Skip to main content

Auditul audienţelor: metodele din România sunt aceleaşi în întreaga lume

 

"Tehnologia folosită în România pentru măsurarea audienţelor TV este aceeaşi folosită în măsurătorile din toată lumea". A fost una dintre concluziile unui audit asupra audienţelor TV, prezentate astăzi într-o conferinţă de presă organizată de Asociaţia Română pentru Măsurarea Audienţelor.

Publicitate

Auditul a fost făcut de compania Ernst&Young Tampa din Statele Unite. În acest sens au fost verificate 100 de locuinţe dintre cele 1.320 de gospodării care au peoplemetere în România.

Ce modificări s-au făcut: dacă datele demografice sunt corecte sau dacă pe butoane sunt înregistraţi membrii familiei. Numărul de televizoare din gospodărie şi dacă toate sunt legate la măsurători, aşa cum este specificat în regulament.

E foarte important ca atunci când se achiziţionează un nou televizor să fie şi el conectat la peoplemeter astfel încât consumul TV să nu fie înregistrat greşit, a explicat reprezentantul Ernst&Young Tampa în conferinţă.

Audienţele TV sunt măsurate de compania Kantar Media, care are instalate 2.500 de peoplemetere în 1.320 de gospodării din România. Eşantionul selectat este unul reprezentativ, care reflectă populaţia României.

Observaţiile auditorului:

- Metodologia serviciului este descrisă complet, transparent şi corect.

- Orice propuneri de schimbări sunt mai întâi disuctate cu ARMA,

- Rapoartele cu privire la calitatea serviciului sunt sunt livrate conform specificaţiilor date de Asociaţie.

- Nu există în panel case recrutate den afara bazei obţinute prin cercetarea de calibrare.

- Metoda de eşantionare disproporţionată care este utilizată este conform dispoziţiilor contractuale.

- Kantar Media foloseşte aparatul peoplemeter seria 5000, care utilizează ca metodă de recunoaştere a canalelor tehnologia audiomatching - conform cu contractul.

- Vizitele efectuate în gospodăriile din panel arată faptul că toate televiziunile din panel sunt conectate la peoplemetere.

- Vizitele au arătat faptul că membrii panelului cunosc regulile cu privire la apăsarea butoanelor de pe telecomandă şi le respectă.

- Vizitele în gospodării au demonstrat faptul că variabilele demografice (vârstă, sex, educaţie) raportate sunt în standardele acceptate.

Vezi în continuare cum se fac măsurătorile de audienţă:

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus