Skip to main content

AUDIENŢE RADIO. Radio 21, acum cu Găinuşă şi Kiss FM, fără Găinuşă, cele mai mari scăderi din primăvară. Magic FM, peste Kiss în Bucureşti. Rock FM, cel mai mare plus la oraşe

 
91640906.jpg
91640906.jpg

Sursa foto: Hepta
Sursa foto: Hepta

Publicitate

Kiss FM şi Radio 21 au cele mai mari scăderi de audienţă în această primăvară, comparativ cu valul din aceeaşi perioadă a anului trecut. Ce au în comun cele două posturi? Anul trecut, la Kiss FM evolua trupa lui Mihai Găinuşă. Anul acesta "Gaşca lui Găinuşă" s-a mutat la Radio 21.

În Capitală, Kiss FM, după media pe zi, are faţă de anul trecut un minus de 72.000 de ascultători. Radio 21 - de peste 30.000. Sunt pe plus în Bucureşti posturile ZU, Magic FM, Europa FM şi Rock FM. Şi Gold FM, acum cu matinalul lui Mihai Dobrovolschi, are un plus în Bucureşti faţă de anul trecut.

Surpriza în Bucureşti: Magic FM, locul trei după Zu şi Radio România Actualităţi, dar peste Kiss FM.

La oraşe, scăderea Kiss se măsoară în sute de mii de ascultători: 307.000. Aproape 90.000 scade şi Radio 21. De remarcat în mediul urban Rock FM. Postul are cea mai mare creştere dintre toate reţele radio, pe acest target.

Paginademedia.ro vă prezintă rezultatele ultimului Studiu de Audienţă Radio, realizat în perioada 12 ianuarie – 26 aprilie 2015 de către IMAS – Marketing şi Sondaje SA şi GfK România – Institut de Cercetare de Piaţă SRL.

Capitala: ZU, primul loc. Kiss FM, depăşit de Magic FM

TOPUL CAPITALEI. Topul după media pe zi din Capitală, în această primăvară, este condus de Radio ZU, cu 270.600 de telespectatori. Clasamentul continuă cu Radio România Actualităţi şi cu Magic FM, care urcă în top înaintea Kiss FM, Europa FM şi Pro FM.

CREŞTERI ŞI SCĂDERI ÎN BUCUREŞTI: 

  • Pe plus: cea mai mare creştere o are Magic FM, cu 21.000 de ascultători mai mulţi decât în aceeaşi perioadă a anului trecut. Creşteri au avut şi Radio ZU (14.200 plus), Europa FM (7.900), Smart FM (2.300) şi Rock FM (2.300).

Cu o nouă poziţionare şi cu Mihai Dobrovolschi la matinal, Gold FM are un plus de aproape 12.000 de ascultători în Capitală.

  • Pe minus: Kiss FM are cea mai mare scădere, cu un minus de aproape 72.000 de ascultători. Radio 21 pierde peste 30.000 de ascultători, comparativ cu anul trecut şi ajunge la o medie pe zi de sub 70.000 de persoane.

Scădere vizibilă şi la Vibe FM, post repoziţionat în această primăvară ca un radio "soft gold": minus 13.000 comparativ cu anul trecut, când staţia era orientată către muzica dance.

Audienţa posturilor de radio în BUCUREŞTI, în valul de primăvară 2015, comparativ cu anul trecut:

Nume radio Valul de primavara 2015 Valul de primavara 2014 Diferenta
1 Radio ZU 270.600 256.400 14.200
2 Radio Romania Actualitati 221.800 226.300 -4.500
3 Magic FM 152.700 131.700 21.000
4 Kiss FM 142.600 214.400 -71.800
5 Europa FM 122.600 114.700 7.900
6 ProFM 114.400 118.100 -3.700
7 Romantic FM 100.000 94.800 5.200
8 Rock FM 91.000 88.700 2.300
9 Radio 21 69.200 99.600 -30.400
10 Gold FM 45.800 34.100 11.700
11 National FM 45.000 50.500 -5.500
12 Radio Antena Satelor 41.700 47.500 -5.800
13 Vibe FM 39.300 52.400 -13.100
14 Radio Romania Cultural 32.800 34.800 -2.000
15 Smart FM 19.400 17.100 2.300
16 Radio Romania Bucuresti 17.700 15.600 2.100
17 Itsy Bitsy 15.500 N/A
18 Activ EFEM 800 1.900 -1.100

Rock FM, cea mai mare creştere la oraşe. Kiss FM are cea mai mare scădere, dar rămâne primul

TOPUL URBAN. Cel mai ascultat post la oraşe rămâne Kiss FM. Postul pierde peste 300.000 de ascultători, dar, o medie de 1,22 milioane, se menţine pe primul loc. Este urmat de Radio România Actualităţi, de Radio Zu şi de Europa FM.

Topul după media pe zi din Capitală, în această primăvară, este condus de Radio ZU, cu 270.600 de telespectatori. Clasamentul continuă cu Radio România Actualităţi şi cu Magic FM, care urcă în top înaintea Kiss FM, Europa FM şi Pro FM.

CREŞTERI ŞI SCĂDERI LA ORAŞ 

  • Pe plus: la oraşe, postul care creşte cel mai mult este Rock FM: un plus de peste 30.000 de ascultători faţă de valul din primăvara anului trecut. Creşteri sunt şi la Pro FM (plus de 28.000), Europa FM (peste 24.000) şi Magic FM (peste 13.000).
  • Pe minus: Kiss FM şi Radio 21 deţin recordul negativ şi la oraşe. Kiss scade cu peste 300.000 de ascultători, iar Radio 21, cu  aproape 90.000. O altă scădere notabilă este Naţional FM: minus de aproape 50.000 de ascultători după daily reach, în comparaţie cu valul de primăvară de anul trecut.

Audienţa posturilor de radio la nivel URBAN, în valul de primăvară 2015, comparativ cu anul trecut:

Nume radio Valul de primavara 2015 Valul de primavara 2014 Diferenta
1 Kiss FM 1.224.400 1.531.500 -307.100
2 Radio Romania Actualitati 1.170.700 1.237.800 -67.100
3 Radio ZU 1.144.700 1.153.600 -8.900
4 Europa FM 988.700 964.500 24.200
5 ProFM 930.300 902.300 28.000
6 Magic FM 590.600 577.300 13.300
7 Radio 21 382.600 469.300 -86.700
8 Antena Satelor 240.600 226.400 14.200
9 Rock FM 232.100 201.600 30.500
10 National FM 172.400 220.000 -47.600
11 Radio Romania Oltenia Craiova 170.600 113.300 57.300
12 Radio Romania Cultural 145.900 133.200 12.700
13 Radio Romania Iasi 116.900 147.900 -31.000
14 Radio Romania Timisoara 84.200 86.400 -2.200
15 Radio Romania Resita 64.900 83.600 -18.700
16 Radio Romania Cluj 49.200 59.800 -10.600
17 Radio Romania Targu Mures 47.500 38.300 9.200
18 Radio Romania Bucuresti 42.300 46.300 -4.000
19 Radio Romania Constanta 33.900 34.600 -0.700

NAŢIONAL. Kiss FM rămâne pe prima poziţie. Europa FM, cea mai mare creştere

TOPUL NAŢIONAL. Kiss FM este cel mai ascultat post după media pe zi şi la nivel naţional (cu peste două milioane de ascultători), în ciuda scăderii puternice. Topul este completat de Radio România Actualităţi, Radio ZU, Pro FM şi Europa FM.

CREŞTERI ŞI SCĂDERI LA NIVEL NAŢIONAL 

  • Pe plus: la nivelul întregii ţări, Europa FM are cea mai mare creştere, cu un plus de 123.000 de asclutători. Postul este pe locul cinci în top. La capitolul creşteri, sunt de notat Rock FM, cu 40.000 creştere şi Radio ZU, cu 56.000.
  • Pe minus: Cea mai mare scădere vine de la postul de pe prima poziţie, Kiss FM - un minus de aproape 210.000 de ascultători. România Actualităţi are cu aproape 150.000 sub anul trecut, iar Radio 21 - un minus de aproape 130.000 de ascultători.

Audienţa posturilor de radio la nivel NAŢIONAL, în valul de primăvară 2015, comparativ cu anul trecut:

Post Radio Valul primavara 2015 Valul primavara 2014 Diferenta
1 Kiss FM 2.050.800 2.259.100 -208.300
2 Romania Actualitati 1.874.000 2.021.000 -147.000
3 Radio ZU 1.692.000 1.636.000 56.000
4 Pro FM 1.520.700 1.518.700 2.000
5 Europa FM 1.422.100 1.298.600 123.500
6 Radio Antena Satelor 767.900 760.100 7.800
7 Magic FM 701.200 727.100 -25.900
8 Radio 21 579.100 706.200 -127.100
9 Radio Romania Oltenia Craiova 407.400 321.700 85.700
10 Radio Romania Iasi 402.600 419.000 -16.400
11 Rock FM 256.100 215.800 40.300
12 National FM 233.800 273.500 -39.700
13 Radio Romania Cultural 224.600 171.100 53.500
14 Radio Romania Timisoara 221.700 215.000 6.700
15 Radio Romania Targu Mures 137.800 166.200 -28.400
16 Radio Romania Resita 120.900 160.400 -39.500
17 Radio Romania Cluj 87.000 116.300 -29.300
18 Radio Romania Constanta 56.100 64.500 -8.400
19 Bucuresti FM 53.700 65.200 -11.500

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Lepido Lepido
    Nu grecii sunt de vina ci conducerea Kiss. Teoretic e aceeasi conducerea ca pe timpurile cand era numarul 1 dar acum lipseste un om din ecuatie – Huidu.
  • AlexAlda AlexAlda
    Sa nu vorbim doar sa ne dam destepti
    Cocosule, rotatia formatelor este normala, se intampla oriunde in lume; e dictata in principal de rotatia genurilor muzicale "la putere"; da, genurile muzicale de succes au o rotatie, unii spun ca la aproximativ 10 ani genurile muzicale cu priza la public se schimba.; deci nu exista "pe sfarsite"; e o rotatie (azi sus, maine jos)
    Cocosule, din 2011 pana azi, la fiecare sondaj, Kiss + Zu + Pro + 21 sunt la o medie de 29%, Europa, Magic, Gold, Rock, Romantic (am exlus RRA - in publicul comercial - 18 - 49 nu conteaza in top) au o medie de 23%
    Este adevarat ca la sondajele astea Kiss si 21 (nu ZU sau Pro) au o scadere de market share; Sa nu le cantam prohodul; In Bucuresti, eroarea statistica a sondajului este de +/- 2.3 %. Eu cred ca de data asta cele doua radiouri au intrat in eroarea statistica negativa.
  • adrian adrian
    "creative si amuzante"....hahahahahaha...poate in anii '80...asa e in ton cu muzica aia prafuita...
  • Uniunea Ziariştilor Profesionişti » AUDIENȚE RADIO –
    […] Citeşte mai departe CREȘTERI ȘI SCĂDERI ÎN BUCUREȘTI ŞI LA NIVEL NAŢIONAL […]
  • Iulian Iulian
    Explicatia: RCS&RDS.
  • cocosul77 cocosul77
    Nu stiu daca a remarcat cineva: in general posturile pentru target tanar (Zu, Kiss, 21, Pro) sunt in scadere si pierd in total 90.000 de asculotatori, in timp ce posturile pentru targetul matur (Magic, RRA, Europa, Rock, Gold, Romantic) cresc toate si au un plus de 50.000 de ascultatori.
    O fi pe sfarsite epoca in care CHR domina autoritar sondajele? Sa nu uitam vremurile cand Radio 21 avea in Bucuresti o cota de piata de peste 25%, iar acum, liderul Zu, indiferent cat de slabi sunt concurentii directi, nu reuseste sa treaca peste 11-12%.
    Nu mai demult de primavara lui 2008, in Bucuresti, Kiss+21+Pro = 42.6% cota de piata, iar acum Kiss+21+Pro+Zu = 23.9%.
  • Muamar Muamar
    Grecii de la Kiss au cam scapat lucrurile din mana. Nu merg lucrurile asa simplu cum au crezut cand au dat 5 milioane de euro celor de la Sbs.
  • Alin Alin
    Gainusa a venit la 21 unde matinalul avea deja un target format.
    Acum nu se mai adreseaza aceluiasi target.
    Desi nu prea imi place sa o zic, kiss-ul are niste matinali mediocri.
  • Dana Dana
    Sergiu si Andrei sunt foarte buni pe scena. Pacat ca n-au nici o treaba cu radioul. Sa citesti niste glume de pe foaie si sa te mai si balbai in timp ce faci asta, nu e emisiune de matinal.
  • dan dan
    Info Pro/ Pro FM -> in ultimul timp a inceput sa-mi placa, cu stirile din ora in ora si ceva melodii mai vechi amestecate printre cele noi.
  • Iulian Iulian
    Sa nu exageram! Kiss(zic eu) ca va ramane No.1 in Romania cel putin inca 3 ani, ZU ramane in Bucuresti.

    Asa se dadeau si pronosticuri ca va disparea PROTV din 2015, dar uite ca e LIDER cam peste toate zilele in prime-time(19.00-24.00) si dimineata(07.00-11.00) :)
    Ziua (de la 11.00 - 19.00) ii da bataie de cap Antena 1 cu "In gura presei", "MPFM", "Observator", "Acces Direct"
  • ryan ryan
    poantele si jocurile de cuvinte ale lui Lucian Boariu (acel orator desavarsit de la Rock FM, dupa cum il numesti) sunt foarte creative si amuzante. un public inteligent le apreciaza. probabil tu nu intri in aceasta categorie...
  • Iulian Iulian
    @Mihaela stim ca esti angajata KISS si vrei sa dai in ZU, dar nu e cazul! Kiss a inceput sa copieze ZU, gen: "Zi Kiss ca sa fie si mai bine", what?!

    Kiss nu mai e ce a fost!
  • @Mihnea @Mihnea
    Care e problema cu faptul ca e moldovean? Pot sa inteleg si eu? E un minus sa fii moldovean sau ce vrei sa sugerezi cu "moldovean obosit"? Nu conteaza unde te-ai nascut, faptul ca esti sau nu agramat nu tine de regiunea din care provii. In Bucuresti m-am oripilat de cati analfabeti am intalnit pe strada (de exemplu: Am "decat" 10 lei in buzunar.)
  • Mihnea Mihnea
    Creste audienta ZU? Cu analfabetul si agramatul ala de Buzdugan? Care nu stie sa acorde subiectul cu predicatul? Moldovean obosit.

    Kiss FM are aceleasi melodii rasuflate? Ca ZU are numai prospaturi si varietati muzicale.

    Dimineata nu ai niciun matinal ca lumea, dar niciunul. Rock FM are niste oratori desavarsiti rau (e unu' care de fiecare data cand ploua, are aceiasi replica Buna dimineata sau Uda dimineata? super original si super tare daca esti in clasa a II-a)

    Mai ascult Gold FM de cand e Dobro acolo, dar si ala si-a pierdut din farmec. Mai ramane Magic FM, dar dupa 3 min de muzica, urmeaza 30 de minute de reclame.

    Iar la pauze publicitare, astea din "top" sunt campioane, mai mult asculti reclame decat muzica sau stiri. Acelasi lucru pe ZU, Kiss, 21, Magic sa nu mai zic.

    Concluzia? Youtube sau stick-ul cu MP3, am rezolvat problema.

Trimite un comentariu

sus