Skip to main content

REZULTATE. Pro TV, aproape 300.000 de dolari pe zi din reclame. Cum a contribuit Euro? Mai multe GRP-uri la preţuri mai mari

 
REZULTATE. Pro TV, aproape 300.000 de dolari pe zi din reclame. Cum a contribuit Euro? Mai multe GRP-uri la preţuri mai mari

Peste 280.000 de dolari a câştigat Pro TV în fiecare zi din publicitate, în trimestrul al treilea.

Publicitate

A fost o vară bună pentru Pro TV. A avut cele mai importante meciuri de la Euro 2016, în luna iunie şi începutul lui iulie, cererea a fost mare, iar acum se văd rezultatele. În total, în perioada iulie - septembrie, operaţiunile Pro-ului au atras numai din reclamă 25,7 milioane de dolari, în creştere cu 23% faţă de perioadă similară din 2015.

Cifrele şi concluziile apar în raportul financiar al Central European Media Enterprises (CME), compania-mamă a Pro TV, care este listată la bursă.

Veniturile de cablişti aproape au stagnat: 10,1 milioane de doalari, în trei luni, în creştere de doar 1%.

Motivele: Difuzarea Campionatului European, mai multe reclame la preţuri mai mari şi o cerere foarte mare de reclame (sold-out, adică toate calupurile au fost pline de spoturi).

Din raportul financiar al CME:

„Cererea pentru publicitate a fost foarte mare în cel de-al treilea trimestru al lui 2016, şi am monetizat integral spaţiul principalului nostru canal. Motivul ţine, parţial, de transmiterea Campionatului European, din prima parte a lunii iulie. Din moment ce am vândut mai multe GRP-uri la preţuri mai mari, veniturile noastre din publicitate au crescut cu 23% în această perioadă. Această creştere în publicitatea TV din al treilea trimestru, combinat cu creşterea de preţ din al doilea trimestru au dus la creşterea veniturilor nete din primele nouă luni.

Canalele noastre continuă să fie, în cea mai mare parte, sold-out şi date fiind constrângerile în generarea mai multor GRP-uri, ne aşteptăm în perioada următoare la o creştere mai moderată a veniturilor în cel de-al patrulea trimestru faţă de cel de-al treilea.”

Potrivit raportului financiar al Central European Media Enterprises, care este listată la bursă, piaţa TV a crescut în primele nouă luni ale acestui an cu 10%

O analiză Paginademedia.ro, după încheierea CampionatuluI European, arată că Pro TV a atras din reclama la meciurile de la Euro în jur de 3,2 - 3,3 milioane de euro (detalii, AICI).

Câteva dintre concluziile din raportul financiar al Central European Media Enterprises, despre operaţiunile companiei din România:

Vara a fost profitabilă pentru Pro TV. Operaţiunile din România ale companiei s-au ridicat în perioada iulie - septembrie, la aproape 37 de milioane de dolari. Creştere de pesre 15% faţă de perioada similară din 2015.

Sursele de venit: publicitatea şi banii de la cabliştii. Veniturile de la cablişti au stagnat, însă publicitatea a fost cea care a avut creşteri importante.

Sitaţia pe nouă luni:

Din ianuarie până în septembrie, grupul Pro TV a atras venituri totale de 118,2 milioane de dolari. În creştere faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Publicitatea a fost principala sursă de venit pentru Pro TV. 85,2 milioane de dolari în primele nouă luni ale anului. De la cablişti au atras 30,2 milioane de dolari.

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus