Skip to main content

Rezultate Financiare Ringier, la nivel internaţional: afacerile digitale reprezintă 61% din profitul operaţional

 
Rezultate Financiare Ringier, la nivel internaţional: afacerile digitale reprezintă 61% din profitul operaţional

Ringier România s-a dezvoltat puternic pe zona digitală, anuţă compania într-un comunicat despre rezultatele financiare ale grupului la nivel internaţional. „Business-ul anunţurilor de mică publicitate online se bucură, de asemenea, de o evoluţie constantă. Platforma de recrutare Ejobs.ro şi-a consolidat poziţia pe piaţă în 2015, iar anul 2016 a adus în portofoliul Ringier Imobiliare.ro, cea mai mare platformă de imobiliare din România”, spun reprezentanţii companiei.

Publicitate

Din rezultatele Ringier:

  • Veniturile din vânzări ale Ringier s-au ridicat la nivel internaţional la 946 de milioane de franci elveţieni. Un declin uşor de - 4,3% faţă de cifra din 2014 reflectă în mare măsură efectele valutare şi dezinvestiţiile. După ajustarea pentru aceste efecte monetare şi pentru dezinvestiţiile din perioada respectivă, venitul a rămas neschimbat la nivelul lui 2014, au explicat reprezentanţii companiei.
  • Grosul afacerilor au venit din Elveţia şi Germania - 632 de milioane de franci elveţieni. Afacerile din Europa Centrală s-au ridicat anul trecut la 184 de milioane de franci elveţieni.
  • Profitul operaţional înainte de taxe, deprecieri şi amortizări (EBITDA), pe întregul grup, s-a ridicat la 96,1 milioane de franci, în creştere faţă de 2014. Această creştere se datorează în mare parte afacerilor digitale ale Grupului, a căror pondere din EBITDA global a crescut la 61%.
  • Afacerile digitale contribuie cu aproximativ 61% la EBITDA 2015, comparativ cu anul anterior când ponderea a fost sub 50%.
  • Marja EBITDA a crescut la 10.2%, de la 8.3% în 2014.
  • Ponderea veniturilor din segmentul digital a crescut de la 32.1% la 36.6%.

Marc Walder, CEO Ringier AG, declară: "Transformarea industriei media continuă în ritm rapid. Ziarele şi revistele pierd cititori şi publicitate. Aceasta este o tendinţă ireversibilă la nivel mondial. Obiectivul strategiei de diversificare şi digitalizare a Ringier iniţiată în urmă cu câţiva ani şi care a fost urmărită în mod sistematic încă de atunci este de a reduce dependenţa Grupului de afacerea sa de bază, ziarele şi revistele. Începând cu anul 2008, am dezvoltat rapid noi surse de venit într-o varietate de noi domenii de afaceri, variind de la pieţe digitale şi e-commerce până la e-bilete, radio şi marketing sportiv. Strategia a produs rezultate bune. În timp ce afacerile digitale au contribuit cu doar 0,1 la sută la EBITDA-ul nostru consolidat în 2011, această cifră a crescut la aproximativ 61 la sută în 2015. Ringier este, prin urmare, foarte bine poziţionat pentru a face faţă viitorului."

Despre afacerile din România:

„2015 a fost un an de mare succes pentru Ringier România, care a dezvoltat şi a urmărit activ o serie de iniţiative în zona digitală. Drept urmare, liderul Libertatea.ro a devenit cel mai popular site din România, în timp ce Unica.ro este acum cel mai accesat portal de lifestyle pentru femei, la nivel naţional. Business-ul anunţurilor de mică publicitate online se bucură, de asemenea, de o evoluţie constantă. Platforma de recrutare Ejobs.ro şi-a consolidat poziţia pe piaţă în 2015, iar anul 2016 a adus în portofoliul Ringier Imobiliare.ro, cea mai mare platformă de imobiliare din România.”

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus