Skip to main content

UPC, obligat de Protecţia Consumatorilor să renunţe la scumpirea abonamentelor cu 3 lei, în cazul Look Plus şi Disney Junior. Câţi oameni au reclamat majorarea. Ce spune UPC

 
upc
upc

upc

Publicitate

UPDATE. UPC vine cu o poziţie după apariţia articolului de pe Paginademedia.ro cu decizia ANPC. „Majorarea preţului abonamentelor a fost realizată în mod independent de introducerea în grila de canale TV sau a opţiunii Extra Fotbal, cu respectarea legislaţiei în vigoare şi a drepturilor consumatorilor”, au declarat reprezentanţii UPC, într-un punct de vedere trimis paginademedia.ro.

UPC renunţă la scumpirea abonamentelor cu 3 lei, după ce compania a fost sancţionată de către Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC). Informaţia a fost confirmată pentru paginademedia.ro de către reprezentanţii instituţiei.

Compania de cablu şi-a informat, în urmă cu o lună, abonaţii că preţul abonamentului urmează să fie majorat de la 1 august, odată cu adăugarea, în grila de programe, a posturilor Look Plus şi Disney Junior, după cum paginademedia.ro a relatat AICI.

ANPC „a dispus măsura de încetare a practicii incorecte utilizată de acest operator economic în raport cu clienţii săi”, după cum au declarat reprezentanţii instituţiei pentru paginademedia.ro.

Întrebaţi dacă UPC va înceta majorarea de preţ de 3 lei, reprezentanţii ANPC au răspuns: „În urma măsurilor aplicate, da”.

ANPC a primit în ultima lună în jur de 110 reclamaţii având ca obiect scumpirea abonamentului.

Un client UPC: ANPC mi-a spus ca au fost sanctionati

Un client UPC a reclamat la ANPC majorarea automata cu trei lei a abonamentului, odată cu introducerea în grila a posturilor Disney Jr. si Look Plus, din luna iulie.

"Societatea (UPC) a fost sanctionata contraventional si s-a dat masura de incetare a practicii comerciale, comunicat dat intr-un ziar de circulatie", se arata intr-un raspuns trimis abonatului UPC care a reclamat compania.

Abonatul UPC povesteste pentru Paginademedia.ro:

"Am facut reclamatie la ANPC – protectia consumatorilor cu privire la majorarea abuziva cu 3 lei a tarifului la abonamentul UPC pe motivul introducerii in grila a doua canale ”premium” – Disney jr si Look plus.

Rezultatul este pozitiv – iata raspunsul celor de la ANPC:

”Referitor la reclamatia dvs. inregistrata in cadrul CPCMB ,ca informam ca cele sesizate de dvs. se confirma.

Societatea a fost sanctionata contraventional si s-a dat masura de incetare a practicii comerciale, comunicat dat intr-un ziar de circulatie."

În continuare, poziţia celor de la ANPC: 

In ce a constat sanctiunea contraventionala data UPC de catre ANPC?-

ANPC a dispus masura de incetare a practicii incorecte utilizata de acest operator economic in raport cu clientii sai

Cand a fost data aceasta sanctiune?

La data de 22.07.2014.

Cate sesizari a primit ANPC pe subiectul sumpirii abonamentului UPC cu 3 lei?

Numarul de sesizari inregistrate la Comisariatul pentru Protectia Consumatorilor al Municipiului Bucuresti si avand ca obiect scumpirea abonamentului a fost de aproximativ 110.

In ce publicatie si la ce data a fost publicat anuntul legat de sanctiunea UPC?

La data de 29. 07 si, respectiv, in data de 30.07.2014 s-a publicat in CURIERUL NATIONAL

Va opri UPC majorarea de pret de 3 lei?

In urma masurilor aplicate, da.

Poziţia integrală a UPC, în continuare: 

În urma apariţiei pe Pagina de Media a articolului privitor la presupusa sancţiune impusă UPC România de către ANPC pentru majorarea preţului abonamentelor, dorim să clarificăm faptul că această sancţiune se referă la un aspect distinct, şi nu la majorarea preţului.

Astfel, sancţiunea cu avertisment primită de UPC România din partea CJPC Prahova a fost aplicată cu privire la activarea opţiunii Extra Fotbal, prin utilizarea mecanismului de opt-out. După cum am comunicat public prin declaraţia de presă din data de 23 iulie, în urma consultărilor cu ANPC şi din dorinţa de a veni în întâmpinarea intereselor consumatorilor, UPC România a luat decizia de a nu factura această opţiune fără acordul prealabil şi explicit al clienţilor.

Majorarea preţului abonamentelor a fost realizată în mod independent de introducerea în grila de canale TV sau a opţiunii Extra Fotbal, cu respectarea legislaţiei în vigoare şi a drepturilor consumatorilor. 

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Liviu Liviu
    Am solicitat la UPC eliminarea taxei de 3 RON din factura mea, in urma aparitiei acestui articol. Raspunsul lor a fost ca nu este adevarat ceea ce am citit in presa si ca taxa ramane in continuare obligatorie pentru toti clientii! Voi sesiza ANPC-ul in acest sens!!
  • alex alex
    >>> ar trebui modificata propozitia:
    "renuntare la un serviciu care mi-a fost introdus nesolicitat si taxat"

    in

    "renuntare la un serviciu taxabil care mi-a fost introdus nesolicitat "

    >>>> {ca nu au mai apucat sa-l si taxeze}
  • alex alex
    Tu numesti asta "practica de marketing care prinde bine afara". Deci hai sa mai recapitulez inca o data :

    UPC se arunca cu capul inainte si plateshte o gramada de bani pe Liga1, pe care de fapt nu o prea vrea lumea, ca daca ar fi vrut-o probabil faceau o optiune la care s-ar fi inghesuit clientii sa se aboneze. Si atunci ce fac: pai baga Look TV la toata lumea si le scumpeste abonamentul cu 3 Ron apoi cu variantele HD creaza o extraoptiune pe care o activeaza din oficiu la toata lumea si pe care mai cer inca 10 Ron. De ea am putut scapa depunand o cerere online: da cum vine chestia asta, eu sa fiu practic fortat sa depun o cerere de renuntare la un serviciu care mi-a fost introdus nesolicitat si taxat? Asta e marketing modern? In final m-am ales cu Look tv de care n-am nevoie, nu este in contract si platesc mai mult decat am semnat in contract.

    Toate astea nu sunt decat tertipuri de jecmanire a abonatilor. Cei care nu sunt de acord cu asemenea practici sunt ramasi "in urma" ?
    Este parerea ta, dar oamenii cu bun simt si principii morale nu cred sa aqueseze la ea.
  • Contract Contract
    alex sunt de acord cu tine ca vanzarea fortata este interzisa prin lege dar toti operatorii de cablu au prevazut in contract anumite clauze care le permit sa modifice preturi si grile si eventual daca nu esti multumit poti rezilia unilateral contractul fara costuri suplimentare. Au armate de juristi care aplica legea la limita. UPC nu s-a mai agitat cu pachetul extra intrucat au ramas singurii care difuzeaza Look si probabil sunt multumiti de raspunsul din piata. Daca nu ar fi fost multumiti sigur s-ar fi luptat prin instante ca sa pastreze masura. Romtelecom a anuntat ca va mari abonamentul cu 0,62 euro pentru introducerea a doua programe. E o situatie similara dar vad ca ANPC nu s-a sesizat. Probabil si cei de la Romtelecom au o portita legala ca doar nu sunt nebuni sa aplice o masura care a fost sanctionata.
  • Numai la unii Numai la unii
    La Romtelecom au scumpit abonamentul fara acordul abonatilor si nu i-a mai luat nimeni la intrebari.
  • Toti la fel Toti la fel
    Si la Romtelecom s-a scumpit cu 0,5 euro fara TVA. Chipurile au mai introdus ceva in grila. Probabil e o modaliatate de a plati tot noi pentru taxa de stalp.
  • alex alex
    Nici vorba de ce zici tu. Hai sa-ti explic prin analogie cu exemplul tau:

    Sa zicem ca iti comanzi pe net un laptop cu 12 GB RAM la pretul de 3000 ron. Cand vine curierul constati ca primesti unul cu 16 GB RAM care costa 3500 ron. Ce faci, platesti si te bucuri de ce laptop performant ai primit .

    Eu am facut contract cu UPC pe o anume grila de programe, precizata clar la un pret fix. Brusc constat ca se introduce Look tv pe care mai imi cer 3 ron in plus; apoi mai creaza cu variantele hd o extraoptiune pe care mi-o activeaza obligatoriu si pe care mai vor alti inca 10 ron. Si eu sunt cel care a trebuit sa depun cerere de dezactivare a extraoptiunii. In concluzie m-am trezit cu Look tv in grila si cu abonamentul marit fata de valoarea contractuala. Chestia asta reprezinta vanzare fortata de servicii.

    Ei au platit milioane de euro posturile Look si acum apleaza la toate tertipurile posibile si imposibile pentru a le vara pe gat abonatilor.
    Asta imi aminteste si de librariile comuniste cand daca doreai o carte mai deosebita se vindea in punga de plastic impreuna cu una cu Tovarashu.
  • alex alex
    Ba este adevarat ce scrie. Nimeni nu are nimic impotriva posturilor Look; daca faceau o optiune cu ele pe care sa o achizitioneze cei care doresc, atunci totul era perfect.

    Ei insa au vrut cate 13 lei obligat-fortat de la fiecare abonat. Eu am semnat un contract care prevede o anumita grila de programe la un anume pret. Nu vad de ce sa trebuiasca sa platesc in plus posturile Look.
  • alex alex
    A gresit foarte grav UPC: ceea ce a facut este vanzare fortata de servicii, incercand prin toate mijloacele (marire abonament, introducere optiune extrafotbal nesolicitata) sa acopere costurile legate de Liga1. Oamenii care nu doreau posturile Look s-au trezit cu ele si trebuie sa plateasca in plus pentru ele. Simplu.
  • alex alex
    Cum n-a fortat? Pai a impus acea optiune platita la toti abonatii, desi nu era in contract. Iar abonatii care nu o doreau trebuiau sa faca ei ulterior cerere de dezactivare. Iar cum anuntul de existenta al optiunii era publicat doar pe site, din punct de vedere practic abonatii nici nu prea stiau ca ea exista si ca vor fi si taxati. Majoritatea pur si simplu vor fi constatat ca au de plata mai mult decat era normal.
  • mihaita mihaita
    curios cum toate aceste comentarii care ataca ANPC si auda UPC au aparut in cateva minute.
    Miroase tot a amatorismul celor de la comunicare din UPC.
    PS: ce a facut UPC cu opriunea de forbal se numeste vanzare fortata, iar acest lucru este interzis prin lege in Romania.
  • Vasile Vasile
    Stati linistiti! O sa scumpeasca abonamentul cu 5 lei peste trei luni si o sa spuna ca e din cauza caniculei.
  • Marius Marius
    Intradevar,am verificat si eu pe myupc,e mai scumpa cu 3 lei factura.
    In alta ordine de idei,eu unul inca mai am atat look tv cat si look plus,desi am dezactivat optiunea.
    La voi cum e?
  • Mishu Mishu
    Total neadevarat ce se scrie prin articol.
    Oricum, merita sa achit o majorare la ei pentru ca au o grila de programe super misto, pe care nu le gasesti la alt operator. Adica eu nu m-as muta niciodata de la ei
  • Ghighi Ghighi
    UPC poate a gresit putin pentru ca a incercat o practica de marketing care prinde bine in afara. Romania este inca in urma si nu a prins preaa bine

Trimite un comentariu

sus