Skip to main content

Contraatac Apemin la campaniile Aqua Carpatica. Cât de nocivi sunt nitraţii? Campanie de educare „pentru a distruge miturile”

 
Contraatac Apemin la campaniile Aqua Carpatica. Cât de nocivi sunt nitraţii? Campanie de educare „pentru a distruge miturile”

"Purul Adevăr". Este numele campaniei online (cu o platformă dedicată) pe care Patronatul Apelor Minerale - Apemin a demarat-o „pentru a distruge miturile privind puritatea apei”.

Publicitate

Apemin nu numeşte niciun brand, dar singura marcă de apă care a mers pe conţinutul mic de nitraţi din apă, de-a lungul anilor, cu trimiteri la concurenţă, a fost Aqua Carpatica.

“Apa este un element vital vieţii, nu trebuie folosit ca “unealtă” de manipulare a întregii mase, doar ca aceasta să cumpere de la un anumit brand, spune Radu Lăzăroiu, preşedintele Apemin.

Toţi consumăm apă indiferent de producător, nimeni nu trebuie să trăiască cu impresia că intr-o zi apa îl poate ucide. Ăsta a fost principalul scop pentru care am luat decizia să pornim o campanie de informare a publicului”.

Campania online (o platformă cu articole de informare) nu este prima iniţiativă a Apemin ca urmare a tipului de promovare abordat de Aqua Carpatica. Apemin a sesizat, în trecut, CNA, în legătură cu reclamele Aqua Carpatica.

Detalii, în continuare:

În primul rând, ce îşi propune campania dezvoltată cu agenţia Infinit şi în ce constă:

„Rolul acestei campanii este de a informa consumatorul român despre importanţa apei asupra sănătăţii noastre”, este răspunsul.

Agenţia Infinit a creat o platformă online, apeleminerale.ro/puruladevar. Ce conţine?

Răspunsul:

Campania de sănătate Purul Adevăr ajută orice utilizator al site-ului apeleminerale.ro să descopere informaţii privind apa pe care o bea.
Articolele au fost create de către un consultant ştiinţific Apemin, având la bază atât legislaţia naţională cât şi cea internaţională privitoare la condiţiile pe care o apă trebuie să le îndeplinească pentru a putea fi consumată.

Website-ul va fi actualizat continuu cu articole relevante despre apă. Majoritatea temelor abordate venind din partea consumatorilor care pot adresa întrebări direct în site prin secţiunea: “Adresează-ne o întrebare”.

Durata campaniei este 9 ianuarie – 20 martie 2017. Pe parcursul primei luni de la lansare, peste 4 milioane de unici care au fost atinsi de bannerele “Purul Adevar.

De ce a venit campania acum, după câţiva ani de la lansarea Aqua Carpatica, promovată cu accent pe lipsa nitraţilor?

Radu Lăzăroiu, pentru Paginademedia.ro:

„Decizia Apemin a fost de a porni o campanie de educare a publicului. fost momentul în care toţi membrii Apemin au ajuns la un acord legat de mesaj”

De ce nu este precizat niciun brand anume?

"Am decis să începem printr-o campanie de educare a consumatorilor, fără a folosi un îmbuteliator anume care foloseşte alte valori decât ale noastre pentru promovare produsului", a spus Radu Lăzăroiu.

ISTORIE. Plângere Apemin la CNA. Mai multe reclame Aqua, oprite în ultimii ani

În luna noiembrie, Apemin a sesizat CNA în legătură cu reclama Aqua Carpatica. Spotul a fost oprit de la difuzare de forul audiovizual.

Ce a sesizat Apemin:

Spotul „induce în eroare consumatorii creând o stare de confuzie cu privire la calitatea celorlalte ape minerale îmbuteliate şi comercializate în România”.

„Spotul TV este oarecum o continuare a spoturilor anticoncurenţiale difuzate în cursul lunii mai 2012, în care s-a folosit de asemenea imaginea unor minori sugerând consumatorilor şi instigându-i să renunţe la achiziţionarea altor ape minerale îmbuteliate.

Toţi membrii CNA au votat atunci împotriva spotului TV, după cum Paginademedia.ro a scris AICI.

Potrivit Codului audiovizual, Este interzisă orice formă de promovare a unor produse sau a unor servicii care sugerează publicului ori îl instigă să renunţe la alte produse sau servicii similare ori asemănătoare identificabile.

Şi alte spoturi Aqua Carpatica au fost oprite de la difuzare în ultimii ani.

De-a lungul timpului, mai multe spoturi TV la Aqua Carpatica au fost interzise de la TV din cauza încălcării anumitor articole ale legislaţiei audiovizuale, privind informarea corectă. Problemele erau legate, de cele mai multe ori, de folosirea în spoturi a afirmaţiei „cea mai pură apă minerală din lume” sau „singura apă minerală din lume fără nitraţi”.

Reclamele au fost ulterior refăcute de către companie. La cele două formulări a fost adăugat cuvântul "carbogazoasă": "cea mai pură apă minerală carbogazoasă din lume" sau "singura apă minerală carbogazoasă din lume fără nitraţi".

Alte spoturi Aqua Carpatica interzise au fost în iunie 2013, după cum paginademedia.ro a relatat AICI. Probleme au fost şi în 2012, când alte două reclame Aqua Carpatica au fost interzise de pe TV (detalii AICI). Discuţii pe marginea altor spoturi Aqua Carpatica au fost şi în 2010, dar atunci Consiliul nu a luat o decizie întrucât Jean Valvis, patronul companiei, se angajase în faţa forului să modifice spoturile (detalii AICI).

VIDEO. Reclama oprită în toamna lui 2016:


Citeşte şi:

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus