Skip to main content

Energia, din nou subiect în atenţia Digi, post deţinut de jucătorul în energie RCS: zeci de difuzări în cinci zile

 
Energia, din nou subiect în atenţia Digi, post deţinut de jucătorul în energie RCS: zeci de difuzări în cinci zile

Energia electrică a fost din nou timp de o săptămână în atenţia Digi 24, post deţinut de RCS, comanie de comunicaţii şi totodată un actor pe piaţa energiei. În câteva zile, săptămâna trecută, reportajele au fost difuzate de zeci de ori.

Publicitate

„O veste bună: energia electrică s-a ieftinit. O veste rea: facturile noastre rămân la fel de scumpe", spune un spot de jumăte de minut care a fost difuzat săptămâna trecută de 75 de ori la Digi 24, televiziune deţinută de grupul RCS, care pe lângă afacerile de media activează şi pe piaţa de energie electrică.

Spotul a promovat o serie de reportaje despre facturi la energia electrică şi contoare difuzate sub genericul "România cu încetinitorul".

Campania s-a desfăşurat în perioada 1-5 august şi a cuprins cinci reportaje: "Facturi pline de greşeli", "Scurtcircuit în factura la electricitate", "Contoarele care nu ştiu cât consumăm", "Soluţii scumpe pentru facturi corecte", "Ce se va schimba în facturile de utilităţi".

Fiecare dintre aceste materiale, cu o durată de 6-7 minute, a fost difuzat de 6-7 ori pe zi, în cadrul matinalului, în buletinele de ştiri şi în emisiunea din prime-time a lui Cosmin Prelipceanu.

Nu este prima campanie dedicată subiectului energiei, derulată de Digi 24, realizate sub umbrela "România cu încetinitorul".

În primăvara anului trecut, Digi 24 a realizat timp de câteva săptămâni o campanie care s-a desfăşurat în programele de ştiri, pe burtiere, în campanii speciale şi în emisiunea economică Business Club, după cum Paginademedia.ro a scris AICI.

Şi în decembrie 2015 a rulat pe televiziunea de ştiri a grupului RCS&RDS o altă campanie despre "partea nevăzută a facturilor la energia electrică", tot sub genericul "România cu încetinitorul".

Paginademedia.ro a trimis către Digi 24 o serie de întrebări legate de demersul editorial: Care este motivul demarării acestei campanii? Este vreo legătură între campania Digi 24 şi faptul că RCS este şi jucător pe piaţa energiei? Era necesară o precizare care să spună că Digi 24 este deţinut de o companie care activează în domeniu?

Până la ora publicării materialului, nu am primit răspunsurile Digi 24.

Cele cinci reportaje din campania România cu încetinitorul

Reportaj 1 - Facturi pline de greşeli (6 difuzări)

"Digi 24 vă arată săptămâna aceasta erorile din facturile la energie electrică, dar şi care sunt soluţiile pentru corectarea lor pe viitor", spun prezentatorii în matinalul de pe 1 august. În reportaj este intervievat, pe lână câţiva consumatori din mediul rural, şi preşedintele ANRE, Nicolae Havrileţ. În imaginile cu care este ilustrat reportajul se poate distinge sigla Enel, E.on şi a altor distribuitori de energie electrică.

Reportaj 2 – Scurtcircuit în factura la electricitate/ zeci de taxe şi tarife în factura la curent (7 difuzări)

Reportajul este prezentat şi de Cosmin Prelipceanu, în ediţia de marţi, 2 august, a emisiunii sale, începând cu ora 20.22. Materialul curpinde inclusiv grafice cu evoluţia tarifelor de distribuţie a mai multor distribuitori de energie electrică.

Reportaj 3 – Contoarele care nu ştiu cât consumăm (7 difuzări)

În material apare Doina Vornicu (membru în Directoratul companiei CEZ România), prezentată drept "director într-o companie de distribuţie cu peste 1,4 milioane de consumatori de energie electrică". Aceasta spune "Vorbim de vreo 3.000 de reclamaţii care sunt întemeiate".

Stirea 4 – Soluţii scumpe pentru facturi corecte (5 difuzări)

Stirea 5 – Ce se va schimba în facturile de utilităţi (6 difuzări)

Iată câteva exemple din campaniile precedente dedicate energiei:

România cu încetinitorul | Partea nevăzută a facturilor la energie electrică

România cu încetinitorul | Soluţiile pentru scăderea tarifelor la energie (16 dec. 2015)

Plătim curentul de trei ori mai mult decât preţul de producţie. Cum împovărează statul consumatorii, dar protejează marile companii (12 februarie 2015)

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Lucian Lucian
    Faceti ceva cu titlurile din josul paginii...sunt de-a dreptul enervante! Daca tot sunteti bolnavi dupa click-uri, profitati de spatiul gol din stanga si puneti titlurile acolo, nu ne micsorati ecranele cu toate prostiile. M-am saturat sa le tot las in bara!
  • F F
    @Mm : asadar va fi vina digi daca ieftinesc facturile la orase ca electrica va urca facturile la sate. :)) pai sa devina competitivi la orase si electrica si nu isi mai pierd consumatorii in cazul in care digi ar intra pe piata.
  • Mm Mm
    Propaganda in folos propriu. Ei sunt furnizori de energie electrica dar vor sa fie si distribuitori. Legea nu le permite, asa cum nu permite nici la transport gaze, la insfrastructura transport CFR, la infrastructura transport rutier (unde pot fi concesionate bucati de autostrazi, dar niciodata detinute de un privat !!) si asa mai departe. Duc o propaganda in speranta ca vor reusi ce vor ei atunci cand binomul va avea putere deplina. Daca ajung sa fie transportatori de energie vor investi doar in orase, Transelectrica va pierde multi clienti acolo si va scumpi transportul la sate si in zonele izolate, deci oamenii vor fi afectati grav. Chestiile astea tin de interes national si de o gandire a infrastructurii care sa acopere toata tara, RCS vrea doar sa puna mana pe unele zone foarte profitabile, in rest (ca de exemplu la cablu) nu ii intereseaza. Poate ar trebui ca CNA sa se seziseze legat de aceasta campanie dusa de o televiziune in interesul patronului. Daca pana acum lumea scuipa A3 ca lauda partidul patronului vad ca legat de Digi24 se cauta scuze.
  • Marius Marius
    Eu nu înțeleg de ce nu se vorbești nimic de facturile la gaze naturale sau de facturile rcs-rds emise în avans și cu amenințările de decuplare.
  • Adrian Adrian
    Deveniți penibili cu astfel de articole...Când sari la gâtul unui instrument media care încearcă să ne deschidă ochii ca plătim nejustificat, e nasol mai băieți ce va credeți formatori de opinie.
  • George George
    Sper ca Statul roman sa blocheze aceasta josnica si sfidatoare tentativa de monopol a rcs-rds cu consecinte umilitoare pentru consumatorul roman obisnuit !
  • F F
    @ Om : am zis clar ca nu e o problema ca ii intereseaza si pe ei subiectul atata timp cat prezinta adevarul, ceea ce digi face.

    intr-o oarecare masura, toate televiziunile fac asta. antena promoveaza radio zu sau fundatia mereu aproape, acces direct observatorul, stirile protv romanii au talent si tot asa. nu vad mare diferenta.
  • Cosmin Cosmin
    @Om Pai ei nu am cum sa fure, teoretic, ca ei cumpara energie de pe Bursa si apoi o distribuie catre abonati si se plateste doar consumul de energie. Dupa cum explica ei, marele companii nu fac asa si ne fura prin facturi. Nu cred ca cineva vreodata a inteles cum sunt facturile astea la energie.
  • Dani Dani
    Dle "Om" in ce sens fura RCS in aceasta industrie? ca ofera preturi mult mai mici populatiei pentru energia electrica? asta e furt? sau?

    Nu mai bine ne-am uita la cei care nu spun nimic astfel protejand mafia din energie?
  • Om Om
    Dle F, ei informeaza populatia despre un subiect care ii intereseaza si pe ei in mod direct. Problema e ca nimeni nu vede: ei spun ca se fura in aceasta industrie, ne-am bagat si noi...deeci, o sa furam si noi, doar ca noi spunem ca ceilalti fura... cam asta e cu "deontologia"...
  • F F
    sincer, nu mi se pare o problema. mint cu ceva? daca da, atunci ar fi problematic. daca nu, informeaza populatia despre un subiect care ii intereseaza si pe ei.

Trimite un comentariu

sus