Skip to main content

Fuego, actorul din campania KFC: Mi-a plăcut din prima principiul de a fi ironici și de a încerca să le dovedim tuturor că eu chiar am umor

 
Fuego, actorul din campania KFC: Mi-a plăcut din prima principiul de a fi ironici și de a încerca să le dovedim tuturor că eu chiar am umor

Nu împodobi, Fuego, bradul! "Mi-a plăcut din prima principiul de a fi ironici și de a încerca să le dovedim tuturor că eu chiar am umor și că pot aprecia o glumă bună, dacă-i făcută cu simț de răspundere", spune Paul Surugiu - Fuego, despre campania KFC, în care apare și care a fost între cele mai creative ale lunii trecute, în topul Art Directors Club România. "Am luat în calcul și haterii, dar pe ei n-ai cum să-i oprești și cumva, în economia unei reușite, își au și ei rostul lor", spune el într-un interviu pentru Paginademedia.ro.

Publicitate

De ce a acceptat rolul din reclamă? S-a temut de posibilele ironii?

"Analizând la rece, mi-am dat seama că autoironia și punctarea pe acest mit urban nu va face decât să-i anihileze pe cei ce nu sunt capabili să vadă și altceva la mine cu excepția bradului, și sunt destule în toți anii aceștia", explică Paul Surugiu - Fuego.

Îniante de răspunsurile complete, iată, pe scurt, ideea campaniei Prelungește vara, dezvoltată de UM Studios, parte a grupului McCann:

Dă-i ceva de făcut lui Fuego! Cu cât îl ții ocupat mai mult timp, cu atât amâni împodobirea bradului de Crăciun. Cu cât îl ții mai mult ocupat, cu atâtea minute rămân mai mult în meniu băuturile Krushers Mocktail.

Pe un site dedicat, kfc.ro/prelungestevara, Fuego primea ceva de făcut de la vizitatori. O listă lungă de la "cântări", vocalize sau versuri, la "bagă o kendama", "învârte un spinner" sau exerciții de dicție.

Dacă nu primea nimic de făcut, se apuca și împodobea bradul. La fiecare sarcină, se câștigau câteva minute. "Am prelungit vara cu șase luni", spune Fuego despre rezultate.

VIDEO. Fuego, în campania KFC Prelungește vara 

Paul Surugiu - Fuego, despre campanie, pentru Paginademedia.ro:

  • Mi-am zis că felul acesta de a arăta cum sunt eu de fapt, un tip comic, pus pe glume și capabil de a vedea dincolo de miștourile ieftine, poate transforma ideea într-un lucru cu adevărat calitativ, care punctează clar pe idee, pe haz, pe felul de a spune o poveste despre un produs într-un mod cu totul inedit 
  • Într-adevăr, am pus în balanță toate posibilitățile. Dacă a fost să fug de ceva în viața asta, acela a fost penibilul. Mi-e efectiv teamă de penibil și cred eu că am reușit să-l “fentez” de multe ori. Așa că prima temere a fost aceasta, de a nu fi penibil
  • Am luat în calcul și haterii, dar pe ei n-ai cum să-i oprești și cumva, în economia unei reușite, își au și ei rostul lor. Cu atât mai mult cu cât eu sunt călit, obișnuit cu cei care atunci când nu au altceva mai bun și mai inteligent de făcut, fac o glumiță cu bradul.
  • Analizând la rece, mi-am dat seama că autoironia și punctarea pe acest mit urban nu va face decât să-i anihileze pe cei ce nu sunt capabili să vadă și altceva la mine cu excepția bradului, și sunt destule în toți anii aceștia.
  • Da, am avut rezerve, dar eu știu că poți anihila multe atunci când tu ești cel care privește totul cu relaxare. Iar asta a ajutat! Cel puțin pentru cei ce au văzut dincolo de superficialitate!
  • A fost o joacă făcută de oameni mari, în care am mizat pe niște supoziții, reușind să ne impunem prin felul profesionist în care am lucrat. Nu vine asta ca o laudă, dar haterii n-au fost atât de mulți și cumva consider că mesajul transmis a fost unul pozitiv, deloc arogant, deloc incisiv, plin de simplitate, umanitate și haz.
  • Nu poți forța oamenii, prin ceva anume, să te placă, dacă ei nu simt asta. Sunt rațional și știu că muzica mea este pentru cei romantici, pentru cei ce pun accent pe mesaj și pe felul în care melodicitatea unei piese ne poate schimba! Numele Fuego, care complet e Paul Surugiu-Fuego, e oricum pe buzele tuturor. M-aș bucura dacă aceasta campanie i-a făcut cât de cât curioși să descopere ce fac eu.
  • Dincolo de produsul prezentat, am apreciat și am punctat clar pe idee – aceea de a mă face oamenii pe mine să opresc venirea iernii, să realizez diverse activități pentru a face iarna să stea pe loc și pentru a nu mă apuca să împodobesc bradul, eu fiind cumva, în opinia lor, un simbol a tot ce înseamnă Crăciun, prin muzica mea

Paul Surugiu - Fuego, interviul complet:

Paginademedia.ro: Cum ai reactionat când ți s-a propus ideea? Era numele tău în joc.

Paul Surugiu - Fuego: Am fost de fiecare dată foarte precaut, cel puțin în ultimii cinci-șase ani, cu imaginea mea, cu felul și locurile în care apar și mai ales cu produsele sau campaniile pe care le asociez de numele meu, având în spate o echipă de oameni bine pregătiți, care știu cum să facă să-mi fie bine și să pot fi pus în valoare în această industrie în care am reușit să mă mențin, ca artist independent, de mai bine de 20 de ani.

Deși am primit o multitudine de oferte, unele foarte avantajoase, am evitat să devin imaginea unui brand sau să recomand un anumit produs, asta pentru că nu sunt dominat de o dorință exacerbată de câștig, considerând că în ani, suntem fix măsura și rezultatul alegerilor noastre. Iar asta am învățat-o pe parcurs!

Ideea este că propunerea campaniei „PRELUNGEȘTE VARA” a venit din partea unei companii de publicitate, a unei echipe serioase și profesioniste, ce are în frunte doi oameni speciali, Adela Dan și Andrei Leonte. Dincolo de produsul prezentat, am apreciat și am punctat clar pe idee – aceea de a mă face oamenii pe mine să opresc venirea iernii, să realizez diverse activități pentru a face iarna să stea pe loc și pentru a nu mă apuca să împodobesc bradul, eu fiind cumva, în opinia lor, un simbol a tot ce înseamnă Crăciun, prin muzica mea.

Firește că, tipicar cum sunt, am analizat această joacă asumată și am încercat, împreună cu cei de la echipa de publicitate, să găsim varianta ideală, deși mi-a plăcut din prima principiul de a fi ironici și de a încerca să le dovedim tuturor că eu chiar am umor și că pot aprecia o glumă bună, dacă-i făcută cu simț de răspundere.

Mi-am zis că felul acesta de a arăta cum sunt eu de fapt, un tip comic, pus pe glume și capabil de a vedea dincolo de miștourile ieftine, poate transforma ideea într-un lucru cu adevărat calitativ, care punctează clar pe idee, pe haz, pe felul de a spune o poveste despre un produs într-un mod cu totul inedit.. Zis și făcut! Ne-am pus pe treabă și a ieșit un joc interesant, în care oamenii îmi dau de treabă, iar eu, amuzat, le răspund și încerc să îndeplinesc aceste porunci care mă țin din a împodobi bradul.


Paginademedia.ro: Ce ai luat în calcul? Care au fost părțile bune și părțile mai puțin bune pe care le-ai pus în balanță?

Paul Surugiu - Fuego: Aici nu a fost foarte simplu, nici pentru mine și echipa mea, nici pentru cei de la care a venit ideea. Ne-am pus de acord și într-adevăr, am pus în balanță toate posibilitățile. Dacă a fost să fug de ceva în viața asta, acela a fost penibilul. Mi-e efectiv teamă de penibil și cred eu că am reușit să-l “fentez” de multe ori. Așa că prima temere a fost aceasta, de a nu fi penibil, de a nu cădea într-o latură care să nu fie pe gustul celor ce-mi apreciază munca.

Mai apoi am luat în calcul și haterii, dar pe ei n-ai cum să-i oprești și cumva, în economia unei reușite, își au și ei rostul lor. Cu atât mai mult cu cât eu sunt călit, obișnuit cu cei care atunci când nu au altceva mai bun și mai inteligent de făcut, fac o glumiță cu bradul.

Dar am crezut în idee și în felul în care aceasta poate transmite un mesaj, punându-mă și pe mine într-o lumină propice, mai ales că nu ne adresam neapărat celor din zona mea de interes. Analizând la rece, mi-am dat seama că autoironia și punctarea pe acest mit urban nu va face decât să-i anihileze pe cei ce nu sunt capabili să vadă și altceva la mine cu excepția bradului, și sunt destule în toți anii aceștia. Iar cocktailul pe care l-au propus cei de la companie, pentru răcorire, după ce eu prelungeam vara, este chiar interesant, un produs natural, care are mare trecere la public.

Paginademedia.ro: Ai avut rezerve la început legate de riscul unui posibil val de ironii?

Paul Surugiu - Fuego: Știu bine că acestea sunt oricum inevitabile și mai știu că nu te poate iubi toată lumea. Eu mi-am învățat lecția și chiar nu-mi doresc să fiu pe placul tuturor. Fiecare poate alege ce muzică ascultă, ce-i place sau ce promovează mai departe. Eu în schimb îmi fac treaba cu seriozitate, reușind de mai bine de 10 ani, fără brad, credeți-mă, să umplu în toată România, de două ori pe an, sălile de spectacol, fără case de producție impresionante alături.

Da, am avut rezerve, dar eu știu că poți anihila multe atunci când tu ești cel care privește totul cu relaxare. Iar asta a ajutat! Cel puțin pentru cei ce au văzut dincolo de superficialitate!


Paginademedia.ro: Ce semnale ai avut? A fost apreciată această autoironie?

Paul Surugiu - Fuego: Vedeți voi, autoironia și gluma fină vor fi mereu apanajul oamenilor inteligenți și capabili de a face lucruri cu simț de răspundere! Nu neapărat pentru că mă include pe mine, dar am certitudinea că ideea aceasta va lua o distincție importantă la premiile pentru publicitate! Am primit numeroase mesaje și semnale din partea unor oameni care n-aveau nici o legătură cu mine – scriitori reputați, jurnaliști, oameni de presă și colegi.

Au fost și păreri contra, care spuneau că nu a meritat să mă implic în această campanie, dar sunt și am fost mereu omul provocărilor, răspunzând deschis la tot ce a fost nou și calitativ. Și poate în felul acesta va înțelege toată lumea că povestea cu bradul e un mit, care dă bine în preajma sărbătorilor și care ne face mai umani, într-o lume în care punem accentul doar pe ce-i lipsit de esență.


Paginademedia.ro: Cum comentezi reacțiile. Lumea chiar ți-a dat destule de făcut :)

Paul Surugiu - Fuego: Cert e că toată lumea s-a distrat, iar noi am putut face ceva asumat, cu mult cap și tact, fără să ne facem de râs. A fost o joacă făcută de oameni mari, în care am mizat pe niște supoziții, reușind să ne impunem prin felul profesionist în care am lucrat. Nu vine asta ca o laudă, dar haterii n-au fost atât de mulți și cumva consider că mesajul transmis a fost unul pozitiv, deloc arogant, deloc incisiv, plin de simplitate, umanitate și haz.

Iar faptul că a fost interactiv a făcut oamenii, chiar și cei ce nu mă plac, să încerce să mă facă să am tot felul de activități. Și nu ne-am bătut joc de ce am făcut! Ba dimpotrivă, am încercat ca fiecare posibilă acțiune să fie inedită!


Paginademedia.ro: Te așteptai la așa rezultate? Vara s-a prelungit cu multe zile.

Paul Surugiu - Fuego: Rezultatul este impresionant, pentru o campanie în online, deloc agresiv promovată. Am prelungit vara cu șase luni, ceea ce înseamnă peste 250.000 de minute, pe parcursul unei luni, atât cât a durat campania.

Dacă ajungem la cifre, atunci peste 300.000 de mii de oameni au reacționat și au intrat pe site încercând să mă oprească din drum. Am prelungit vara, dar acum eu mă pregătesc, pe bune, de drum. Plec într-un super turneu național, de pe 4 pe 25 decembrie, un maraton, prin care aduc magia Crăciunului mai aproape, într-o “SCRISOARE DE DECEMBRIE”.. Ajung, alături de band-ul meu, în peste 25 de orașe, spectacolul de gală fiind la București, în ziua de Crăciun, cu invitați speciali, la Teatrul Național!

Paginademedia.ro: Crezi că numele Fuego a ajuns la o plajă de public tânăr mai mare decât la începutul campaniei? A fost acesta un argument pentru tine?

Paul Surugiu - Fuego: Aș vrea să-ți spun legat de asta, că povestea cu publicul meu targetat doar pe o anumită categorie este un principiu eronat, o falsă istorie promovată de unii și alții în spațiul public. Nu cânt muzică modernă, comercială, dar în sală, la concertele mele, media de vârstă este de 25-50 de ani, reușind să văd mulți copii ce vin cu părinții lor, încă de acum 15 ani, iar acum sunt maturi în toată regula, păstrându-mă și pe mine printre preferințe. Eu nu alerg după categorii de public.

Nu poți forța oamenii, prin ceva anume, să te placă, dacă ei nu simt asta. Sunt rațional și știu că muzica mea este pentru cei romantici, pentru cei ce pun accent pe mesaj și pe felul în care melodicitatea unei piese ne poate schimba! Numele Fuego, care complet e Paul Surugiu-Fuego, e oricum pe buzele tuturor. M-aș bucura dacă aceasta campanie i-a făcut cât de cât curioși să descopere ce fac eu, ce cânt eu, ce promovez! Nu m-am gândit să atrag tinerii, dar cred că la un moment dat, aceștia vor asculta și ei muzica părinților lor!

Care au fost cele mai trasnite sarcini?

Au fost tot felul de ipostaze haioase, pe care le-am încercat acum pentru prima oară și care au mers strună. Am făcut cunoștință cu Snapchat-ul, am făcut boomerang, m-am jucat cu spinner-ul și cu kendama, am făcut jonglerii cu portocalele, am curățat un măr dintr-o mișcare, m-am jucat pe x-box, am spart baloane, am dispărut, am cântat, am pictat, am recomandat tot felul de lucruri interesante. Cumva toate aceste acțiuni au fost ieșite din aria mea de interes și m-au prezentat într-un fel în care mulți nu se așteptau să mă vadă! Și prin „toată munca mea”, chiar dacă am prelungit vara în joc, dar afară nu, măcar am satisfacția că am adus un zâmbet și am făcut un lucru de calitate! 

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • Am citit cu drag acest inteviu foarte frumos.... si va multumim!!
    Felicitari!! Atat acestui om si artist minunat Paul Surugiu – Fuego care a acceptat sa intre in acest joc cat si celor care au realizat acest joc frumos si haios ... Acest fapt este dovedit prin rezultatul impresionant, pentru o campanie online care a reusit sa „Prelungeasca vara” .. si bine era sa fie si real acest joc ..:) .. sa putem prelungi vara ..:) asadar oamenii au intrat si s-au jucat cu FUEGO ..
    In viata asta asa de tumultuoasa avem nevoie si de astfel de lucruri ..de glume si jocuri de bun gust , haioase. Paul Surugiu – Fuego este si el un OM ca toti oamenii .. care stie sa faca glume.. care stie sa fie haios si sa zambeasca ... care stie sa vada dincolo de cei care fac mistouri si ironii de prost gust....:( dar de fapt nu .. Paul Surugiu – Fuego nu este ca totii oamenii ... este diferit pentru ca este un OM de bun simt, educat, profesionist si ... PERFECTIONIST in tot ce a ce face ... este un adevarat OM ..:) 
  • Foarte interesant si adevarat articolul, ca de altfel intregul concept al campaniei „PRELUNGEȘTE VARA”. Am descoperit un altfel de Fuego, acelasi om deosebit, dar mai haios, cu deschidere catre nou, cu abilități multiple, jovial, dar totusi pastrand doza de seriozitate. Felicitari pentru acest joc transformat într-un lucru cu adevărat calitativ, facut cu simț de răspundere!
  • Fără cei trei crai, Crăciunul nu ar mai avea farmec.Fiecare pune in scena un alt gen de spectacol, având însă că subiect principal una dintre cele mai frumoase sărbători ale anului.Colindul sau cântecul de Crăciun fac parte de fapt din tradiția neamului nostru și fiecare din artiștii care pun în scena un astfel de spectacol, merită apreciere și respect. Fuego, in aceasta zona a colindelor se află la granița dintre tradițional și modern, poate de aceea in fiecare an, sălile sunt pline cu spectatori de toate vârstele.Despre reclama acesta pe lângă faptul că este plăcută și amuzantă in acelasi timp, dovedește că Paul Surugiu e un artist talentat și versatil.Felicitari și succes la ...următoarea reclama !!
  • Felicitări pentru Fuego! Asta dovedește că e un om excepțional! Și da, nu trebuie să ne placă muzica lui neapărat, deși e foarte frumoasă, ca să apreciem că e un om muncitor, care a reușit să se impună și să se mențină! E un artist special, iar campania asta și interviul de mai sus dovedesc că e un tip cât se poate de uman, rațional, cum nu sunt mulți artiști de pe la noi!
  • Și, din nou,coșmarul sărbătorilor de Craciun,începe cu cei trei crai de la Rasarit:Hrusca,Fuego,și, bineînțeles, instalatorul de serviciu la reparat chiuvete,Banica jr,l

Trimite un comentariu