Skip to main content

Ema Prişcă, scrisoare deschisă în cazul Carrefour, pitchul cu 85 de companii: E o ofensă. Vădeşte o lipsă crasă de profesionalism

 

POZIŢIE DURĂ.  "Este o ofensă", spune Ema Prişcă, Art Directors Club România despre pitchul la care Carrefour a invitat 85 de agenţii din piaţă, licitaţie despre care Paginademedia.ro a scris aici. "Industria de advertising din România - ca produs strategico-creativ şi ca practici face parte din elita europeană" spune Ema Prişcă, preşedintele Art Directors Club România într-o scrisoare deschisă adresată lui Jean-Baptiste Dernoncourt, CEO Carrefour Romania.

Publicitate

Ema Prişcă este categorică: "este o crasă lipsă de profeionalism".

"Iniţiativa Carrefour România de a invita la o licitaţie de strategie şi creativitate publicitară 85 de agenţii vădeşte o lipsă crasă de profesionalism, contrastantă cu dezvoltarea mentalităţilor industriei noastre şi este totodată o ofensă adusă tuturor membrilor industriei de advertising."

"Carrefour România a cheltuit pe 27 mai, fără urma de responsabilitate, 40.000 de euro din banii agenţiilor", spune Ema Prişcă. Cum?

La prezentare au fost 200 de seniori din publicitate, al căror preţ pe orele pierdute la prezentarea de la Hotelul Pullman: "200 top seniors X 2 ore X 100 euro (average)/ h".

"Vă ofer posibilitatea să arătaţi că regretaţi consecinţele maligne ale iniţiativei Carrefour România şi vă invit să donaţi cei 40.000 de euro, Şcolii ADC*RO, care de şapte ani pregăteşte oameni de creaţie şi unde membrii ADC România lucrează pro bono şi Şcolii IAA, care educă viitorii oameni de strategie şi de client service", spune Ema Prişcă în finalul scrisorii deschise.

Reamintim că, ieri, de la ora 10.00, profesionişti din 50 de agenţii – full service, shopuri de creaţie, agenţii de digital - s-au întâlnit la hotel Pullman, la chemarea Carrefour. Chemarea masivă a atras supărarea publicitarilor şi o ploaie de ironii, după cum Paginademedia.ro a scris aici.

Integral, scrisoarea semnată de Ema Prişcă:

În atenţia domnului Jean-Baptiste Dernoncourt, CEO Carrefour Romania

Domnule Dernoncourt,

Vă scriu în numele Art Directors Club Romania, asociaţia profesională a oamenilor de creaţie din industria de advertising, care întruneşte 37 de directori de creaţie români de la cele mai prestigioase agenţii de publicitate. Art Directors Club Romania este parte a Art Directors Club Europe şi parteneră D&AD UK.

România este penultima forţă economică a Uniunii Europene, dar ocupă locul 11 în topul creativităţii europene, conform Eurobest, cel mai mare festival european de creaţie publicitară.

Agenţii din România au fost desemnate de patru ori “Agenţia Noii Europe” în cadrul festivalului de creaţie regional Golden Drum, perfomanţă care desemnează România drept ţara cu cea mai creativă creaţie publicitară din Europa Centrală şi de Est.

De asemenea, creativii români sunt cei care au dezvoltat şi dezvoltă concepte şi execuţii la nivel regional pentru clienţi şi branduri de prestigiu precum Procter&Gamble, Renault şi Coca-Cola.

Vă ofer aceste informaţii ca să înţelegeţi că industria de advertising din România - ca produs strategico-creativ şi ca practici face parte din elita europeană. Ca să înţelegeţi că iniţiativa Carrefour România de a invita la o licitaţie de strategie şi creativitate publicitară 85 de agenţii vădeşte o lipsă crasă de profesionalism, contrastantă cu dezvoltarea mentalităţilor industriei noastre şi este totodată o ofensă adusă tuturor membrilor industriei de advertising.

Suntem în profund acord cu opinia domnului Jerome Bedier, Secretar general şi Deputy CEO Carrefour Worldwide care sublinia că poziţia de lider a Carrefour în categoria retail înseamnă nu doar cea mai mare cifră de afaceri, ci şi responsabilităţi faţă de toţi stakeholderii companiei Carrefour, printre care suntem şi noi, partenerii de comunicare.

Pentru că aveţi background de CFO, iar cifrele vă ajută, poate, să înţelegeţi mai bine o situaţie, Carrefour România a cheltuit pe 27 mai, fără urma de responsabilitate, 40.000 de euro din banii agenţiilor: 200 top seniors X 2 ore X 100 euro (average)/ h.

Vă ofer posibilitatea să arătaţi că regretaţi consecinţele maligne ale iniţiativei Carrefour România şi vă invit să donaţi cei 40.000 de euro, Şcolii ADC*RO, care de şapte ani pregăteşte oameni de creaţie şi unde membrii ADC România lucrează pro bono şi Şcolii IAA, care educă viitorii oameni de strategie şi de client service.

Vă mulţumesc pentru atenţie,

Ema Prişcă
Preşedinte ADC România

Citeşte şi:

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Așa Vă Trebuie ! Așa Vă Trebuie !
    Iar la Școala ADC*RO nu se face PRO BONO, costă ”numai” 600 Euro taxele școlii.. de pe sărmanii oameni care nu îți permit.
  • Așa Vă Trebuie ! Așa Vă Trebuie !
    N-ai vazut ca unii din agentii au considerat un deosebit efort si ca si-au calcat camasa? Nu mai vorbesc si de spalatul pe dinti. Probabil unii au mers pana intr-acolo incat au facut si dus. Aproape ca ii si intelegi – ei au investit ceva in a merge la briefingul asta si ar trebui sa le deconteze carfuru pasta de dinti, energia electrica pt fieru de calcat si apa folosita la dus.
    In plus, cine se cred si carrefour astia? Se compara ei cu valoarea si notorietatea mega-agentiilor noastre? Gigi srl, Pomana inc. si te miri ce alte obscuritati de “creativi”. Vedem in spatiu public cat de creativi sunt si ce campanii valoroase fac. Te doare mintea. Dar tot vina clientilor e, ca nu le dau destui bani. Te si gandesti ce poezii producea Eminescu daca era platit mai bine pentru ele. Oh, wait…
  • rusine carrefour rusine carrefour
    au cele mai de rahat campanii publicitare, cuvantul pretz "SOC" peste tot in pliante, mai rau ca tabloidele, iar acum iau in batjocura agentiile de publicitate, rusine
    cu cat vor sa fie mai vizibili in media cu atat mai scumpi vor fi pentru consumatorul de rand, te taxeaza la raft...
  • Secara Secara
    Sunt curios cate agentii din cele 85 vor conditiona participarea la pitch-uri - asa cum se practica in tarile ne-bananiere - de primirea unei suma pentru aceasta prestatie. As avea curaj sa fac si un pariu... eu zic ca niciuna din cele 85 nu vor conditiona participarea la pitch-uri (chiar pentru viitoarele pitch-uri ale Carrefour-ului) de plata vreunei sume.
  • Un om Un om
    Poate cere 100 euro pe ora, dar pana nu invata sa scrie corect in romana, nu i-as da mai mult de 1 euro. Asta cand e vorba de lucrat, nu de timpul petrecut ca sa vada daca e de acord sa lucreze sau nu.

    Dar la ce sa te astepti de la cineva care este la randul ei "average"...
  • Bogdan Bogdan
    Ai perfecta dreptate, ei se poarta exact la fel cu furnizorii, dar atunci nu se mai revolta nimeni.
  • Bogdan Bogdan
    Ce imi place cum se revolta toti dupa ce au plecat de acolo. De ce nu au facut scandal cand erau acolo, de ce nu s-au ridicat si au plecat.
  • jiji jiji
    Ea socoteste cat castiga nulitatile de creativi pe ora? Pai de pe urma caror bani traiesc? Nu cumva ai clientului? :)) Doamne maica domnului. Si partea proasta e ca idiotii astia pusi laolalta au puterea sa creeze in public ideea ca ei chiar au dreptate. Pariu ca pana si cei de la carrefour se gandesc acum sa se scoata cumva, chiar daca nu au gresit cu nimic.
  • vasile vasile
    Nu prea inteleg, nu au fost piscoturi? Sau cum, presupun ca sunt oameni specializati care se duc la chestii din astea, nu se duce omul care daca sta costa 100 euro/ora, ori logica mea are niste mari probleme.
  • geo geo
    Acesta este site de media...
    Ori de exprimare, destul de des, a intereselor și a punctelor de vedere a multor publicitari?
  • protopopescu protopopescu
    draga Ema, este o ofensa cum voi, agentiile de publicitate, mintiti consumatorul de ani intregi. si nici macar nu o faceti cu originalitate, 80% din ideile creative romanesti sunt copiate dupa spoturi de afara. E foarte urat ce a facut Carrefour. dar sincer, meritati cu varf si indesat. Stii bine ca va cunoasteti intre voi. Stii bine ca va vorbiti intre voi. De ce nu ati sabotat acest pitch? De ce s-au prezentat atatia publicitari? Dintr-un singur motiv: foamea de clienti. Daca unul din cei prezenti ieri acolo primeste acest cont cu siguranta va spune cat de tare e si va uita ca a fost umilit in data de 27 mai 2015.
  • abc abc
    de fapt ce ii deranjeaza atat de mult? ca i-a redus la statutul de prestatori de servicii, ceea ce si sunt in esenta, nu? si l-ea spus clar eu sunt clientul, astea-s conditiile mele, va convine bine, nu va convine pa.

    ipocrizia insa este in floare. cumva, ei au dreptate in ceea ce spun. nu aeasta este atitudinea normala atunci cand iti cauti un partener. pentru ca agentia este un partener, nu un simplu prestator de servicii. insa ei cand isi cauta furnizori ce atitudine au? nu cumva au atitudinea pe care a avut-o si carrefourul in raport cu ei?

    asa ca da, domnii de la agentii au dreptate. ceea ce nu spun ei insa, este faptul ca si atitudinea lor mai departe este fix aceeasi. si nu de acum, ci mereu au avut-o.

Trimite un comentariu

sus