UPDATE. UPC vine cu o poziţie după apariţia articolului de pe Paginademedia.ro cu decizia ANPC. „Majorarea preţului abonamentelor a fost realizată în mod independent de introducerea în grila de canale TV sau a opţiunii Extra Fotbal, cu respectarea legislaţiei în vigoare şi a drepturilor consumatorilor”, au declarat reprezentanţii UPC, într-un punct de vedere trimis paginademedia.ro.
UPC renunţă la scumpirea abonamentelor cu 3 lei, după ce compania a fost sancţionată de către Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC). Informaţia a fost confirmată pentru paginademedia.ro de către reprezentanţii instituţiei.
Compania de cablu şi-a informat, în urmă cu o lună, abonaţii că preţul abonamentului urmează să fie majorat de la 1 august, odată cu adăugarea, în grila de programe, a posturilor Look Plus şi Disney Junior, după cum paginademedia.ro a relatat AICI.
ANPC „a dispus măsura de încetare a practicii incorecte utilizată de acest operator economic în raport cu clienţii săi”, după cum au declarat reprezentanţii instituţiei pentru paginademedia.ro.
Întrebaţi dacă UPC va înceta majorarea de preţ de 3 lei, reprezentanţii ANPC au răspuns: „În urma măsurilor aplicate, da”.
ANPC a primit în ultima lună în jur de 110 reclamaţii având ca obiect scumpirea abonamentului.
Un client UPC: ANPC mi-a spus ca au fost sanctionati
Un client UPC a reclamat la ANPC majorarea automata cu trei lei a abonamentului, odată cu introducerea în grila a posturilor Disney Jr. si Look Plus, din luna iulie.
"Societatea (UPC) a fost sanctionata contraventional si s-a dat masura de incetare a practicii comerciale, comunicat dat intr-un ziar de circulatie", se arata intr-un raspuns trimis abonatului UPC care a reclamat compania.
Abonatul UPC povesteste pentru Paginademedia.ro:
"Am facut reclamatie la ANPC – protectia consumatorilor cu privire la majorarea abuziva cu 3 lei a tarifului la abonamentul UPC pe motivul introducerii in grila a doua canale ”premium” – Disney jr si Look plus.
Rezultatul este pozitiv – iata raspunsul celor de la ANPC:
”Referitor la reclamatia dvs. inregistrata in cadrul CPCMB ,ca informam ca cele sesizate de dvs. se confirma.
Societatea a fost sanctionata contraventional si s-a dat masura de incetare a practicii comerciale, comunicat dat intr-un ziar de circulatie."
În continuare, poziţia celor de la ANPC:
In ce a constat sanctiunea contraventionala data UPC de catre ANPC?-
ANPC a dispus masura de incetare a practicii incorecte utilizata de acest operator economic in raport cu clientii sai
Cand a fost data aceasta sanctiune?
La data de 22.07.2014.
Cate sesizari a primit ANPC pe subiectul sumpirii abonamentului UPC cu 3 lei?
Numarul de sesizari inregistrate la Comisariatul pentru Protectia Consumatorilor al Municipiului Bucuresti si avand ca obiect scumpirea abonamentului a fost de aproximativ 110.
In ce publicatie si la ce data a fost publicat anuntul legat de sanctiunea UPC?
La data de 29. 07 si, respectiv, in data de 30.07.2014 s-a publicat in CURIERUL NATIONAL
Va opri UPC majorarea de pret de 3 lei?
In urma masurilor aplicate, da.
Poziţia integrală a UPC, în continuare:
În urma apariţiei pe Pagina de Media a articolului privitor la presupusa sancţiune impusă UPC România de către ANPC pentru majorarea preţului abonamentelor, dorim să clarificăm faptul că această sancţiune se referă la un aspect distinct, şi nu la majorarea preţului.
Astfel, sancţiunea cu avertisment primită de UPC România din partea CJPC Prahova a fost aplicată cu privire la activarea opţiunii Extra Fotbal, prin utilizarea mecanismului de opt-out. După cum am comunicat public prin declaraţia de presă din data de 23 iulie, în urma consultărilor cu ANPC şi din dorinţa de a veni în întâmpinarea intereselor consumatorilor, UPC România a luat decizia de a nu factura această opţiune fără acordul prealabil şi explicit al clienţilor.
Majorarea preţului abonamentelor a fost realizată în mod independent de introducerea în grila de canale TV sau a opţiunii Extra Fotbal, cu respectarea legislaţiei în vigoare şi a drepturilor consumatorilor.
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
Comentarii
"renuntare la un serviciu care mi-a fost introdus nesolicitat si taxat"
in
"renuntare la un serviciu taxabil care mi-a fost introdus nesolicitat "
>>>> {ca nu au mai apucat sa-l si taxeze}
UPC se arunca cu capul inainte si plateshte o gramada de bani pe Liga1, pe care de fapt nu o prea vrea lumea, ca daca ar fi vrut-o probabil faceau o optiune la care s-ar fi inghesuit clientii sa se aboneze. Si atunci ce fac: pai baga Look TV la toata lumea si le scumpeste abonamentul cu 3 Ron apoi cu variantele HD creaza o extraoptiune pe care o activeaza din oficiu la toata lumea si pe care mai cer inca 10 Ron. De ea am putut scapa depunand o cerere online: da cum vine chestia asta, eu sa fiu practic fortat sa depun o cerere de renuntare la un serviciu care mi-a fost introdus nesolicitat si taxat? Asta e marketing modern? In final m-am ales cu Look tv de care n-am nevoie, nu este in contract si platesc mai mult decat am semnat in contract.
Toate astea nu sunt decat tertipuri de jecmanire a abonatilor. Cei care nu sunt de acord cu asemenea practici sunt ramasi "in urma" ?
Este parerea ta, dar oamenii cu bun simt si principii morale nu cred sa aqueseze la ea.
Sa zicem ca iti comanzi pe net un laptop cu 12 GB RAM la pretul de 3000 ron. Cand vine curierul constati ca primesti unul cu 16 GB RAM care costa 3500 ron. Ce faci, platesti si te bucuri de ce laptop performant ai primit .
Eu am facut contract cu UPC pe o anume grila de programe, precizata clar la un pret fix. Brusc constat ca se introduce Look tv pe care mai imi cer 3 ron in plus; apoi mai creaza cu variantele hd o extraoptiune pe care mi-o activeaza obligatoriu si pe care mai vor alti inca 10 ron. Si eu sunt cel care a trebuit sa depun cerere de dezactivare a extraoptiunii. In concluzie m-am trezit cu Look tv in grila si cu abonamentul marit fata de valoarea contractuala. Chestia asta reprezinta vanzare fortata de servicii.
Ei au platit milioane de euro posturile Look si acum apleaza la toate tertipurile posibile si imposibile pentru a le vara pe gat abonatilor.
Asta imi aminteste si de librariile comuniste cand daca doreai o carte mai deosebita se vindea in punga de plastic impreuna cu una cu Tovarashu.
Ei insa au vrut cate 13 lei obligat-fortat de la fiecare abonat. Eu am semnat un contract care prevede o anumita grila de programe la un anume pret. Nu vad de ce sa trebuiasca sa platesc in plus posturile Look.
Miroase tot a amatorismul celor de la comunicare din UPC.
PS: ce a facut UPC cu opriunea de forbal se numeste vanzare fortata, iar acest lucru este interzis prin lege in Romania.
In alta ordine de idei,eu unul inca mai am atat look tv cat si look plus,desi am dezactivat optiunea.
La voi cum e?
Oricum, merita sa achit o majorare la ei pentru ca au o grila de programe super misto, pe care nu le gasesti la alt operator. Adica eu nu m-as muta niciodata de la ei