Skip to main content

Hollywood Multiplex şi Intercomfilm, amendate pentru că stabileau preţul biletului la cinema

 
Hollywood Multiplex şi Intercomfilm, amendate pentru că stabileau preţul biletului la cinema
Consiliul Concurenţei a sancţionat două companii de distribuţie de film pentru că se înţeleseseră să stabilească împreună preţul minim pentru un bilet la cinematograf. Este vorba despre companiile Intercomfilm şi Hollywood Operations care au primit o amendă de 107.000 de lei (37.000 de euro).
Publicitate
„Atât SC Intercomfilm Distribution SRL, cât şi SC Hollywood Multiplex Operations SRL au recunoscut faptele şi, ca urmare, au beneficiat de reducerea cuantumului amenzilor, în conformitate cu dispoziţiile legale”, se menţionează în comunicatul Consiliului Concurenţei.

Astfel, compania SC Intercomfilm Distribution SRL a fost sancţionată cu 7.675 lei, iar SC Hollywood Multiplex Operations SRL 99.896 lei.
EXPLICAŢIA. În urma unei investigaţii declanşate în iunie 2013, Consiliul Concurenţei a constatat că cele două companii au fixat preţul de revânzare, contractul de exploatare filme încheiat între acestea conţinând o clauză expresă care prevedea că “Preţul minim de intrare la spectacolele de cinema va fi stabilit de comun acord”.
Conform prevederilor în domeniul concurenţei, o înţelegere între un furnizor şi un distribuitor pentru a stabili preţul la care urmează să-şi revândă produsele (resale price maintenance) reprezintă o practică anticoncurenţială. În urma unei înţelegeri de acest tip, consumatorii sunt afectaţi direct, neputând beneficia de preţuri mai mici deoarece distribuitorul nu poate reduce preţurile sub cele stabilite cu furnizorul.
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • ionut ionut
    107.000 lei nu inseamna 37000 euro ci 23000

Trimite un comentariu

sus