Skip to main content

Cine se uită la posturile de ştiri. Bătrâni pe toate staţiile. 70% din publicul Antena 3 şi B1 are peste 55 de ani. Digi 24, cei mai educaţi privitori

 
Cine se uită la posturile de ştiri. Bătrâni pe toate staţiile. 70% din publicul Antena 3 şi B1 are peste 55 de ani. Digi 24, cei mai educaţi privitori

televiziuni de stiri 17 aprilie
Posturile de ştiri atrag, în general, un public mîi înaintat în vârstă

Publicitate

Cine sunt cei care se uită în fiecare zi la posturile de ştiri? Ce vârste au? Ce studii? Sunt de la sate, de la oraş?

Răspunsurile la aceste întrebări duc către concluzii interesante: sunt caracteristici generale, dar şi particularităţi în funcţie de fiecare staţie.

Toate staţiile de ştiri au un public bătrân, mult mai accentuat la Antena 3 şi la B1. Digi 24 are, dintre toate posturile, cel mai educat public. România TV, post cu orientare tabloidă, are cea mai slabă reprezentare la telespectatorii cu studii universitare şi este în top la cei doar cu şcoală generală.

Paginademedia.ro vă prezintă, în Analiza de azi, profilul telespectatorilor posturilor de ştiri. O analiză realizată cu sprijinul agenţiei de media BPN.

Concluzii:

DUPĂ SEX. Bărbaţi la Digi 24

Postul la care se observă cea mai mare diferenţă între bărbaţi şi femei este Digi 24: peste 60% din telespectarii staţiei sunt bărbaţi. Urmează Realitatea TV, cu 56% public masculin. La B1, diferenţa este mult mai mică (51% bărbaţi).

În schimb, Antena 3 şi România TV au deopotrivă bărbaţi şi femei, cu un foarte mic avantaj pentru publicul feminin (uşor peste 50%)

DUPĂ VÂRSTĂ. Antena 3 şi B1, cei mai bătrâni telespectatori

În general publicul tuturor staţiilor de ştiri este foarte bătrân: categoria de vârstă predominantă este cea de peste 65 de ani! Sunt însă diferenţe între posturi:

- La Antena 3, aproape 72% dintre telespectatori au peste 55 de ani! Scor asemănător şi la B1 TV – 70%. B1 are cel mai mare procent de public peste 65 de ani: 44,5% dintre telespectatori, urmat îndeaproape de Antena 3, cu aproape 43%. Cele două posturi se detaşează după ponderea cea mai mare a publicului în vârstă.

B1 TV “recuperează” în faţa Antenei 1 în segmentul 35-44 de ani (12,6%, faţă de 4,7 la Antena 3). De altfel, Antena 3 are cea mai slabă reprezentare pe zona 35-44 de ani dintre toate posturile de ştiri.

- Urmează, la categorie de vârstă înaintată, România TV (30% din public peste 65 de ani) şi Realitatea TV (35%).

La Digi 24 categoria de vârstă peste 65 de ani este cel mai slab reprezentată, faţă de celelalte canale de ştiri. Postul de ştiri al RCS are cel mai bun procent şi pe intervalul 35-44 de ani.

DUPĂ EDUCAŢIE. România TV, postul celor cu şcoală generală

- Digi 24 are un avans pe publicul cu studii superioare: aproape 40% din publicul postului are studii universitare. Urmează B1 TV (34%) şi Antena 3 (29%). La polul opus este postul cu orientare tabloidă România TV: aproape 21% din public are studii superioare, cam jumătate în comparaţie cu Digi 24.

România TV este campioană la publicul care are doar şcoală generală: peste 27%.
La Digi 24, doar 13% din telespectatori au şcoală generală, mult sub celelalte canale de ştiri.

DUPĂ REŞEDINŢĂ. Realitatea TV are priză la ţară

- România TV se remarcă la publicul rural: peste jumătate din publicul postului este de la ţară. Şi Realitatea TV stă bine la publicul rural, cu aproape jumătate din telespectatori de la sate. De altfel, peste 60% din publicul celor două posturi vine de la ţară şi din oraşele mici.

- Digi 24 şi Antena 3 au cele mai mici procente de rural, în jur de 30%.

- Antena 3 are cel mai bun procentaj pentru Bucureşti: aproape 15%, de aproape două ori mai mult decât România TV şi Realitatea TV. Şi Digi are o cifră bună pentru Capitală. De menţionat că postul RCS&RDS se vede, deocamdată, doar pe reţelele operatorului.

Publicul posturilor de ştiri din România (%). Cick pe foto pentru a mări:
Profile posturi stiri

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Jurevycius Jurevycius
    emisiunile astea tabloid rezista la tv din cauza oamenilor de peste 50ani, astia stau mereu la tv si se uita la un show pacatos si acces direct, daca a2a zi stau acasa, foarte usor sa urmaresti mircea badea sau capatos la 12 noaptea
  • pixel pixel
    pai normal ca publicul in varsta se uita la antena 3. doar iti trebuie ceva minte ca sa faci diferenta intre ceea ce se prezinta la antena 3 si gogomaniile de la b1 tv
  • gheorghe gheorghe
    Trist. Un tablou social cumplit. Si asa intelegem stindardul "asta cere publicul".

    Stiam ca cei peste 45 ani nu intra in calcul ca audienta comerciala, si nici minorii.

Trimite un comentariu

sus