
“Faptul că același desen a fost ales și de Taipei, înseamnă că nici noi nu ne-am orientat rău”, glumește publicitarul Bogdan Naumovici, după ce desenul desemnat câștigător pentru logo-ul Capitalei a fost anulat, pentru că seamănă cu cel al orașului Taipei.
Publicitarul, care a fost membru al comisiei de selecție, explică în exclusivitate pentru Paginademedia.ro cum s-a votat, care au fost criteriile, de ce a acceptat să fie în comisie, dar și ce variante a găsit în sutele de propuneri:
“Am văzut zeci de Arcuri de triumf, multe inimi și B-uri, dar și câteva acvile și Case ale poporului”
Bogdan Naumovici, pentru Paginademedia.ro:
“Logo-ul a fost descalificat pentru că nu e original. Nu putem spunem dacă el a fost copiat sau nu, nu ne putem pronunța. Doar că nu îl putem folosi, pentru că seamănă foarte mult cu altceva”
“Ceea ce e de apreciat este transparența și onestiatatea procesului. În momentul în care a văzut că seamănă foarte mult cu cel din Taipei, niciunul dintre membrii comisiei nu a avut de comentat.”
"Totul a fost deschis și transparent. A fost, de altfel, o condiție de bază pentru a fi în această comisie."
Mi se pare lăudabil că premiul a fost retras când s-a constatat asemănarea. Nu a fost ca la frunza lui Udrea. Nu s-au căutat probleme de procedură, în dauna fondului.”
Care va fi noul logo, după cel descalificat?
Naumovici:
“Logic ar fi să se ducă spre locul al doilea, dar nu e sigur. Ne vom întâlni, cei din comisie, și vom stabili.”
Cum s-a jurizat?
Bogdan Naumovici, pentru Paginademedia.ro:
“Fiecare a dat note pe cinci criterii:
1. Relevanță: să aibă legătură cu Bucureștiul
2. Atractivitate: aici, e drept, e un criteriu subiectiv
3. Originalitate: Au fost multe propuneri, fiecare a venit cu zece variante, deci au fost peste 2.000. Concurenții și-au asumat fiecare că lucrarea lor e originală. Noi am mers pe prezumția de nevinovăție, nu invers.
Noi ne-am uitat pe logo-urile orașelor care încep cu litera B, ca și Bucureștiul: Budapesta, Berlin, Bruges, Belfast. Nu am căutat în zecile de mii de orașe să le vedem logo-urile.
Oricum, am apreciat concurenții care au pus și o prezentare și o justificare a conceptului, nu numai un desen.
Până acum, eu habar nu aveam că există posibilitatea de a căuta pe net imagini similare, că am fi verificat.
4. Versatilitate: să se poată declina pe evenimente sportive, culturale etc.
5. Adaptabilitate: să se poată pune pe tot felul de suporturi.
Toate notele au fost date individual de cei din comisie, care au participat pro-bono. Am discutat zece, în ordinea notelor.
Am văzut zeci de Arcuri de triumf
Despre calitatea lucrărilor?
Din cele peste 200 de lucrări, 70-80% nu aveau ce căuta acolo, spune publicitarul.
Naumovici:
"Am văzut zeci de Arcuri de triumf, multe inimi și B-uri, dar și câteva acvile și Case ale poporului. Unii au venit cu argumentație, alții cu desene de mână, pictate. Și Ateneuri. M-a mirat folosirea Arcului de triumf, e un simbol care trimite, mai degrabă, la Paris."
Puțini publicitari printre concurenți.
Naumovici: Din toți cei peste 200 de participanți, dacă am cunoscut 2 dintre ei (și aceia nu au intrat în selecția finală). Ca publicitar, cunosc o grămadă de art directori, dar nu i-am văzut să participe. I-aș trage puțin de urechi pe creativii care nu au fost interesați. Nu e un logo pentru Firea, e pentru oraș. Plus că nu cred că le-ar fi stricat 10.000 de euro.
A fost și un slogan care mi-a plăcut: Locuim împreună. Pentru un oraș divizat între tineri frumoși și liberi și pensionari, între bicicliști și șoferi, între alte lucruri, e o poziționare interesantă.
De ce s-a dus în comisie?
Pentru că nu se alege logo-ul lui Firea, e logoul orașului. Eu n-am votat-o pe Firea, dar dacă în felul acesta vin cu o mână de ajutor pentru București, de ce nu?
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
Competență și profesionalism, frate, nu te joci.... :))))