. Orăşenii sunt cei care consumă tabloidele şi seara. Capatos are un scor bun în Bucureşti, de unde îi vine 14% din public (faţă de 9% la Kanal D). Ceva mai mulţi telespectatori de la ţară la WowBiz (44%, faţă de 37% la Capatos).

Audienţa emisiunilor Acces Direct, La Măruţă şi Teo Show, în acest sezon:

Emisiune NATIONAL URBAN
Acces Direct 798.000 de telespectatori (4,2 rtg) 539.000 (5,1)
La Maruta 659.000 (3,5) 415.000 (4)
Teo Show 324.000 (1,7) 224.000 (2,1)

Sursa: ARMA, date prelucrate de agenţia de media BPN

Audienţa emisiunilor WowBiz şi Un show păcătos, în acest sezon:

NATIONAL URBAN
Wow Biz 579.000 de telespectatori (3 rtg) 329.000 (3,1)
Un show pacatos 467.000 (2,5) 294.000 (2,8)
Cancan.ro 320.000 (1,7) 174.000 (1,7)

Sursa: ARMA, date prelucrate de agenţia de media BPN

Citeşte şi:

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Maya Maya
    Cred ca se uita si oamenii moderni, cei care sunt intotdeauna inc autare de informatii, cei dispusi sa invete intotdeauna. Astia sunt oamenii moderni care cu siguranta sunt ancorati in realitate si care vizioneaza capatos,acces si altele.
  • alex alex
    Se confirma ceva ce se stie de cand lumea:la tabloide se uita femeile si pensionarii.

Trimite un comentariu

sus