Skip to main content

Facebook, acuzat că ar furniza publicitarilor date despre tineri stresaţi, nervoşi, sau anxioşi. Reacţia reţelei?

 
foto: Sky News
foto: Sky News

Facebook este acuzat în Australia că ar folosi algoritmi pentru identificarea utilizatorilor tineri care trec prin momente de vulnerabilitate psihică şi le-ar pune la dispoziţia agenţiilor de publicitate. Datele ar ajuta publicitarii la crearea unor campanii care să exploateze aceste slăbiciuni.

Publicitate

Reţeaua socială a admis că a realizat un studiu pe utilizatori, însă scopul acestuia a fost altul.

Informaţia a fost lansată de ziarul australian The Australian, care a intrat în posesia unui document de 23 de pagini, pregătit de gigantul digital pentru una dintre cele mai mari bănci din Australia, potrivit Gizmodo.com. Peste 6 milioane de utilizatori tineri ar fi fost targetaţi de monitorizarea Facebook.

În document se arăta că reţeaua socială a furnizat agenţiilor de publicitate date detaliate despre adolescenţi din Australia, în momente în care se simţeau copleşiţi, anxioşi, îngrijoraţi, inutili sau învinşi. Facebook a refuzat să spună dacă această practică este folosită şi în alte ţări din lume, scrie Gizmodo.

Potrivit sursei citate, documentul a fost pregătit de doi dintre cei mai buni directori ai Facebook din Australia, David Fernandez şi Andy Sinn.

“Prin monitorizarea posturilor, a imaginilor, a interacţiunilor şi a activităţii pe internet în timp real, Facebook poate prelua date despre tineri în momente în care se simt stresaţi, învinşi, copleşiţi, îngrijoraţi, nervoşi, Inutil şi care au suferit un eşec”, se arată în raport.

Datele adunate sunt "bazate pe date interne Facebook" şi "nu sunt disponibile public", "schimbul de astfel de informaţii fiind realizat numai în baza acordului de confidenţialitate", mai spune Gizmodo,, care preia date din raport.

Baza de date, formată din peste 6 milioane de utilizatori cu vârste între 16 şi 26 de ani

“Facebook a construit o bază de date a utilizatorilor Facebook alcătuită din 1,9 milioane de elevi cu vârsta medie de 16 ani, 1,5 milioane de studenţi cu vârsta medie de 21 de ani şi 3 milioane de lucrători tineri cu vârsta medie de 26 de ani."

Potrivit Gizmodo, Facebook ar utiliza frecvent piaţa din Australia pentru a testa noi caracteristici înainte de a le lansa în alte părţi ale lumii.

Premisa articolului este înşelătoare. Analiza a fost destinată să ajute marketerii să înţeleagă modul în care oamenii se exprimă pe Facebook”, a răspuns gigantul digital, într-un comunicat publicat în Facebook NewsRoom.

“Pe 1 mai 2017, The Australian a postat o ştire despre cercetarea făcută de Facebook şi ulterior împărtăşită cu un agent de publicitate. Premisa articolului este înşelătoare. Facebook nu oferă instrumente care să vizeze oamenii pe baza stării lor emoţionale.

Analiza efectuată de un cercetător australian a fost destinată să ajute marketerii să înţeleagă modul în care oamenii se exprimă pe Facebook. Nu a fost niciodată folosit pentru direcţionarea anunţurilor şi s-a bazat pe date anonime şi agregate.

Facebook are un proces stabilit pentru a revizui cercetarea efectuată. Această cercetare nu a urmărit acest proces şi revizuim detaliile pentru a corecta supravegherea.”

Documentul publicat de The Australian nu ar fi prima dovadă a unor experimente sociale făcute de Facebook pe utilizatorii săi. Gizmodo prezintă alte două experimente realizate de Facebook în perioada 2010 - 2012, care au implicat aproape 62 de milioane de utilizatori ai reţelei sociale.

  • În 2010, Facebook a făcut un experiment pe un eşantion de 61 de milioane de persoane, din care a tras concluzia reţeaua socială este capabilă să influenţeze comportamentul de vot în lumea reală.

Studiul complet, aici.

  • În 2012, compania a experimentat în mod deliberat emoţiile utilizatorilor prin manipularea fluxurilor de ştiri din aproape 700.000 de persoane pentru a vedea dacă ar putea să le facă să se simtă ceva diferit, rezultatul fiind că DA, ar putea.

Autor: Daniel Puisor redactiapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • mile mile
    chiar nu aveti voie sa publicati audiente , meciul cat a facut
  • sgiu sgiu
    @marian actualii chefi de la a1 nu făceau asta la masterchef la pro tv?
    Ba da,ba da,ba da....
  • marian marian
    Tinerii frumosi si destepti au fost plecati pe peste tot ,cei care se uita la o televiziune de cea mai buna calitate nu la ,,,,,,,, restul au ramas si sau uitat la niste caricaturi de emisiuni ,gen acces in ,,,,, si emisiunea de doi lei cu asa zisi chefi cu injuraturi si scandaluri ,ca atat ii duce mintea . prefer un dans si o emisiune superba cu tot ce i trebuie , dar fiecare cu placerile lui
  • sgiu sgiu
    În intervalul orar în care a fost difuzată, 20.30-23.35, emisiunea „Chefi la cuțite” nu a avut rival. Semifinala de luni seară a condus topul audiențelor cu o medie pe publicul comercial din mediul urban cu vârste cuprinse între 18 și 49 de ani de 11,2 puncte de rating și 27,9 % cota de piață, în vreme ce Pro Tv se clasa pe locul al patrulea, după DigiSport 1 și Kanal D, cu o medie de 4 puncte de rating și 10 % cota de piață.

    La orașe Antena 1 a fost lider de piață cu o medie de 7,7 puncte de rating și 16,6 % cota de piață, Pro Tv ocupând tot locul al patrulea, după Kanal D și DigiSport 1, cu o medie de 4,7 puncte de rating și 10,2 % cota de piață. Iar la nivelul întregii populații a țării, Antena 1 a fost lider cu o audiență medie de 7,1 puncte de rating și 15,3 % cota de piață, în timp ce Pro Tv ocupa locul al treilea, după Kanal D, cu 5,3 puncte de rating și 11,4 % cota de piață.

    De fapt, de 1 mai, Antena 1 a fost lider de piață atât la nivelul întregii zile – cu o medie pe publicul comercial de 3,2 puncte de rating și 18 % cota de piață, cât și în prime time (intervalul orar cuprins între 19.00-23.00), atunci când obținea pe publicul comercial o medie de 8,4 puncte de rating și 23,5 % cota de piață (cu Pro Tv în poziție secundă cu 5 puncte de rating și 14,1 % cota de piață), iar pe publicul din mediul urban o medie de 6,3 puncte de rating și 14,3 % cota de piață (cu Pro Tv din nou în poziție secundă cu 5,8 puncte de rating și 13,2 % cota de piață).
    sursa:http://a1.ro/chefi-la-cutite/stiri/semifinala-chefi-la-cutite-a-fost-lider-de-piata-pe-toate-categoriile-de-public-id656111.html
    De fapt,același text e și pe:http://www.radardemedia.ro/audiente-tv-semifinala-chefi-la-cutite-fost-lider-de-piata-pe-toate-categoriile-de-public-marea-finala-va-difuzata-acesta-seara/
  • mile mile
    iuli, sunt pe site-ul antenei , doar pt antena si pro tv , 11,2 la 4, 4 pro pe loc 4
  • Iuli Iuli
    Audientele de luni?

Trimite un comentariu

sus