Ungaria va reduce la 5,3%, de la 50% în prezent, super-taxa pe veniturile din publicitate ale mass-mediei, a anuntat ieri guvernul de la Budapesta, după rezervele pronunţate de Comisia Europeana faţă de această măsură considerată discriminatorie, scrie HotNews.ro, care citează AFP.
Această taxă, a cărei aplicare a fost suspendată la ordinul Comisiei Europene, viza societăţile care realizau venituri publicitare anuale de peste 65 de milioane euro (20 de miliarde de forinţi).
Singurul vizat de această măsură, grupul RTL, filiala gigantului german al presei Bertelsmann, a anunţat în octombrie că a depus un recurs la Comisie, acuzând o taxă discriminatorie care ameninţă pluralismul mediatic în Ungaria.
Proiectul de lege prevede reducerea la 100 de milioane de forinţi (333.500 de euro) a pragului de aplicare a noii taxe de 5,3%.
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
Comentarii