Skip to main content

Se pregăteşte un "frate" pentru History. Un oficial al grupului: Ne dorim să lansăm în România H2, canal "înrudit" cu History

 
Se pregăteşte un "frate" pentru History. Un oficial al grupului: Ne dorim să lansăm în România H2, canal "înrudit" cu History

Canalul History ar putea avea în următorii ani un "frate", H2. Un oficial al grupului media care deţine History Channel a declarat la Bucureşti că este în plan o astfel de variantă.

Publicitate

"Sperăm să-l lansăm în 12 luni, dar nu promitem nimic. Depindem de distribuţie, dar avem reacţii pozitive din partea marilor operatori" a declarat Nicolas Eglau, Chief Operating Officer în cadrul A+E Networks UK şi General Manager pentru ţările nordice, Benelux şi CEEMEA (Europa Centrala şi de Est, Orientul Mijlociu şi Africa).

Nicolas Eglau a explicat în interviu de ce anume depinde lansarea noului canal, ce crede despre piaţa de distribuţie din România, de ce ţara noastră este o piaţă importantă pentru A+E Networks şi de ce compania nu-şi propune în prezent să realizeze producţii locale.

Interviul, pe larg, în continuare:

Aţi spus că A+E Networks intenţionează să lanseze un nou canal în România. La ce post de televiziune te refereai, History 2?

Nicolas Eglau: Da, este vorba de H2. Este ceea ce ne dorim să facem şi discutăm cu toate platformele. Ar fi un bun companion pentru History. În alte pieţe deja avem cele două canale, History şi H2, ce se completează foarte bine. Mă refer la Marea Britanie şi Polonia.

Dacă History are şi componenta de divertisment şi personaje puternice, H2 se axează pe producţii care aprofundează aspectul istoric, aşa cum făcea canalul History în urmă cu 10 ani. History se concentrează pe istorie pură, cu mai multe explicaţii. Şi având în vedere că în România suntem canalul factual numărul 1 cred că H2 s-ar potrivi foarte bine aici.

Am lansat recent acest post de televiziune în Orientul Mijlociu şi în Ţările Nordice. Credem că şi în România, unde avem o poziţie dominantă, ar avea succes.

Când vă propuneţi să lansaţi H2 în România?

Nicolas Eglau: Nu ştim încă. Nu pot să dau prea multe detalii acum pentru că suntem în perioada de negocieri cu platformele de distribuţie şi este vorba de contracte de confidenţialitate. Cu siguranţă, este dorinţa noastră să lansăm acest canal în România. Nu se ştie însă când vom semna contractele.

Totuşi ne puteţi spune un orizont de timp? Se va întâmpla într-o lună, într-un an?

Nicolas Eglau: Sperăm să-l lansăm în 12 luni, dar nu pot promite nimic. Depindem de distribuţie, dar avem reacţii pozitive din partea marilor operatori. Nu poţi şti însă nimic sigur până nu semnezi contractele.

Ce părere aveţi despre piaţa de distribuţie de televiziune din România?

Nicolas Eglau: În privinţa jucătorilor de pe piaţă?

Da, în legătură cu jucătorii de pe piaţă şi în privinţa relaţie dintre televiziuni şi operatorii de cablu.

Nicolas Eglau: Avem o relaţie profesională foarte bună. Avem deja o legătură strânsă cu ei, având în vedere faptul că a trecut destul de mult timp de la lansarea History, care a avut loc în 2008, apoi am lansat CI (Crime and Investigation Channel) în 2013. Am introdus publicitate locală în grilă, deci avem o echipă foarte bună aici.

Toate programele care sunt difuzate aici pe History sunt cumpărate de la A+E Networks UK, deci investim foarte mult în grila postului. Nu e ca şi cum le primim gratis.

Evident că sunt foarte mulţi jucători pe piaţă. Ai 4-5 jucători mari şi mai mulţi operatori mici. Noi îi luăm în considerare şi pe distribuitorii mici pentru a ne consolida poziţia pe piaţă. Jucătorii mari sunt destul de stabili. Avem o structură de distribuţie asemănătoare cu cea din alte pieţe. Sunt operatori internaţionali precum Deutsche Telekom, Orange şi UPC, dar există şi jucători locali foarte puternici. Din punctul acesta de vedere România nu este o piaţă diferită de altele.

Ai mai spus faptul că România este o piaţă foarte importantă pentru A+E Networks UK. La ce te-ai referit?

Nicolas Eglau: M-am referit la mărime. Dacă te uiţi la Europa de Est, România este a doua cea mai mare piaţă. Este Polonia şi apoi urmează România. În plus, este o piaţă din Uniunea Europeană. România este o zonă care relaţionează şi cu alte pieţe din regiune. Şi nu în ultimul rând, History este aici canalul factual numărul 1. Ne-am construit această poziţie în ultimii opt ani şi vrem să continuăm acest lucru şi să ne extindem portofoliul de televiziuni. Deci este vorba de mărime, de structură, de relaţii şi de poziţie. Acestea sunt motivele pentru care România este o piaţă importantă pentru noi.

Intenţionaţi să realizaţi şi producţii locale?

Nicolas Eglau: Nu cred că în momentul de faţă History poate să facă asta în România pentru că nu avem aici o echipă specializată.

În prezent History difuzează în România cele mai bune producţii din Statele Unite ale A+E Networks şi nu cred că faptul că nu avem producţii locale ne dezavantajează.

Nu vreau să exclud această posibilitate în viitor, dar în prezent nu avem aşa ceva în plan. În plus este o provocare foarte mare. Dacă vrei să faci o producţie locală, nu cred că o vei putea face la nivelul uneia precum Vremea barbarilor, care este o franciză globală, vândută pe toate pieţele. Doar aşa se poate finanţa o producţie de anvergură, precum aceasta (Vremea barbarilor).

Cu cât faci o producţie mai locală, cu atât este mai greu să o finanţezi şi să o distribui şi pe alte pieţe. Dar nu spun că nu vom face niciodată producţii locale în România.

Despre evenimentul de lansare al serialului "Vremea barbarilor"

History a lansat noua docu-dramă “Vremea barbarilor” printr-un eveniment organizat la Palatul Bragadiru, al cărui invitat special a fost actorul român Emil Hoştină, unul dintre actorii principali ai seriei.

În cadrul evenimentului a fost proiectat în premieră al optulea şi ultimul episod al serialului “Vremea barbarilor”, Distrugere, cel în care joacă actorul Emil Hoştină.

Gazda serii a fost Cătălin Ştefănescu, care l-a provocat pe Emil la o discuţie despre serial.

La eveniment au participat şi reprezentanţii A+E Networks UK, compania care deţine televiziunea History, iar Nicolas Eglau, Chief Operating Officer, a prezentat evoluţia televiziunii de documentare şi planurile de a investi în continuare în piaţa din România.

Mai mult, Garda Romană de la Alba Iulia a oferit un moment demonstrativ de lupte individuale, cu ofiţeri romani şi gladiatori, formaţiuni şi strategii militare, spre deliciul celor prezenţi.

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • lăiță lăiță
    Daca History ar da zilnic si la aceiasi ora macar un episod cu extraterestrii,si ar renunta la programe foarte slabe gen,, Arme create prinfoc,sau ,,Asii amanetului,atunci sant convins ca ar devenii nomber 1,altfel ramane un canal de duzina...sorry.
  • Cosmin Cosmin
    Sper ca daca se va lansa History 2 in Romania,vom avea parte de documentare adevarate.Cand a aparut History channel in Romania,mergeam la parintii mei in alta localitate sa urmaresc super documentarele de atunci,pentru ca operatorul meu nu il avea in grila tv.Dar History Channel de acum e total schimbat...Numai emisiuni care mie nu mi plac!
  • Ivan Puiu Ivan Puiu
    CI ? La rcs-rds nu este in grilă !
  • Daniel Daniel
    History a devenit un canal de orice, numai de documentare istorice nu. Cu mici excepții.

Trimite un comentariu

sus