Skip to main content

PUBLICITATEA TV (1). Peste un milion de reclame la mâncare şi la medicamente într-un an! Orange, Vodafone, Cosmote şi Romtelecom cele mai promovate mărci pe TV anul trecut.

 
DESCHIDERE - MAGAZIN - AUCHAN - TIMISOARA
DESCHIDERE - MAGAZIN - AUCHAN - TIMISOARA

DESCHIDERE - MAGAZIN - AUCHAN - TIMISOARA
Foto: Mediafax Foto

Publicitate

ANALIZA DE JOI. Ce tip de reclame au fost anul trecut pe TV. O analiză Paginademedia.ro arată că, pe toate posturile din România au rulat anul trecut peste un milion de reclame la produse farmaceutice şi tot atâtea la mâncare!

Categoria comunicaţii este pe locul trei, dar cele mai promovate mărci vin din acest segment. Orange, Vodafone, Cosmote şi Romtelecom au fost cele mai promovate mărci pe posturile de televiziune în anul 2013.

Paginademedia.ro vă prezintă la Analiza de joi, în trei materiale, care au fost cele mai promovate mărci, care au fost cei mai importanţi clienţi de publicitate şi care sunt categoriile care au dominat reclamele TV anul trecut.

O privire retrospectivă care arată cum s-a mişcat advertisingul TV în 2013, un an cu o piaţă totală de aproape 200 de milioane de euro. O analiză realizată cu sprijinul agenţiei de media BPN.

Episodul 1: Cele mai promovate mărci şi categorii pe posturile TV în 2013

Episodul 2: Ce reclame au difuzat posturile de ştiri

Episodul 3: Reclamele TV pe marile posturi generaliste

În această primă parte, Cele mai promovate mărci şi categorii pe posturile TV în 2013.

DUPĂ CATEGORIE. Milioane de reclame la medicamente şi mâncare

Punând cap la cap toate reclamele date pe televiziuni anul trecut, rezultă că domeniul farmaceutic a fost cel mai promovat: aproape 1,3 milioane de reclame din acest sector au fost difuzate pe posturile de televiziune din România. Adică o medie de două reclame din zona medicală/sănătate în fiecare minut din 2013!

Foarte apropiată de prima poziţie este categoria mâncare: aproape 1,1 milioane de reclame.

Top trei pe tot anul trecut, pe toată piaţa de televiziune, este completat de categoria comunicaţii, cu 350.000 de reclame. Din această categorie vin şi cele mai promovate mărci de pe televiziune, după cum se va vedea în continuare.

Chiar dacă zona de telecomunicaţii a avut cu mult mai puţine reclame decât mâncarea şi produsele farmaceutice, audienţele obţinute de spoturile operatorilor au fost consistente. (au avut mai multe GRP – Gross Rating Points, adică puncte de audienţă).

O explicaţie: cele un milion de reclame la farmaceutice şi milionul de reclame la mâncare au fost împărţite pe posturi cu audienţă mai mică. Asta în timp ce operatorii de telecomunicaţii, cu mai puţine reclame, s-au orientat către posturi cu audienţe mai mari.

Cele mai vizibile categorii de produse care şi-au făcut reclamă pe TV în 2013, după numărul de puncte de audienţă (GRP’s):

GRP [30 sec.] Numar reclame
Farmaceutice/Sanatate 288,133 1,127,225
Mancare 287,681 1,057,561
Comunicatii 263,675 355,346
Bauturi 223,523 751,949
Cosmetice & Parfumerie 186,327 498,260
Produse pentru ingrijirea casei 144,680 401,499
Companii comerciale, magazine 141,143 285,680
Divertisment & Media/Timp liber 105,129 288,920
Produse pentru igiena personala 97,482 268,482
Finante 87,773 188,988
Vehicule 77,335 175,310
Non-comercial, Social, Politic, Educatie 61,725 155,799
Business si industrie, echipament tehnologic 50,480 189,336
Echipamente/aparatura de uz casnic 48,656 76,606
JUCAJucarii, echipament sportiv, Foto & Optica 39,708 171,448
Echipamente pentru casa 35,199 102,491
Comenzi 16,523 25,728
Produse pentru ingrijirea animalelor 13,587 27,897
Imbracaminte, incaltaminte, accesorii 7,725 24,240
Transport si calatorii 5,050 21,789
Diverse 902 5,928
Echipamente pentru birou 635 3,519
Calculatoare 622 2,104

GRP – Gross Rating Points, reprezintă punctele de audienţă cumulate obţinute de reclamele TV în mediul urban.

Sursa: agenţia de media BPN

DUPĂ MĂRCI. Orange, Vodafone, Cosmote şi Romtelecom, cele mai promovate mărci. Tigaia Dry Cooker, mai văzută decât Coca Cola

Lupta a fost crâncenă anul trecut pe segmentul telecomunicaţii. O dovadă este clasamentul de la capitolul mărci. Topul este condus, detaşat, de cele mai importante branduri din segmentul comunicaţiilor.

Cea mai promovată marcă a fost, anul trecut Orange. Marca a obţinut mai multe puncte de audienţă decât Vodafone (locul doi), chiar dacă acesta din urmă a avut aproape de două ori mai multe difuzări (şi aici, rezultatul ţine de strategia de media plan, de posturile pe care au rulat reclamele). Cosmote şi Romtelecom completează clasamentul.

Imediat după operatorii de comunicaţii s-au clasat două lanţuri de retail care s-au dezvoltat puternic anul trecut – Lidl şi Penny.

În lista selectă a brandurilor cu pretenţii din top 20, pe lângă branduri ca McDonald’s, Coca Cola sau Colgate şi-a făcut loc şi mai populara tigaie Dry Cooker. Tigaia a avut mai multe puncte de audienţă decât mărci precum Coca Cola, Orbit sau Bergenbier.

Cele mai vizibile mărci care şi-au făcut reclamă pe TV în 2013, după numărul de puncte de audienţă (GRP’s):

Brand GRP [30 sec.] Numar difuzari
Orange 81,100 57,387
Vodafone 71,340 118,279
Cosmote 47,937 45,870
Romtelecom 32,682 38,075
Lidl 27,669 45,871
Penny 19,058 41,559
McDonald's 16,602 55,389
Dry Cooker 14,027 5,869
Catena 13,712 20,153
Colgate 13,635 28,799
Hera 12,989 47,573
Provident 12,669 30,509
Petrom 12,554 17,757
Renault 12,042 17,068
Coca Cola 12,000 18,955
emag.ro 11,634 13,337
Dacia 11,334 24,540
Orbit 11,168 27,155
Bergenbier 10,974 37,970

GRP – Gross Rating Points, reprezintă punctele de audienţă cumulate obţinute de reclamele TV în mediul urban

Sursa: agenţia de media BPN

DUPĂ ADVERTISERI. Procter&Gamble şi Unilever, cei mai mari clienţi

La capitolul advertiseri, conduc în top cele mai mari companii de bunuri de larg consum: Procter&Gamble şi Unilever. Nu este însă o surpriză: fiecare din cele două companii are zeci de mărci diferite în portofoliu.

În top 20 se mai regăsesc şi alte firme care deţin mai multe mărci, de la Reckitt Benckiser, Kraft Foods şi Henkel la Studio Moderna şi Lidl.

Topul clienţilor de publicitate de pe posturile în 2013, după numărul de puncte de audienţă (GRP’s):

GRP30 Numar spoturi
Procter&Gamble 100,640 281,749
Unilever 84,098 246,395
Orange 81,521 57,543
Vodafone 71,340 118,279
Reckitt Benckiser 60,756 313,969
Studio Moderna 58,617 25,390
Cosmote 48,046 45,964
GlaxoSmithKline 46,002 104,215
Henkel 44,844 101,779
Kraft Foods/Mondelez Romania 42,760 235,249
Beiersdorf 40,164 109,992
Heineken 39,820 92,672
L'Oreal 37,360 52,521
Romtelecom 35,512 42,494
Coca Cola Company 35,186 65,830
Nestle 30,365 121,835
Rewe 29,746 76,395
Lidl 27,747 46,605
Ursus Breweries 26,879 53,937
European Drinks 23,812 142,494

GRP – Gross Rating Points, reprezintă punctele de audienţă cumulate obţinute de reclamele TV în mediul urban.

Sursa: agenţia de media BPN

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Ana Ana
    Eu personal,nu cumpar niciodata un produs din reclama.Se intelege bine ca reclamele,se fac numai in cazul in care niste produse nu se vind(adica sint de proasta calitate).Deci nu stiu pina la ce punct sint credibile aceste reclame.Eu nu cred in ele.

Trimite un comentariu

sus