Skip to main content

ANALIZĂ. Roşia Montana şi exploatarea gazelor de şist, subiectele lunii octombrie în mass-media online

 

Sursa foto: Bogdan Chesaru/Intact Images - JN
Sursa foto: Bogdan Chesaru/Intact Images - JN

Publicitate

Exploatarea gazelor de şist este unul dintre cele mai dezbătute subiecte din mass-media online româneşti în luna octombrie, potrivit unei analize de monitorizare realizată de MediaIQ pe aceasta tema. Conform analizei, subiectul a beneficiat de o acoperire media de 2.401 apariţii în intervalul 1 octombrie – 31 octombrie.

În luna octombrie, cele mai multe prezente online le-a avut, de departe Roşia Montana, cu12.065 de apariţii. Au urmat gazele de sist, dar si subiecte precum ziua Regelui Mihai (860 de apariţii), botezul Prinţului George (318 apariţii) şi situaţia câinilor fără stăpân (193 de apariţii).

Acoperirea media - în cifre

Subiectul exploatării gazelor de şist a beneficiat de cea mai mare expunere în mass-media online în săptămâna 14 octombrie – 20 octombrie 2013.

Ziua de vârf în care s-a discutat cel mai mult pe această temă a fost 18 octombrie 2013, ziua următoare anunţului companiei Chevron că va suspenda activitatea privind exploatarea gazelor de şist în localitatea Siliştea (Vaslui). În această zi au fost publicate 174 de articole.

Gazele de şist pe reţelele sociale

Exploatarea gazelor de şist a fost un subiect abordat intens şi în social media, înregistrând un număr de 1.524 de menţionări pe paginile de Facebook, conturile de Twitter, bloguri, forumuri şi în comentariile articolelor.

Ziua de vârf în care subiectul a fost cel mai intens discutat în social media a fost 17 octombrie 2013, dată corespunzătoare anunţului Chevron că va suspenda activitatea exploatării gazelor de şist în Siliştea.

Cum au abordat subiectul companiile şi autorităţile

  • În contextul exploatării gazelor de şist, principalele companii care au beneficiat de expunere mediactică în online au fost Chevron (1.264 de apariţii) şi Gazprom (230 de apariţii).
  • Exxon Mobil şi Shell au avut apariţii sporadice legate de tema analizată (exploatarea gazelor de şist), cu 68 de menţionări în media online, respectiv 18 articole.
  • Dintre reprezentanţii autorităţilor, Prim-ministrul, Victor Ponta, a beneficiat de un coverage media (acoperire media) în online de 580 de articole referitoare la subiectul analizat, în timp ce Preşedintele României, Traian Băsescu, a avut 188 de apariţii, iar ministrul Economiei, Andrei Gerea, 33 de apariţii.

Despre analiza MediaIQ

Monitorizarea a fost realizată pe un eşantion de 1.500 de surse cu acoperire naţională şi locală (cotidiane naţionale şi locale, periodice naţionale şi locale, site-uri de televiziuni & radiouri); peste 50.000 de bloguri cu trafic foarte mare şi comentariile scrise la fiecare articol; 10.000 de pagini de Facebook şi comentariile scrise la fiecare intrare; 40.000 de conturi de Twitter şi peste 50 de forumuri.

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus