Skip to main content

AUDIENŢE radio. Digi FM, vedeta de primăvară: şi-a dublat audienţa în Capitală, a crescut şi pe total. Radio 21, scădere după ce a devenit Virgin Radio

 
Sursa foto: Hepta
Sursa foto: Hepta

AUDIENŢE RADIO. Digi FM, postul deţinut RCS, este vedeta valului de primăvară. În Bucureşti, Digi şi-a dublat audienţa, comparativ cu anul trecut,dar creşterile sunt notabile pe toate targeturile. La nivelul întregii ţări, unde plusul s-a apropiat de 200.000 de ascultători.

Publicitate

Înainte de alte detalii, câteva concluzii, pe scurt:

Creşteri importante pentru Kiss FM şi Radio ZU, scăderi la Radio România Actualităţi, potrivit noului val de primăvară a audienţelor radio.

Ca de obicei, Radio ZU şi Kiss FM îşi împart poziţiile de lider la audienţă pe Bucureşti, la oraşe şi la nivel naţional.

Transformarea Radio 21 în Virgin Radio, din ianuarie 2017, s-a simţit în mod negativ în audienţe. Postul a scăzut pe toate cele trei targeturi de audienţă.

Paginademedia.ro vă prezintă rezultatele ultimului Studiu de Audienţă Radio, realizat în perioada 9 ianuarie – 23 aprilie 2017 de către IMAS – Marketing şi Sondaje SA şi Mercury Research:

Capitala este ZU. Postul Intact, primul loc. Digi FM şi-a dublat audienţa în Bucureşti

  • ZU. Postul de radio al Intact a avut în prima parte a acestui an, în medie, 272.000 de ascultători. Postul a câştigat peste 21.000 de ascultători, comparativ cu acelaşi val din 2016.
  • Scădere importantă pentru postul de pe locul al doilea, Radio România Actualităţi, care a coborât la 194.000 de ascultători.
  • Radio Kiss este tot pe creştere, la peste 190.000 de ascultători, în medie.
  • Scădere şi la Rock FM, post care a ajuns la aproape 86.000 de ascultători, faţă de primăvara anului trecut când avea 113.400.
  • Radio Guerrilla este la al treilea val de audienţe şi a obşinut în această primăvară o medie de ascultători de aproape 40.000.
  • Plus de audienţă şi la Naţional FM
  • Smart FM, postul lui Marius Tucă, este ultimul clasat, cu o medie de 4.500 de ascultători, în scădere faţă de anul trecut.

Audienţa posturilor de radio în BUCUREŞTI, în valul de primăvară 2017, comparativ cu anul trecut:

Post Valul de primavara 2017 Valul de primavara 2016 Variatie
1 Radio ZU 272.000 250.500 21.500
2 Radio Romania Actualitati 194.700 238.400 -43.700
3 Radio Kiss FM 190.700 162.100 28.600
4 Radio Europa FM 144.500 107.800 36.700
5 Radio Magic FM 139.300 151.900 -12.600
6 Radio ProFM 93.400 115.400 -22.000
7 Radio Romantic FM 90.900 86.800 4.100
8 Radio Rock FM 85.900 113.400 -27.500
9 Radio 21/Virgin FM 69.600 82.200 -12.600
10 Radio Dance FM 64.500 NA
11 Radio Digi FM 49.900 26.600 23.300
12 National FM 42.100 38.800 3.300
13 Radio Guerrilla 38.900 NA
14 Radio Antena Satelor 30.900 45.000 -14.100
15 Radio Romania Cultural 28.900 28.500 0.400
16 Radio Itsy Bitsy FM 24.200 19.800 4.400
17 Radio Vibe FM 23.600 32.800 -9.200
18 Radio Tananana 19.600 20.700 -1.100
19 Radio Romania Muzical 15.600 21.600 -6.000
20 Bucuresti FM 15.100 11.000 4.100
21 Radio Seven 6.600 900 5.700
22 Radio Smart FM 4.500 11.500 -7.000

URBAN. Virgin Radio, scădere după relansarea din Radio 21

  • Urbanul este dominat de Kiss FM. Postul a ajuns la 1,4 milioane de ascultători, un plus de 130.000 faţă de primăvara lui 2016.
  • Creştere şi pentru ZU, post care în primăvara aceasta a avut, în medie, 1,2 milioane de ascultători.
  • Pro FM şi Virgin Radio (fostul Radio 21) au avut cele mai puternice scăderi. Radio 21, devenit Virgin Radio din ianuarie 2017, are un minus de aproape 61.000 de ascultători comparativ cu primăvara lui 2016.
  • Creştere importantă pentru Digi FM, la 404.800 de ascultători media. Un plus de 126.000 faţă de valul din primăvara 2016.

Audienţa posturilor de radio la nivel URBAN, în valul de primăvară 2017, comparativ cu anul trecut:

Post Valul de primavara 2017 Valul de primavara 2016 Variatie
1 Radio Kiss FM 1.452.700 1.322.700 130.000
2 Radio ZU 1.262.000 1.205.000 57.000
3 Romania Actualitati 1.106.000 1.185.900 -79.900
4 Radio Europa FM 932.800 918.800 14.000
5 Radio ProFM 572.000 679.600 -107.600
6 Radio Magic FM 518.300 528.400 -10.100
7 Radio Digi FM 404.800 278.800 126.000
8 Virgin Radio 332.000 392.900 -60.900
9 Radio Rock FM 222.500 240.900 -18.400
10 Radio Antena Satelor 209.900 229.700 -19.800
11 National FM 185.500 149.400 36.100
12 Radio Romania Oltenia 160.800 158.600 2.200
13 Romania Cultural 147.000 134.600 12.400
14 Radio Romania Iasi 103.600 133.000 -29.400
15 Radio Romania Resita 103.000 109.000 -6.000
16 Radio Romania Timisoara 95.000 112.400 -17.400
17 Radio Romania Cluj 72.400 68.300 4.100
18 Radio Romania Targu Mures 45.900 56.800 -10.900
19 Bucuresti FM 45.800 62.000 -16.200
20 Radio Romania Constanta 30.400 24.400 6.000

NAŢIONAL. Kiss, cel mai ascultat. Digi FM, plus de aproape 200.000 de ascultători

  • Radio Kiss FM conduce pe publicul naţional. Peste 2,3 milioane de ascultători are postul, potrivit valului de primăvară. Kiss a câştigat 145.000 de ascultători, comparativ cu valul din primăvara lui 2016.
  • În schimb, Radio ZU, post aflat pe locul al doilea, a scăzut uşor la 1,904 milioane de ascultători.
  • Ce mai importantă creştere, la nivel naţional este a Digi FM: de la 407.700 în 2016, la 591.000 în primăvara acestui an. În schimb, Pro FM, post aflat în acelaşi grup cu Digi FM a pierdut audienţă. A ajuns la 708.100, media de ascultători pe zi, faţă de 805.200, media în valul anterior.
  • Fostul Radio 21, transformat în Virgin Radio odată cu începerea măsurătorilor radio, pe 9 ianuarie, a scăzut şi la nivel naţional. Postul a avut un minus de 91.200 de ascultători, comparativ cu valul din primăvara lui 2016.

Audienţa posturilor de radio la nivel NAŢIONAL, în valul de primăvară 2017, comparativ cu anul trecut:

NATIONAL Valul de primavara 2017 Valul de primavara 2016 Variatie
1 Radio Kiss FM 2.337.600 2.192.200 145.400
2 Radio ZU 1.904.200 1.922.400 -18.200
3 Radio Romana Actualitati 1.817.1.00 1.912.200 -95.100
4 Radio Europa FM 1.385.200 1.366.000 19.200
5 Radio ProFM 928.000 1.054.700 -126.700
6 Radio Antena Satelor 708.100 805.200 -97.100
7 Radio Magic FM 639.400 652.800 -13.400
8 Radio Digi FM 591.000 407.700 183.300
9 Virgin Radio/Radio 21 474.300 565.500 -91.200
10 Radio Romania Iasi 366.700 356.400 10.300
11 Radio Romania Oltenia Craiova 350.500 377.000 -26.500
12 National FM 260.500 222.100 38.400
13 Radio Rock FM 259.000 251.000 8.000
14 Radio Romania Cultural 242.400 197.200 45.200
15 Radio Romania Timisoara 195.100 219.900 -24.800
16 Radio Romania Resita 157.000 165.200 -8.200
17 Radio Romania Targu Mures 133.600 108.700 24.900
18 Radio Romana Cluj 109.700 123.000 -13.300
19 Bucuresti FM 82.500 102.100 -19.600
20 Radio Romania Constanta 60.700 36.300 24.400

Cum s-au măsurat audienţele radio

Măsurarea audienţei posturilor de radio în cadrul SAR s-a realizat pe baza metodei rememorării audienţei din ziua precedentă, la care apelează cele mai multe dintre sistemele de măsurare existente pe plan internaţional, metodologie recomandată de EBU (European Broadcasting Union) şi ESOMAR (European Society for Opinion and Marketing Research).

În vederea înregistrării cât mai corecte a secvenţelor de ascultare a posturilor de radio în ziua precedentă, respondenţii au fost asistaţi cu reconstituirea principalelor activităţi desfăşurate de ei în cursul zilei anterioare interviului, în raport cu care au fost înregistrate intervalele de ascultare.

Procesul de culegere a datelor în teren Culegerea datelor pentru SAR a fost realizată de două institute de cercetare (eşantioane egale).

În mediul urban toate interviurile s-au realizat prin telefonul fix şi telefonul mobil, iar în mediul rural 50,5% din interviuri au fost realizate faţă în faţă, la domiciliul respondenţilor, pe baza procedurii CAPI (Computer Assisted Personal Interviewing), iar restul prin telefonul fix şi telefonul mobil.

Durata perioadei de intervievare: 14 săptămâni. Culegerea datelor din teren s-a realizat după o planificare echilibrată a interviurilor pe tip de localitate şi zi a săptămânii, de-a lungul celor 14 săptămâni de intervievare. Durata medie a interviului: 19 minute.

În mediul urban s-au realizat 7.400 interviuri (eroare maximă de eşantionare +/-1,1%), în mediul rural s-au realizat 2.727 de interviuri (eroare maximă de eşantionare +/-1,9%), iar în Bucureşti s-au realizat 1.800 interviuri (eroarea maximă de eşantionare este +/- 2,3%).

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • @Iuli: poate nu am 500.000 de prieteni, dar Radio Guerrilla a fost si este unul din simbolurile anti-psd-ciuma rosie si noi in piata am fost cam 500.000 si toti cu siguranta asculta Radio Guerrilla, asa ca ar trebui sa fie in primele 3 locuri din Bucuresti la audiente! Iar muzica, discutiile si tot ce este la Radio Guerrilla este mai bun si diferit fata ce ceilalti. Probabil firmele care au facut sondajul sunt cele de casa ale psd-ciuma rosie!
  • Cred că la audiențele astea se fac mișmacuri. Eu unul, nu cred ca fiind reale aceste cifre.
  • @Mihai, ai 500.000 de prieteni? Ce intrebare stupida! Radio G. e jos in Bucuresti pentru ca nu e ascultat, iar la National si Urban nici macar nu apare in top. Alta intrebare.
  • mihai, tu sigur esti cel mai destept. reiese clar din comentariul tau.
  • De ce este Guerrilla atat de jos in Bucuresti? Eu si toti prietenii mei ascultam Radio Guerrilla si Dobro spune ca noi suntem cei mai destepti si cei mai "diferiti", iar numai noi platim bilete si de aceea este atata publicitate. Cred ca este ceva gresit in aceste sondaje.

Trimite un comentariu

sus