Skip to main content

Cele mai ascultate posturi de radio. Ultimele cifre de audienţă

 

Sursa: debanat.ro
Sursa: debanat.ro

Publicitate

AUDIENŢE RADIO. Kiss FM rămâne în continuare cel mai ascultat post de radio din oraşe, iar Radio ZU conduce în Bucureşti, potrivit ultimelor cifre, apărute astăzi.

Kiss FM are cei mai mulţi ascultători la nivel urban, în timp ce Radio ZU rămâne lider pe Bucureşti, potrivit studiului de audienţă radio, realizat în perioada 2 septembrie – 22 decembrie 2013 de institutele de sondare IMAS şi GFK.

La nivelul Capitalei, Radio ZU a avut, în perioada analizată, 257.500 de ascultători pe zi, fiind urmat de Radio România Actualităţi, cu 234.200 de ascultători.

Pe segmentul urban, Kiss FM deţine supremaţia, cu peste 1,6 milioane de ascultători, în scădere faţă de toamna lui 2012. Cu toate acestea, postul rămâne la o distanţă notabilă, de peste 360.000 de ascultători, de locul doi, Radio România Actualităţi.

Paginademedia.ro vă prezintă, în continuare, ultimele date de audienţă, apărute în urmă cu puţin timp.

Audienţa posturilor radio în BUCUREŞTI, în perioada 2 septembrie – 22 decembrie 2013

Post radio Nr ascultatori toamna 2013 Nr ascultatori toamna 2012 Diferenta
Radio ZU 257.500 302.500 -45.000
Radio Romania Actualitati 234.200 236.200 -2.000
Kiss FM 181.900 192.200 -10.300
Magic FM 168.100 177.200 -9.100
Europa FM 113.800 115.100 -1.300
Radio 21 102.900 98.700 4.200
Pro FM 102.300 126.300 -24.000
Romantic FM 97.900 103.000 -5.100
Rock FM 88.100 81.600 6.500
National FM 50.900 40.100 10.800
Antena Satelor 49.600 39.300 10.300
Vibe FM 46.800 48.900 -2.100
Radio Romania Cultural 26.600 32.300 -5.700
Radio Smart FM 22.000 -
Bucuresti FM 19.100 16.100 3.000
Radio Guerrilla - 61.700
Gold FM - 32.600
Dance FM - 22.000
Music FM - 8.000

Sursa: Studiul Naţional de Audienţă Radio

BUCUREŞTI. Naţional FM şi Antena Satelor, cele mai mari creşteri

  • Radio ZU, postul deţinut de trustul Intact, este în continuare pe primul loc în topul audienţelor, la nivelul Capitalei. Radio ZU a înregistrat o medie de 257.500 de ascultători, în scădere, faţă de valul precedent, cu 45.000 de ascultători.
  • Locul al doilea este al postului Radio România Actualităţi, cu 234.200 de ascultători în Capitală. Iar Kiss FM ocupă locul trei cu peste 180.000 de ascultători.
  • Cele mai multe posturi de radio au înregistrat scăderi în privinţa audienţei la nivelul Capitalei.
  • Radio ZU şi Pro FM sunt posturile cu cele mai mari scăderi, primul a pierdut 45.000 de ascultători, în timp ce postul grupului Pro a avut în toamna lui 2013 cu 24.000 de ascultători mai puţin decât în aceeaşi perioadă a lui 2012.
  • La nivelul Bucureştiului, cele mai mari creşteri au fost înregistrate de posturile Naţional FM (+ 10.800 ascultători), Antena Satelor (+10.300) şi Rock FM (+6.500).
  • Creşteri au mai înregistrat şi posturile Radio 21 (+ 4.200) şi Smart FM ( + 3.000 de ascultători).

Audienţa posturilor radio la nivel URBAN, în perioada 2 septembrie – 22 decembrie 2013

Post radio Nr ascultatori toamna 2013 Nr ascultatori toamna 2012 Diferenta
Kiss FM 1.642.700 1.663.700 -21.000
Radio Romania Actualitati 1.280.400 1.297.200 -16.800
Radio ZU 1.139.300 1.262.400 -123.100
Pro FM 1.073.100 1.006.400 66.700
Europa FM 1.009.500 1.132.800 -123.300
Magic FM 658.500 575.400 83.100
Radio 21 516.700 509.100 7.600
Antena Satelor 244.800 218.500 26.300
Oltenia Craiova 208.700 161.000 47.700
Rock FM 206.500 205.500 1.000
National FM 202.300 202.000 300
Radio Iasi 156.200 125.900 30.300
Radio Romania Cultural 137.800 130.400 7.400
Radio Timisoara 110.600 134.800 -24.200
Radio Resita 62.000 88.500 -26.500
Radio Cluj 59.900 69.600 -9.700
Radio Targu Mures 45.600 57.200 -11.600
Radio Constanta 43.900 34.100 9.800
Radio Bucuresti 34.000 52.600 -18.600

Sursa: Studiul Naţional de Audienţă Radio

URBAN. Magic FM şi Pro FM, cele mai mari creşteri. Europa FM şi Radio ZU, în scădere

  • Kiss FM rămâne postul de radio cu cea mai mare audienţă la oraşe. Acesta a fost ascultat în medie, în perioada analizată, de peste 1,6 milioane de persoane din mediul urban.
  • Locul doi este ocupat de Radio România, cu aproape 1,3 milioane de ascultători.
  • Radio ZU, liderul de audienţă din Bucureşti, este pe locul trei la nivelul oraşelor din întreaga ţară. Postul de radio al trustului Intact a obţinut o audienţă de peste 1,1 milioane de ascultători.
  • Magic FM şi Pro FM au înregistrat cele mai mari creşteri în privinţa publicului de la oraşe. Magic FM a câştigat peste 83.000 de ascultători, în timp ce Pro FM a crescut cu 66.700 ascultători.
  • Europa FM şi Radio ZU au înregistrat cele mai mari scăderi de audienţă în toamnă anului trecut, faţă de aceeaşi perioadă a lui 2012. Fiecare dintre cele două posturi a pierdut în jur de 123.000 de ascultători.
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • George George
    A denumi public comercial numai pe cei până la 50 de ani e o mare eroare. Am vecini trecuţi de 50 de ani care cheltuie de zeci de ori mai mult decât nişte amărâţi de puştani. Consider că analiza adevărată pentru "comercial" ar trebui făcută pe public activ (adică angajat) sau cel puţin o reuniune a celor două (comercial şi activ).

    Pentru titlul cu "cele mai ascultate posturi de radio" e cred mai aproape de adevăr să analizăm Market Share-ul, dacă titlul era "posturile cu cei mai mulţi ascultători" ar fi relevant Daily Reach. De acord, Camen?! Petrişor, tu ce zici?
  • Buzdu Buzdu
    Cunosc oameni isteti la Zu ,dar sint unii care parca fac parte dintr-o secta :-) De ani de zile mereu scrii aceleasi lucruri si tot nu convingi :-) Chiar esti sursa de mistouri uneori . Daca pana acum nu te-a remarcat nimeni din conducere crezi ca mai are rost ? :-) Daca iti verifici commenturile de acum 5 ani sint aceleasi . Aceiasi poveste cu acoperirea ,MS ,impartirea ,Noi numarul 1 etc. Amuzant !
  • mihai mihai
    @andrei : ce intelegi prin post de radio bun si post de radio slab /playlist bun si slab sau oameni de conducere buni/slabi ? La urma urmei nu vrea nimeni sa faca educatie cu un radio comercial. E o afacere . Audiente bune = bani mai multi incasati. Bani mai multi incasati = investitii mai mari (asa ar fi normal ). Audiente bune = echipa buna ( ca noua ne place sau nu e alta discutie ).E o judecata simpla fara nuante . Nuantele nu sint pt afaceri . Si CocaCola are 21 de plicuri de zahar intr-o doza si lumea se minuneaza ,dar e in continuare bautura numarul 1 . Crezi ca radiourile astea nu isi fac propria cercetare sau nu au consultanti cunoscuti international care sa le furnizeze know-how? Crezi ca Berghea a invatat la scoala cum se face playlist sau cei de la Europa /21 au preferat sa plateasca bine un om care a plecat de la SBS cu tot cu consultanta invatat in ani de zile . Sint numarati pe degete oamenii care au fler in radio si de regula flerul nu mai functioneaza cand avem matematica ;-) Playlist bun sau rau e doar parerea ta . Echipa buna sau rea tine de gusturile tale . Ca daca nu tine de gusturile tale acum ai fi fost consultant :-) .Bafta !
  • andrei andrei
    Imi cer scuze ca nu mi-am editat mesajul inainte si am scapat cateva greseli.
  • andrei andrei
    Eu ma uit pe audientele radio de mai bine de 6 ani si pot spune ca am vazut cresterile spectaculoase pentru KissFM si Radio ZU prin 200-2009, dar si cand a scazut brusc Radio 21 prin 2009.
    Acum un an am crezut ca i se va canta prohodul KissFM-ului, dar situatia nu a stat chiar asa si nici nu va sta in urmatoarea perioada, pentru ca daca ne uitam la ei si la altii, observam ca la cati ascultatori au, scaderile sunt nesimnificative. Au oameni foarte buni la conducere, pacat de dj foarte slabi si playlistul extrem de slab. Valabil si pentru MagicFM cat si RockFM
    Dupa parerea mea in ultimul val de audiente din 2013, ProFM a stat cel mai bine. Tinand cont ca nu au facut asa mare tam tam cu concursuri si totusi au cresteri cam pe toate segmentele.
    Despre RadioZU pot spune ca au probleme ori cu playlistul pentru ca il au cam cel mai bun si tocmai ca asta nu prea prinde la noi, ori au niste oameni incompetenti la conducerea postului.
    Despre Radio 21 si EuropaFM sunt multe de spus. Au oameni foarte foarte buni de radio, au oameni foarte buni la conducere, dar sunt convins ca au si niste oameni pe la conducere, ajunsi acolo inca de la infintarea Radio 21 si lasati in continuare sa conduca , chiar daca nu au avut performante. Asa vad eu ca un simplu ascultator de radio.. In ciuda faptului ca Radio 21 este foarte "batran", au ramas cel mai fresh radio, dar pacat de playlistul slab facut de Berghea , dar asta vinde..
    De cand a venit Berghea la carma playllistului de la EuropaFM, muzica este mult mai buna. Imediat cand a venit ea a avut o crestere impresionanta EuropaFM. acum au avut o scadere si o pun ori pe faptul ca au prea multa vorbaraie, ori pe faptul ca muzica buna nu vinde.
    Foarte greu iti poti da seama daca playlist e facut bine pentru a vinde la radiourile astea CHR sau AC, dar iti poti da seama evident de performantele Andreei Berghea de a face un playlist, exemplu SMART FM. Surprinzator a aparut in audiente . Bravo ei.
    Ca o concluzie KissFm va mai ramane mult timp cel mai ascultat radio, ProFM creste usor , usor , dar sigur, Radio ZU acum e pe val, dar maine e posibil sa nu mai fie, MagicFM un post slab care face audiente si nu stiu cum,, Radio 21 daca mai umbla la conducere au sanse mai sa se ridce sus, EuropaFM ori trebuie sa faca un playlist comercial ca MagicFM , ori trebuie sa mai taie din stirile alea si din vorbaraia aia multa si pe la carma radioului , la fel ca la Radio 21,National FM un post foarte ok, RockFM e un post la fel de slab ca MagicFM sau KissFM , dar care tocmai fac niste audiente bune.
  • coldea coldea
    Daca tot vorbit de market share, atunci hai sa dam exemplele cele mai concludente, cele pe publicul comercial.
    O fi avand RRA cel mai mare market share in Romania insa doar 18% din ascultatorii sai fac parte din publicul comercial. Presupunand ca nu stau copii si adolescentii sa asculte "cum canta un gard" in nu-stiu-ce comuna, putem trage concluzia logica ca ascultatorii RRA sunt, intr-o majoritate covarsitoare (peste 80%), batrani.
  • coldea coldea
    Daca tot vorbit de market share, atunci hai sa dam exemplele cele mai concludente, cele pe publicul comercial.
    O fi avand RRA cel mai mare market share in Romania insa doar 18% din ascultatorii sai fac parte din publicul comercial. Presupunand ca nu stau copii si adolescentii sa asculte "cum canta un gard" in nu-stiu-ce comuna, putem trage concluzia logica ca ascultatorii RRA sunt, intr-o majoritate covarsitoare (peste 80%), batrani.
  • coldea coldea
    Sunt.
    Pe Bucuresti, targetul comercial (18 - 49 ani), ZU are 15,7. Cu regula de 3 simplu poti afla cat inseamna 8,7 din 15,7.
  • mihai mihai
    @Expertul: daca nu ai citit audientele sint din toamna 2013 pana in decembrie .Deci exact moemntul in care Huidu intra de cate ori vroia pe radio chiar si cara poze ,desi poze a inceput sa faca in 2014 ;-) . Asa ca falimentul de care zici in comentariu este de cand era el acolo.
    Magicul a crescut probabil pe final de an si datorita radioului lui MosCraciun care schimba ceva in peisajul radio . Si Rockul a crescut MULT in Bucuresti .Peste ProFM si Europa la public comercial . Adica cele doua radiouri care nu il aveau pe Huidu pe post si nici la carma ,ca sa fim sinceri .
  • Expertul F.C., Expertul F.C.,
    Comentariul de la ora 14:02 nu-imi apartine. Sclavii antenelor comenteaza cu nick name-ul altor persoane.
  • Andrei Andrei
    Cum poate sa fie pe primul loc un post care nici macar nu are acoperire nationala? RRA e normal sa fie asa de sus in top, ca il prinzi si-n ultimul catun nenorocit.
  • rcsrds rcsrds
    40% in plus nu e chiar "aproape dublu", musiu. Incearca sa ramai obiectiv.
  • Flori Flori
    Interesant e altceva : cresterea posturilor de radio locale. Observati, va rog, Oltenia sau Iasiul. Oamenii incep sa fie interesati de ce se intampla in comunitatile lor, iar asta e un semnal care ar trebui luat in seama.
  • Alin Dinca Alin Dinca
    mirceA - nu stiu unde ai vazut tu aceasta sarbatoare. Daca esti prost si frustrat mai bine stai in banca ta. Serban este omul care a contribuit decisiv la ce suntem noi astazi. Toti cei din echipele Kiss, Magic si Rock.
  • Sergiu Sergiu
    Ciotez pe Serban: "Market share-ul in radio este o combinatie intre durata medie de ascultare si numarul de ascultatori deci la kiss a scazut durata medie de ascultare,cel mai mare numar de acultatori pierdut il are radio Zu pe Bucuresti!"
    Total populatie 11+ , Market Share :
    A. Rezultatele Studiului de Audienta la nivel national :
    1. Radio Romania Actualitati : 14.3 ;
    2. Radio Kiss FM : 12.4 ;
    3. Radio Pro FM : 9.2 ;
    4. Radio Europa FM : 7.6 ;
    5. Radio Antena Satelor : 6.8 ;
    6. Radio Magic FM : 4.2 .

    B. Rezultatele Studiului de Audienta la nivel urban :
    1. Radio Romania Actualitati : 14.1 ;
    2. Radio Kiss FM : 11.7 ;
    3. Radio Europa FM : 8.4 ;
    4. Radio Pro FM : 8.4 ;
    5. Radio ZU : 8.2 ;
    6. Radio Magic FM : 5.6 .

    C. Rezultatele Studiului de Audienta in Bucuresti :
    1. Radio Romania Actualitati : 16.7 ;
    2. Radio ZU : 11.8 ;
    3. Radio Magic FM : 7.9 ;
    4. Radio Kiss FM : 6.3 ;
    5. Radio Europa FM : 6.2 ;
    6. Radio Romantic FM : 6.0 .

Trimite un comentariu

sus