Skip to main content

PUBLICITATEA TV (3) Cele mai mari posturi generaliste s-au “umplut” de mâncare şi comunicaţii. Orange, cea mai vizibilă marcă

 

capturi orange
Orange a fost, anul trecut, cel mai mare client de publicitate pentru cele mai importante posturi TV

Publicitate

Operatorul de comunicaţii Orange a fost, anul trecut, cel mai important client de publicitate al marilor staţii din România. La Pro TV, Antena 1, Kanal D şi Prima TV cel mai promovat brand din 2013 a fost Orange.

Paginademedia.ro vă prezintă, în continuare, care au fost categoriile de clienţi, mărcile şi advertiserii prezenţi pe marile postuir generaliste în 2013.

În aaceastă a treia parte a seriei dedicată reclamelor TV, Analiza de joi urmăreşte publicitatea TV pe cele mai mari posturi generaliste – Pro TV, Antena 1, Kanal D, Prima TV şi pe postul public TVR 1. Analizele pe posturile de ştiri şi pe toată piaţa, aici şi aici:

Citiţi şi:

Episodul 1. Peste un milion de reclame la mâncare şi la medicamente într-un an!

Episodul 2. Posturile de ştiri ne dau dureri de cap, dar ne "tratează" cu medicamente. Ce clienţi bagă reclame pe Antena 3, RTV, B1 şi Realitatea

O analiză realizată cu sprijinul agenţiei de media agenţiei de media BPN

Câteva concluzii:

- La Pro TV şi Antena 1, primul loc este al categoriei comunicaţii. Clienţii din acest segment au însumat cele mai multe puncte de audienţă. De altfel, cele mai promovate mărci pe aceste canale sunt Orange, Cosmote, Vodafone şi Romtelecom.

- La Kanal D şi la Prima TV, cei mai mulţi clienţi sunt din segmentul Mâncare.

- La postul public TVR 1, canal cu un public mai bătrân, prima poziţie este a clienţilor din farmaceutice. Cel mai mare client al televiziunii publice a fost, anul trecut, reţeaua de farmacii Catena. TVR 1 se remarcă şi prin cele mai mulţi advertiseri din zona de teleshopping.

Analiza, pe larg:

DUPĂ CATEGORII: Comunicaţii şi mâncare

De departe, la Pro TV şi Antena 1, primul loc este al categoriei comunicaţii. Marii jucători din domeniu au investit puternic în publicitate pe cele două canale, cele mai importante ca audienţă. La cele doă posturi, în top trei mai sunt mâncarea, farmaceuticele şi băuturile.

La Kanal D, categoria comunicaţii este abia pe locul patru. Postul a avut, în schimb, mai mulţi clienţi din segmentul Mâncare, urmat de farmaceutice. Tot mâncarea a fost pe primul loc şi la Prima TV.

La postul public TVR1, canal cu un public mai bătrân, prima poziţie este a clienţilor din farmaceutice şi sănătate, urmaţi de cei din segmentele cosmetice şi băuturi.

Marii clienţi din comunicaţii au ocolit postul public: categoria este pe poziţia a noua.

Categoriile de clienţi cele mai vizibile pe marile posturi generalistei în 2013, după punctele de audienţa cumulate (GRP) - Click pentru a mări fotografia:

BPN Categorii Generaliste

GRP – Gross Rating Points, reprezintă punctele de audienţă cumulate obţinute de reclamele TV în mediul urban.

Sursa: agenţia de media BPN

DUPĂ MĂRCI: Top identic la Pro TV şi Antena 1 – Orange, Cosmote, Vodafone, Romtelecom

Pro TV şi Antena 1, primii doi jucători din piaţa TV din România au avut acelaşi top la capitolul celor mai promovate mărci în 2013: Orange, Cosmote, Vodafone şi Romtelecom. Cele patru branduri au fost promovate intens pe cele două canale.

Orange a fost cea mai promovată marcă şi la Kanal D şi Prima TV.

Singurul care are un alt brand pe prima poziţie este TVR 1, care a livrat cele mai multe puncte de audienţă pentru Catena. La postul public, în top trei urmează magazinul Penny şi operatorul Orange.

Reţeaua Lidl a fost, anul trecut, foarte prezentă pe marile posturi de televiziune.

Mărcile cele mai vizibile pe marile posturi generaliste, după punctele de audienţa cumulate (GRP) - Click pentru a mări fotografia:

BPN Marci generaliste 2

GRP – Gross Rating Points, reprezintă punctele de audienţă cumulate obţinute de reclamele TV în mediul urban.

Sursa: agenţia de media BPN

DUPĂ ADVERTISERI: Orange la Pro TV, Antena 1 şi Prima TV, bunuri de larg consum la Kanal D şi TVR 1

Cel mai mare client de publicitate a fost, pentru trei posturi de televiziune, operatorul Orange: Pro TV, Antena 1 şi Prima TV au livrat cele mai multe puncte de audienţă pentru compania de comunicaţii.

La Kanal D, prima poziţie este ocupată de Unilever, una dintre marile companii de bunuri de larg consum, cu zeci de mărci în portofoliu.

Şi la postul public, prima poziţie este tot a unei companii de bunuri de larg consum: Procter&Gamble.

Procter&Gamble a fost unul dintre marii investitori în publicitate anul trecut şi pentru celelalte posturi – este pe locul doi la Pro TV, Antena 1 şi Prima TV.

O observaţie interesantă la TVR 1: canalul public se detaşează de celelalte posturi comerciale la capitolul teleshopping: pe locul doi la advertiseri este Studio Moderna, iar în primii zece clienţi apare şi un alt nume din domeniu – Telemarketing.

Clienţii de publicitate ai marilor posturi generaliste în 2013, după punctele de audienţa cumulate (GRP) - Click pentru a mări fotografia:

BPN Advertiseri Generaliste

GRP – Gross Rating Points, reprezintă punctele de audienţă cumulate obţinute de reclamele TV în mediul urban.

Sursa: agenţia de media BPN

Citeşte şi:

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • CRISTI CRISTI
    NATIONAL TV NU ESTE POST GENERALIST ?

Trimite un comentariu

sus