Recomandare online pentru protecţia minorilor de la IAB România - Asociatia industriei de marketing si publicitate online din Romania.
Organizaţia propune o serie de măsuri şi standarde pentru ca minorii să fie cât mai puţin expuşi la reclamele la produse care conţin tutun.
Totodată, se recomandă ca toate campaniile online adresate exclusiv adulţilor să fie semnalizate. Cum? “Prin semn si text dedicat “interzis persoanelor sub 18 ani” care sa fie expus vizibil, intr-o pozitie fixa, cu un font si o dimensiune standardizate”
De ce vine această recomandare?
Au aparut deja campanii online pentru produse de tutun fara fum pe site-urile romanesti, in conditiile in care publicitatea pentru aceste produse este inca nereglementata legislativ, explică oficialii IAB.
Mai exact, ce se recomandă în cazul unor campanii la produse care conţin tutun:
- Campaniile să fie făcute doar pe site-uri unde riscul ca ele să fie văzute de minori este minim (prin structura demografica a audientei)
- Folosirea, pe cat posibil, a criteriilor de targetare pe varsta
- Mecanisme de filtrare, de tipul câmpuri/pagini de dialog pentru introducerea datei de nastere.
- Includerea produselor de tutun fara fum in campanii de educare a minorilor cu privire la riscurile fumatului.
Companiile de marketing şi publicitate care doresc să contribuie la setul de măsuri pentru siguranţa minorilor în online pot trimite recomandări la adresa [email protected], până pe 30 septembrie 2017.
Comentarii