Skip to main content

Şerban Alexandrescu: Telespectatorii reţin doar cinci reclame din cele 17.000 difuzate într-o zi. Cum va arăta publicitatea TV peste cinci ani

 
The Future of TV advertising
The Future of TV advertising

Foto: Gandul.info
Foto: Gandul.info

Publicitate

Câte reclame rămân în mintea telespectatorului ? Doar cinci din cele 17.000, câte sunt difuzate, în medie, pe zi, potrivit unui studiu realizat de Discovery Networks şi citat de Şerban Alexandrescu, Managing Partner, Headvertising, care a precizat că această cifră dovedeşte că publicitatea TV "nu îşi face treaba".

Viitorul publicităţii "sună bine" în opinia mai multor experţi care au vorbit despre reclamele anului 2020 în conferinţa "The Future of TV Advertising", orgnizată astăzi de agenţia de presă Mediafax, Gandul.info şi Discovery Networks, la Bucureşti.

"Viitorul publicităţii TV este optimist", a spus Dorota Zurkowska-Bytner, VP Advertising Sales Development, Discovery Networks CEEMEA, invocând concluziile celui mai recent studiu pan-regional Discovery Networks despre impactul şi viitorul publicităţii TV.

Cât priveşte inovaţia în domeniul publicităţii TV, experţii prezenţi la dezbatere au folosit termeni precum "interactivitate", "branded content", "sponsorship", "multi-screening" şi "programmatic buying".

La conferinţa "The Future of TV Advertising" au participat în calitatea de experiţi ai industriei Dorota Zurkowska-Bytner, VP Advertising Sales Development, Discovery Networks CEEMEA, Alexandra Iavorschi, Associate Managing Director, Starcom, Dana Bulat, General Manager, United Media, Bogdan Bucurei, Director Product Management & Video Content, UPC Broadband, membru al board-ului de directori al ARMA, Şerban Alexandrescu, Managing Partner, Headvertising, şi Liviu Boitan, preşedinte al Comitetului Tehnic al Asociaţiei Române pentru Măsurarea Audienţelor şi Strategic Planning Director la MediaCom.

Paginademedia.ro vă prezintă, în continuare, câteva fragmente din declaraţiile făcute de cei şase specialişti prezenţi la conferinţa "The Future of TV Advertising".

Dorota Zurkowska-Bytner a susţinut că cel mai important aspect în ecuaţia vânzării de publicitate este "conţinutul premium, conţinutul de cea mai bună calitate".

"Va fi şi mai important ca oamenii din spatele ecranelor să fie conectaţi la conţinutul pe care aleg să îl urmărească", a mai atras atenţia Dorota Zurkowska-Bytner.

Aceasta a precizat că Discovery Channel, din poziţia de companie globală, pune accentul pe localizarea programelor sale.

"Pentru că suntem o companie globală, dar localizată, ne uităm la nevoile locale, la nevoile consumatorilor, la aşteptările lor. (...) Discovery investeşte anual o sumă de 2 miliarde de dolari în conţinut, pentru a le aduce telespectatorilor săi noi programe atractive".

Ea a spus că una dintre metodele de advertising care trebuie aplicate este cea de "branded content", care este deja pusă în practică la Discovery.

Alexandra Iavorschi, Associate Managing Director, Starcom:

  • "Cred foarte mult în sponsorsphip. Mi se pare că este cea mai evidentă dezvoltare într-un viitor scurt şi mediu. Există o creştere a ponderii acestei prezenţe de brand în afara timpului de publicitate."
  • "În 2013, dacă adunăm toate minutele de publicitate pe toate canalele monitorizate, numărul este de 6,5 milioane de minute de publicitate pe toate canalele."

Dana Bulat, General Manager, United Media:

Dana Bulat, General Manager, United Media, a spus că "există clar un viitor pentru TV advertising" şi acesta stă în forţa publicităţii TV de a genera interactivitate.

"Pentru că vrei să vezi mai multe surse, mai multe puncte de vedere. TV poate că este rege seara, dar, în timpul zilei, online-ul îşi cere poziţia pe care o are."

Şerban Alexandrescu, Managing Partner al Headvertising: "perspectiva umanistă"

  • "Cred că cel mai important lucru este să nu fetişizăm tehnologia (...) Cred că nu trebuie să pierdem perspectiva umanistă. Trebuie să ştii să spui poveşti, care să merite tot avansul tehnologic."
  • "Problema principală pe care o văd eu este că, într-un fel sau altul, oricât de rău ar fi TV-ul, el cumva îşi face treaba. Şi, oricât de bună ar fi publicitatea, cred că ea mai degrabă nu-şi face treaba în momentul de faţă sau cel puţin nu la standardele pe care le aştept eu. Cifra care m-a îngrozit pe mine e cea de 5 reclame pe care oamenii le ţin minte într-o singură zi, deşi aparent sunt 17.000 de posibile mesaje publicitare, în medie pe zi. Nu că ar fi posibil să ţii minte 17.000, dar cred că totuşi cifra de 5 este extraordinar de scăzută."
  • "Cred că ar trebui să fie mult mai uşor să faci un program de 30 de secunde de publicitate decât un program de o oră de emisiune. Aici se cască o prăpastie îngrozitoare între calitatea conţinutului din ora de program şi calitatea conţinutului de publicitate (...) E nevoie de o schimbare fundamentală, ca să avem reţinute mai mult de cinci reclame pe zi din cele 17.000 difuzate într-o zi (...) Cred că e foarte foarte mult loc de crescut aici."

Bogdan Bucurei, Director Product Management & Video Content, UPC Broadband:

"Cred că vom vedea programmatic buying în TV şi personalizarea în strânsă legătură cu furnizorii de cablu", a mai spus Bucurei, vorbind despre viitorul publicităţii TV.

Raportul "The Future of TV Advertising", realizat de Discovyer Networks, arată că 70% din consumatorii din regiunea CEEMEA (Europa Centrală şi de Est, Orientul Mijlociu şi Africa) îşi amintesc cel mult cinci reclame într-o zi. Cel mai scăzut procent la nivelul regiunii s-a înregistrat în Cehia şi Polonia, unde 40% dintre respondenţi îşi pot aminti o singură reclamă la finalul unei zile.

Concluziile complete ale studiului Discovery pentru România, dar şi pentru alte ţări unde activează compania pot fi consultate AICI.

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • puiu puiu
    premiile pentru excelenta in platitudini. calitate este o chestie care ramine pe buze

Trimite un comentariu

sus