Skip to main content

Cinci jucători deţin 65% din piaţa globală de publicitate online. Facebook şi Google printre ei

 
Cinci jucători deţin 65% din piaţa globală de publicitate online. Facebook şi Google printre ei

Facebook, Baidu - companie chinezească de servicii de internet, Yahoo, Microsoft şi Alphabet - holding-ul care deţine Google generează 88 de miliarde de dolari în venituri media, ceea ce reprezintă 65% din întreaga piaţă de publicitate de internet la nivel mondial, potrivit unui studiu Zenith.

Publicitate

„Primii cinci mari furnizori de media digitală controleaza cea mai mare parte a pietei internaţionale de publicitate pe internet, iar creşterea rapidă îi propulsează în clasamentul celor mai mari proprietari de media la nivel mondial", a declarat Jonathan Barnard, Head of Forecasting Zenith.

Consumul digital a crescut la o medie de 18% pe an, în ultimii cinci ani, lucru datorat răspândirii tehnologiei mobile, extinderii social media şi online video, precum şi dezvoltarea tehnologica din advertising, cum ar fi programmatic buying şi search-ul localizat în timp real. Consumul de publicitate din toate celelalte tipuri de media a crescut cu doar 0.6% pe an.

Topul companiilor de media la nivel mondial

Cum au evoluat giganţii media în ultimul an

Alphabet (holding-ul care deţine Google) îşi extinde dominaţia, devenind cel mai mare proprietar media din lume în noul clasament publicat de Zenith. Veniturile media ale acestei companii cumulează 60 miliarde $, cu 166% mai mult decat cel mai apropiat rival al său, Walt Disney, de care s-a detaşat în mod constant în ultimii ani.

Facebook, Baidu, Yahoo şi Microsoft au înregistrat creşteri în clasament faţă de anul anterior.

  • Facebook a urcat de pe locul 10 anul trecut pe locul 5 în acest an;
  • Baidu a urcat de pe locul 14 pe locul 9;
  • Yahoo de pe locul 18 pe locul 15;
  • Microsoft a urcat de pe 21 pe 17.

Facebook cunoaste cea mai rapidă creştere în acest top, având venituri media cu 65% mai mari faţă de anul trecut. Baidu îi urmează (cu o creştere de 52%), iar Alphabet cu 17%.

Cum se descurcă proprietarii de media tradiţională

Confruntaţi cu venituri stagnante din business-ul de bază, proprietarii de media tradiţională au investit în activităţile lor digitale, fie prin extensiile în online ale brandurilor deja existente sau prin crearea de noi produse digitale de sine stătatoare. Acest fenomen s-a manifestat cu preponderenţă în rândul publisherilor de ziare şi reviste, care au suferit un declin pe termen lung al cererii pentru produsele lor din presa scrisă, în cea mai mare parte a pieţelor dezvoltate, potrivit Zenith.

Această competitie acerbă şi dominaţia giganţilor digitali a făcut dificilă pentru mulţi proprietari media înlocuirea veniturilor din afacerile lor tradiţionale cu noile venituri din online. Aproape jumătate dintre furnizorii media din Top 30 au înregistrat venituri mai scăzute comparativ cu anul trecut, cu toate că, în două dintre cazuri acest lucru a fost determinat de faptul că proprietarii au eliminat o parte din activităţile lor media.

Time Warner a izolat divizia de reviste într-o companie de sine stătatoare – Time Inc, care îşi face debutul în acest raport la numărul 30, în timp ce CBS Corporation s-a retras din activitatea de publicitate outdoor.

"Furnizorii de media tradiţională din topul nostru au fost forţaţi să îşi dezvolte propriile lor afaceri digitale, la diferite grade de succes. Pe măsura ce tehnologia din publicitatea digitală - cum ar fi cumpărarea de tip programmatic - se extinde în zona de media tradiţională, aceasta va propulsa business-ul proprietarilor de media tradiţională, dar le va oferi şi noi oportunităţi de creştere ".

Despre studiul Zenith

Top 30 Global Media Owners este un clasament unic al celor mai mari companii media din lume, stabilit după veniturile media, conform estimărilor Zenith.

Definitia veniturilor de media

Zenith defineşte veniturile media ca fiind toate veniturile generate de publicitatea vanduta de un grup (sau companie) pe diverse canale (televiziune, ziare, publishing, internet search, social media etc.). Acest lucru furnizeaza o imagine clara asupra dimensiunii şi puterii de negociere a celor mai mari furnizori de spatii media, cu care trebuie sa negocieze advertiserii şi agenţiile. Raportul acopera anul financiar 2014, fiind ultimul an pentru care deţinem cifre de venit pentru toate companiile listate public.

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus