Skip to main content

TRANZACŢIE-RECORD. Eurosport a achiziţionat drepturile exclusive pentru Jocurile Olimpice în toată Europa, inclusiv România, pentru 1,3 miliarde de euro

 
jocuri olimpice
jocuri olimpice

Postul Eurosport, deţinut de Discovery Communications, a preluat drepturile de difuzare TV şi pe toate platformele în Europa, pentru Jocurile Olimpice din perioada 2018 - 2024 (două de vară, două de iarnă), într-o tranzacţie uriaşă ce se ridică la 1,3 miliarde de euro, pentru toate cele 50 de ţări şi teritorii din Europa.

Publicitate

În plus, Discovery şi-a luat angajamentul ca, pe durata competiţiei, să transmită un minim de 200 de ore din cadrul Jocurilor Olimpice şi 100 de ore din cadrul Jocurilor Olimpice de Iarnă pe canale TV libere la retransmisie. Ceea ce înseamnă că orice post liber la retransmisie din România va putea negocia cu Eurosport difuzarea celor mai importante competiţii sportive de la Jocurile Olimpice din perioada 2018 - 2024. „Discovery va sublicenţia o parte din drepturi în mai multe pieţe din Europa”, mai anunţă compania.

Pentru Olimpiada din 2016, de la Rio,  TVR are drepturile exclusive pentru ţara noastră.

„Discovery şi Eurosport aduc cea mai amplă acoperire de până acum, ajungând la peste 700 de milioane de telespectatori din Europa. Acoperirea asigurată de Discovery şi Eurosport va fi extinsă prin acces la canale libere la retransmisie şi prin intermediul unor parteneriate inovatoare cu furnizori de conţinut şi distribuitori, care vor aduce Jocurile Olimpice mai aproape de telespectatori”, anunţă reprezentanţii Discovery.

Thomas Bach, Preşedintele Comitetului Olimpic Internaţional, a declarat: „Parteneriatul dintre Discovery şi Comitet este extrem de important şi suntem bucuroşi să avem Eurosport alăturide noi, ca gazdă a Jocurilor Olimpice la nivel European. Acest acord va asigura o acoperire completă a Jocurilor Olimpice în Europa, incluzând garanţia accesului extins, prin intermediul canalelor TV libere la retransmisie disponibile în toate teritoriile. (...) De asemenea, Discovery şi Eurosport au încheiat un parteneriat cu Comitetul Olimpic Internaţional în vederea dezvoltării canalului Olympic Channel în Europa.”

David Zaslav, Preşedinte şi CEO Discovery Communications, a adăugat: „Marcăm astăzi un moment istoric, prin adăugarea inelelor Olimpice la portofoliul Discovery Communications. Angajamentul pe termen lung încheiat cu domnul Preşedinte Thomas Bach şi cu Comitetul Olimpic Internaţional consolidează poziţia Eurosport drept cel mai important grup media de sport din Europa, extinzând prezenţa Eurosport pe toate platformele. Eurosport are deja experienţa difuzării sporturilor de vară sau de iarnă prezente în cadrul Jocurilor, însă difuzarea Jocurilor Olimpice, cel mai important eveniment din lume transmis în direct, este o oportunitate editorială şi strategică unică. Mai mult, acest nou parteneriat este un câştig imens pentru fanii sportului din Europa, care vor avea la dispoziţie multiple programe disponibile pe orice platformă, ceea ce ne va asigura că flacăra olimpică va arde pe tot parcursul anului”.

Parteneriatul include ediţia a XXIII-a a Jocurilor Olimpice de Iarnă de la PyeongChang din 2018 şi ediţia a XXXII-a a Olimpiadei de la Tokyo din 2020, precum şi Jocurile Olimpice din 2022 şi 2024 ale căror oraşe-gazdă încă nu au fost anunţate.

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Victor Victor
    Bună, Iulia! Vreau să îi contrazic pe ”reprezentanții Discovery” și să spun că Eurosport nu e disponibil pentru 700 de milioane de abonați. Ci că piața europeană are un potențial de 700 de milioane de abonați. Eurosport e disponibil pentru 220 de milioane de europeni. Știu cazul Franței, unde Eurosport este disponibil din primăvara asta doar abonaților CanalSat, nu și pe Orange, SFR, Free, Bouygues sau Numericable, nici măcar în pachete speciale. Nu scriam asta, dacă nu citeam recent rândurile următoare în Le Monde: ”Si Eurosport touche déjà 220 millions d’Européens, le potentiel estimé pour les JO est de 700 millions. Le Vieux Continent est le « marché émergent » que veut occuper le groupe américain, comme l’a répété M. Zaslav en mai, lors d’un passage à Paris.”
  • Florin Florin
    m-as bucura ca una din televiziunile comerciale sa isi incerce norocul. sunt sigur ca se pot face audienta si cu alte sporturi, nu doar cu fotbal.
  • m25 m25
    Un lucru bun. Calitate Eurosport!

Trimite un comentariu

sus