Skip to main content

IAA, ofensivă în presa scrisă. Scrisoarea deschisă împotriva ordonanţei anti-rebate, în şase ziare. Urmează o campanie online si panouri în jurul Parlamentului

 
IAA, scrisoare in presa
IAA, scrisoare in presa

IAA - International Advertising Association se luptă cu toate armele împotriva ordonanţei anti-rebate: publicitate în ziare şi panouri publicitare. Sase ziare publica azi scrisoarea deschisă a asociaţiei. IAA, în calitatea sa de asociaţie profesională a companiilor din industria de marketing şi comunicare, se opune cu înverşunare amendamentului adus de Comisia de Cultura si Media din Senat ordonanţei anti-rebate (OUG 25/2013), prin care agenţiile nu vor mai avea dreptul să factureze.

Publicitate

Acest amendament al Senatului este, potrivit scrisorii IAA, "restrictivă pentru piaţa liberă" pentru că "a dus la îngrădirea dreptului clienţilor şi a televiziunilor de a opera prin intermediul agenţiilor de media sau a regiilor, blocând accesul companiilor la rolul şi serviciile cu valoare adăugată asigurate de acestea eliminând, practic, instituţia intermediarului din procesul de cumpărare a publicităţii TV".

IAA promovează revenirea la o formulă anterioară (adoptată de deputaţi), prin care posturile TV pot alege dacă lucrează cu agenţia sau direct cu clientul.

Mihai Bârsan, presedintelee IAA, a explicat pentru Paginademedia.ro că va urma si o campanie outdoor si online. Publicul ţintă: senatorii.

"Scrisoarea publicată azi în ziare este parte a unei campanii prin care industria de publicitate încearcă să-i convingă pe senatori să nu voteze amendamentul. Vom avea şi bannere online, dar şi o campanie în jurul Parlamentului pentru că publicul nostru ţintă sunt senatorii", a declarat, pentru Paginademedia.ro, Mihai Bârsan - preşedintele International Advertising Association în România.

"Tratăm parlamentarii ca pe un public ţintă pe care trebuie să-l convingem de argumentele noastre", a adăugat el.

Care va fi mesajul campaniei outdoor şi online?

"Mesajul este unul de principiu: nu este normal într-o ţară să îţi impună statul cu cine să faci contracte. Într-o economie liberă statul nu-ţi spune cu cine să faci contract sau că într-o economie liberă legea este egală pentru toţi. Sunt câteva principii.

Pentru că publicul ţintă sunt senatorii, parlamentarii, am ales această variantă, dar şi titlurile pe care credem noi că ei le citesc. Pe lângă această campanie, vom continua dialogul cu parlamentarii, cu membrii Comisiei de Cultură. Nu există o relaţie de conflict între noi şi cei din Comisie (Comisia de Cultură a Senatului - n.r.), vreau să punctez clar acest lucru", a mai spus Mihai Bârsan pentru Paginademedia.ro.

Adevărul, Evenimentul zilei, România Liberă, Gazeta Sporturilor, Ziarul Financiar şi Bursa au alocat ample spaţii publicitare scrisorii IAA adresată Senatului României referitoare la OUG 25/2013 de modificare a Legii Audiovizualului. În fiecare dintre cele şase publicaţii tipărite, textul IAA este marcat cu "publicitate".

Ce spune scrisoarea IAA, dată ieri spre publicare

Asociaţia Agenţiilor de Publicitate cere Senatului printr-o scrisoare publică să revină la forma ordonanţei „antirebate” care a fost adoptată de Camera Deputaţilor cu anumite modificări faţă de varianta iniţială votată de Guvern în aprilie 2013, după cum Paginademedia.ro a scris AICI.

„Incepand cu Aprilie 2013, aplicarea OUG 25/2013 a impus relatii contractuale directe intre televiziuni si clientii de publicitate igorand dreptul constitutional al companiilor de a-si alege liber partenerii contractuali. Ordonanta a dus la ingradirea dreptului clientilor si a televiziunilor de a opera prin intermediul agentiilor de media sau a regiilor, blocand accesul companiilor la rolul si serviciile cu valoare adaugata asigurate de acestea eliminand, practic, institutia intermediarului din procesul de cumparare a publicitatii TV”, se arată în scrisoarea publică a IAA.

„Comisia de Cultura si Media din Senat nu a mentinut forma adoptata de Camera Deputatilor revenind la forma anterioara, restrictiva pentru piata libera, in pofida punctelor de vedere exprimate de industrie dar si de unele autoritati de stat in cadrul procesului de consultare care a avut loc”, au mai menţionata aceştia.

IAA cere Senatului să voteze împotriva adoptării ordonanţei publicităţii 25 din 2013 sau să o retrimită la Comisia de Cultură şi Media pentru reluarea discuţiilor şi adoptarea ei într-o formă capabilă să elimine efectele negative cu care ne confruntăm.
Anul trecut, Comisia de Cultură din Camera amendase ordonanţa emisă de Guvern, lăsând posibilitatea ca agenţiile de publicitate să intermedieze relaţia dintre clienţi şi canalele media.

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • paul S paul S
    Si in Jurnalul National de ce nu au publicat chestia asta cu antiribeitu?

Trimite un comentariu

sus