Skip to main content

AUDIENŢE. Al treilea meci şi ultimul al României la Euro 2016: peste patru milioane de telespectatori

 
Mediafax Foto: Alexandru Dobre
Mediafax Foto: Alexandru Dobre

AUDIENŢE. Cea de-a treia şi ultima partidă a României la Euro 2016 - România - Albania - a fost urmărită de aproape 4,3 milioane de români din întreaga ţară, la Pro TV şi Dolce Sport. Cei mai mulţi au fost pe Pro TV (aproape 4 milioane) şi 340.000 au fost pe Dolce Sport.

Publicitate

Meciul, difuzat de la ora 22.00, a avut cifre cu aproape jumătate de milion mai mici decât la partida Franţa - România, din deschiderea Euro 2016.

Chiar dacă în număr de telespectatori cifrele au fost mai mici decât la meciul de deschidere cu Franţa, cotele de piaţă obţinute de Pro TV au fost la nivel asemănător: peste 50% la nivel naţional şi aproape 70% pe targetul comercial. Ce înseamnă acest lucru? Consumul de TV în timpul meciului cu Elveţia a fost mai scăzut decât la România - Franţa, cu mulţi români la terase (zonă care nu este luată în calcul de clasamentele de audienţă).

Meciul a fost difuzat de Pro TV şi de Dolce Sport.

VEZI AICI toate audienţele meciurilor de la Euro 2016

ACOPERIRE. Pro TV este prezent în toate marile reţele (cel puţin şase milioane de abonaţi însumând doar reţelele RCS, UPC şi Telekom). Dolce Sport este în reţeaua Telekom (1,4 milioane de abonaţi, cei mai mulţi la sistemul DTH Dolce).

Paginademedia.ro prezintă audienţele posturilor TV pe intervalul meciului România - Albania (scor 0-1):

NAŢIONAL. La nivelul întregii ţări, Pro TV a fost urmărit de aproape patru milioane de persoane. Postul a obţinut o cotă de piaţă de 50%, ceea ce înseamnă că jumătate din publicul cu televizoarele deschise era pe Pro TV.

Dolce Sport a intrat în top cinci audienţe, cu o medie de 340.000 de privitori, cele mai bune cifre obţinute de postul Telekom cu un meci de Euro 2016 - 342.000 de privitori.

Kanal D a obţinut locul al doilea, cu o medie de 904.000 de persoane.

URBAN. La oraşe, cifrele obţinute de Pro TV au fost de 2,6 milioane de telespectatori, cu 400.000 mai puţini ca la meciul de debut. Cota de piaţă la oraşe de Pro-ului a fost de peste 55%. Locul doi pentru Antena 1, care a obţinut cifre de şapte ori mai mici decât Pro TV.

Dolce Sport a avut poziţia a şasea, cu o medie de 115.000 de privitori.

COMERCIAL. Partida dintre România şi Albania a avut 1,2 milioane de telesepctatori cu vârste între 18 şi 49 de ani. Cifrele au fost de zece ori mai mici decât locul al doilea, Antena 1. Dolce Sport a intrat în top cinci şi pe publicul comercial, cu o medie de 46.000 de persoane.

Audienţa posturilor TV duminică, 20 iunie, pe intervalul meciului România - Albania (22.00-23.50), la nivel NAŢIONAL:

NATIONAL Nr persoane Rtg (%) Shr (%)
1 Pro TV 3.955.000 21.6 49.6
2 Kanal D 904.000 4.9 11.3
3 Antena 1 600.000 3.3 7.5
4 Dolce Sport 342.000 1.9 4.3
5 Romania TV 273.000 1.5 3.4

*Rating: numărul/procentul de telespectatori care s-au uitat la un post TV din totalul deţinătorilor de televizoare din România.

**Share/Cotă de piaţă: procentul de telespectatori care au ales un post TV din totalul celor care se uitau la televizor la momentul respectiv.

Audienţa posturilor TV duminică, 20 iunie, pe intervalul meciului România - Albania (22.00-23.50), la nivel URBAN:

URBAN Nr persoane Rtg (%) Shr (%)
1 Pro TV 2.593.000 26.0 55.7
2 Antena 1 360.000 3.6 7.7
3 Kanal D 313.000 3.1 6.7
4 Romania TV 180.000 1.8 3.9
5 Antena 3 129.000 1.3 2.8

*Rating: numărul/procentul de telespectatori care s-au uitat la un post TV din totalul deţinătorilor de televizoare de la oraş.

**Share/Cotă de piaţă: procentul de telespectatori care au ales un post TV din totalul celor care se uitau la televizor la momentul respectiv.

Audienţa posturilor TV duminică, 20 iunie, pe intervalul meciului România - Albania (22.00-23.50), la nivel COMERCIAL:

COMERCIAL Nr persoane Rtg (%) Shr (%)
1 Pro TV 1.239.000 25.4 63.2
2 Antena 1 180.000 3.7 9.2
3 Kanal D 120.000 2.5 6.1
4 Dolce Sport 46.000 1.0 2.4
5 Prima TV 28.000 0.6 1.4

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Stela Stela
    Postati si audientele serialelor pe luna aprilie sau mai.
  • Iuli Iuli
    Realitatea TV face un sondaj, "Cine ste de vina ca a pierdut Romania?". Pe realitatea.net
  • geo geo
    Dolce Telekom a dat, in primul rând, o lovitură de imagine cu Euro 2016.
    Nu vă închipuiți cât de multe hoteluri, restaurante, baruri etc au televiziune prin cablu Next Gen satelit Telekom, etc...si au preferat sa se vizioneze meciul pe Dolce Sport 1.
  • F F
    @ Adi : tot cu primul meci compari? lumea ti-a mai explicat ca primele meciuri de la dolce au avut audiente sub medie, dar tu insisti sa ramai cum ii numesti pe comentatori. fata de meciul precedent al Romaniei, ambele posturi au avut mici cresteri. cu alte cuvinte, nimeni nu a plecat. lumea doar a venit, la ambele posturi.
  • Adi Adi
    Adica Dolce aproape si-a dublat audienta fata de primul meci?? Cred ca au realizat oamenii cat de slabi sunt comentatorii de la Protv!
  • marian marian
    Ce ai consumat si tu Marius . de ce nu ai ascultat la radio sant , trebuia sa te faci comentator daca esti destept comentatori sunt f buni voi sunteti invidiosi asa ca .........
  • MariusONC MariusONC
    Oare ce au consumat aseară comentatorii PRO TV?
  • marian marian
    Lasa ca nici cei de la Dolce nu sunt mai buni aduc experti lui peste . sunt pe langa jucatori care isi dau cu parere si nu au facut nimic bine azis Hagi acum destui ani ca fotbalul se scufunda . avem betivi si aroganti care habarnau de fotbal
  • Iuli Iuli
    Bravo ProTV pentru audienta!

    Avem o echipa de tot rasul, felicitari albanezilor pentru ca au jucat dur si au inscris. Degeaba joaca daca habar n-au cum sa o faca

    P.s.: ProTV sa schimbe comentatorii, sunt varza

Trimite un comentariu

sus