Skip to main content

Procesul Antene - RCS: Compania de cablu ar trebui să primească 3,5 milioane de lei. Decizia nu este definitivă

 
Procesul Antene - RCS: Compania de cablu ar trebui să primească 3,5 milioane de lei. Decizia nu este definitivă

Decizie a Curţii de Apel, în luna martie, într-un proces Intact - RCS: compania de telecom ar trebui să primească despăgubiri de peste 770.000 de euro (3,5 milioane de lei) daune morale, plus publicarea hotărârii definitive în cinci ziare, dar şi pe posturile trustului, timp de o lună.

Publicitate

Decizia vizează, printre altele, campania furibundă lansată de posturile grupului Intact, în aprilie 2012, după ce canalele sale au fost scoase de pe Digi, reţeaua DTH a operatorului. Decizia, dată de Curtea de Apel, nu este definitivă, şi poate fi atacată la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie.

Decizia Curţii de Apel, pe scurt:

Admite apelul. Schimbă în parte sentinţa atacată, în sensul că admite în parte cererea de chemare în judecată a reclamantei în contradictoriu cu pârâtele S.C. Antena TV Group SA (fostă S.C. Antena 1 S.A.), S.C. Antena 3 S.A. şi S.C. Global Media Solutions (fostă S.C. Intact Media Group S.A.) şi:

- constată caracterul ilicit al campaniilor de denigrare desfăşurate de pârâte împotriva RCS în perioadele martie-iunie 2011 (referitoare la cererea de deschidere a procedurii insolvenţei şi acţiunea de daune de 60 milioane de euro formulate de Trustul Intact împotriva RCS) şi aprilie - mai 2012 (în legătură cu scoaterea de către RCS a posturilor de televiziune Antena 1, Antena 3 şi Euforia Lifestyle din grila de programe aferentă platformei DTH Digi),

-obligă pârâtele, în solidar, la plata către reclamantă a sumei de 3.500.000 lei, cu titlu de daune morale,

- obligă pârâtele să difuzeze dispozitivul hotărârii timp de o lună de la data rămânerii irevocabile pe posturile de televiziune Antena 1, Antena 2, Antena 3, Euforia Lifestyle, GSP şi Antena Internaţional,

- obligă pârâtele să publice hotărârile în integralitate în 5 cotidiene de largă circulaţie, respectiv: Jurnalul Naţional; Gazeta Sporturilor; Evenimentul Zilei; Libertatea; Adevărul o dată pe săptămână timp de o lună de la data rămânerii irevocabile a hotărârii, precum şi pe toate paginile de internet aparţinând Trustului Intact timp o lună de la data rămânerii irevocabile a hotărârii,

- obliga pârâtele, în solidar, să plătească reclamantei suma de 39.140 lei reprezentând cheltuieli de judecată în fond. Menţine restul dispoziţiilor sentinţei apelate. Cu drept de recurs în 15 zile de la comunicare.

Paginademedia.ro prezintă în continuare evoluţia conflictului dintre RCS şi Antene:

În martie - iunie 2011, Antenele au deschis în instanţă mai multe acţiuni împotriva RCS, într-una dintre ele cerea companiei telecom (alături de care au fost asociate la licitaţia pentru Liga 1) despăgubiri de 60 de milioane de euro.

Motivul invocat era faptul că RCS "preia de la Antena 1 fără niciun cost programe pe care le transmite în reţea, iar publicul plăteşte pentru accesul la cablu". Televiziunile Intact erau şi atunci, aşa cum sunt şi acum, în lista must carry, ceea ce înseamnă că posturile trebuie preluate obligatoriu, fără costuri, de toţi cabliştii din România (legea nu se aplică şi televiziunii prin satelit - DTH)

În aprilie 2012, după cu Antena 1 şi Antena 3 au ieşit de pe platforma DTH, a început „războiul” mediatic. Pe 20 aprilie 2012, posturile TV ale Intact au fost scoase din reţeaua Digi din motive financiare. Antena Group ar fi cerut 7 milioane de euro pe an pentru difuzarea posturilor prin reţeaua DTH, după cum paginademedia.ro a relatat AICI şi AICI. Sumă pe care RCS nu a acceptat-o.

În aceeaşi zi, Antena 1 şi Antena 3 au început o campanie puternică împotriva RCS, cu mesaje difuzate pe croll, în timpul programelor, cu ştiri şi cu intervenţii în direct ale Sandrei Stoicescu şi Mihai Gâdea, directorul Antenei 3. Mihai Gâdea şi Sandra Stoicescu au catalogat drept „abuzivă” decizia RCS de a scoate posturile Antenei de pe platforma Digi.

VIDEO. Sandra Stoicescu, mesaj video în direct: RCS dezinformează grosolan publicul şi îl utilizează ca element de presiune asupra Intact

Sandra Stoicescu citea în direct poziţia Intact. În comunicatul citit de aceasta, Intact acusa RCS de “abuz de forţă” şi consideră societatea de comunicaţii “integral răspunzător pentru privarea telespectatorilor şi abonaţilor săi de programele Antena 1, Antena 2 (devenit Antena Stars), Antena 3, Euforia (devenit Happy Channel) şi GSP TV (ZU TV)”.

“Utilizand tehnici de manipulare folosite de actuala putere, RCS dezinformeaza grosolan publicul si il utilizeaza ca element de presiune asupra Intact in incercarea de a justifica actiunea cu conotatii politice de scoatere in special a programelor Antena 1 siAntena 3 de pe platforma Digi.”, spunea Sandra Stoicescu, în direct la Antena 3.

Tot atunci, posturile Intact au afişat mesaje prin care abonaţii erau invitaţi să apeleze la alţi operatori de cablu. „RCS&RDS a refuzat, cu rea credinţă. să încheie un acord pentru redifuzarea Antenei 1, Antenei 3, Euforia TV şi GSP TV. (…) Pentru recepţionarea posturilor Intact vă rugăm să vă adresaţi altor companii de cablu.”, a fost mesajul celor de la Antena 1 şi Antena 3.

În noiembrie 2011, RCS a contraatacat în instanţă şi a chemat în judecată, în calitate de pârâţi societăţile Antena Group, Antena 3, Editura Intact şi Global Media Solutions. După un an de proces, Tribunalul Bucureşti a respins acţiunea RCS „astfel cum a fost precizată, formulată de reclamantă”, a decis atunci instanţa. Decizia nu a fost definitivă şi a fost atacată cu apel.

În 27 noiembrie 2014, Curtea de Apel a dat câştig de cauză RCS, dar nu a fost definitivă. Antenele ar fi trebuit să plătească 5 milioane de lei despăgubiri pentru prejudiciu moral. Plus prezentarea hotărârii definitive timp de o lună pe posturile Antena 1 şi Antena 3, din oră în oră în emisiunile de ştiri, dar şi pe crawl. În plus, decizia trebuia prezentată şi săptămânal, timp de o lună, într-un ziar de largă circulaţie. Decizia a fost atacată însă la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie.

Pe 27 mai 2015, judecătorii de la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie au decis să caseze decizia Curţii de Apel şi să o retrimită spre rejudecare. Decizia, pe scurt: „Admite recursurile declarate de pârâtele SOCIETATEA ANTENA TV GROUP S.A., SOCIETATEA ANTENA 3 S.A., SOCIETATEA GLOBAL MEDIA SOLUTIONS S.R.L. (FOSTĂ INTACT MEDIA GROUP S.A.) şi SOCIETATEA EDITURA INTACT S.R.L. PRIN LICHIDATOR JUDICIAR V.F. INSOLVENŢĂ S.P.R.L. împotriva deciziei civile nr.1152/2014 din 27 noiembrie 2014 pronunţată de Curtea de Apel Bucureşti – Secţia a VI-a civilă. Casează decizia recurată şi trimite cauza spre rejudecare aceleiaşi instanţe de apel. Irevocabilă

Dosarul se întoarce la Curtea de Apel, iar pe 7 martie 2016 instanţa vine cu o nouă decizie: suma daunelor morale este redusă de la 5 milioane de lei, la 3,5 milioane de lei. Decizia definitivă trebuie anunţată pe toate posturile grupului, dar şi, săptămână de săptămână, în cinci ziare centrale, timp de o lună. Decizia nu este definitivă şi poate fi atacată cu recurs în 15 zile de la data comunicării.

Contactaţi de Paginademedia.ro, reprezentanţii Antena Group nu au dorit să facă precizări.

Mesajul Sandrei Stoicescu după ce Antenele au ieşit de pe Digi:

În aprilie 2012, la posturile Intact au apărut mesaje prin care abonaţii Digi erau invitaţi să-şi schimbe operatorul:

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • @Menciquil din Tarascon, @jiji, @Lucian: Chiar nu pot să mă supăr pe niște suferinzi, va compătimesc și sper să treceți cu bine de momentele astea grele. ;)
  • Deci este demonstrat si in justitie ca antenele sunt ***. Bun asa.
  • V-am zis eu ca se impaca astia? Vor plati si daunele iar Intact revine pe Rcs. Antenele trec la HD odata cu revenirea pe Rcs
  • MariusONC ce sistem ba *** *** redus mintal? nu vezi ca voiculescu si latrina 3 se impotrivesc justittiei idiotule?
  • Da, se pare că sistemul adopta acum o altă tactică: daca n-au putut să-i închidă cu evacuarea, acum vor încerca să-i îngroape economic: Daune penru Laura Codruta Kovesi, daune pentru Rcs, mai vin câteva amenzi de la CNA şi uite aşa se aduna. Poate aşa vor reuşi să închidă un post TV care nu vrea să tacă la abuzuri.

Trimite un comentariu

sus